Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@00:35:27 GMT

سرمازدگی دیررس بهاره در کمین باغات آذربایجان غربی

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۹۳۸۴۴

سرمازدگی دیررس بهاره در کمین باغات آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از کشاورزی آذربایجان غربی، اکبر کرامتی در این زمینه اظهارکرد: با توجه به ناپایداری‌های جوی در فروردین ماه سال جاری و احتمال وقوع افت دما و وقوع سرمازدگی‌های دیر رس بهاره در روزهای آتی، باغداران استان توصیه‌های هواشناسی و کارشناسان جهاد کشاورزی را در خصوص پیشگیری از وقوع سرمازدگی دیر رس بهاره را جدی بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه در زمان افت دما نسبت به سوزاندن کاه، کلش و بقایای گیاهی در کف باغات اقدام شود ادامه داد: از آتش زدن لاستیک خودداری شود، چرا که دود حاصل از لاستیک سبک بوده و هاله‌ای از دود در سقف باغ ایجاد نکرده و باعث آلودگی هوا خواهد شد.

کرامتی افزود: استفاده از بخاری‌های باغی جهت جلوگیری از سرمازدگی، فعال کردن ما شین‌های مولد باد و همچنین مه پاش ها در هنگام وقوع یخبندان، غرقاب کردن کف باغ با استفاده از آب چاه و استفاده از سامانه هوشمند ضد سرمازدگی در باغاتی که مجهز به این سیستم بوده از جمله این راهکارهای پیشگیری است.

وی تصریح کرد: پوشانیدن شاسی‌های نشا کاری، ترمیم پوشش‌های گلخانه‌ای و تنظیم دما و رطوبت در گلخانه‌ها و بازدید دریچه‌ها، حذف علف‌های هرز کف باغات، خودداری از اجرای شخم ناهمگن در کف باغات و همچنین خودداری از هرس باغات به منظور به تأخیر انداختن رشد و شکوفه خصوصاً در باغات انگور تا اطلاع ثانوی از دیگر اقداماتی است که باغداران باید به این نکات توجه کنند.

وی خاطر نشان کرد: مرطوب کردن خاک‌های خشک پیش از وقوع یخبندان تا عمق ۳۰ سانتیمتری خاک و اجتناب از خاک ورزی، کنترل دما، رطوبت و تهویه در گلخانه‌ها و واحدهای قارچ خوراکی، بازدید سوخت و سیستم گرمایش و تدارک سوخت احتیاطی نیز از جمله نکاتی است که نباید فراموش شود.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا آذربایجان غربی جهاد کشاورزی کشاورزی هواشناسی باغات بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۳۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت سومین سازش پرونده قتل در آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  دکتر ناصر عتباتی با اعلام این خبر گفت: فردی با هویت ش- ق مرتکب قتل شده بود که پرونده وی پس از رسیدگی به حکم قصاص نفس منتهی و در آستانه اجرا قرار داشت.
عتباتی ادامه داد: به منظور تلاش برای اخذ رضایت از اولیای دم چندین جلسه سازش در شعبه ۱۹ شورای حل اختلاف مستقر در زندان ارومیه برگزار که خوشبختانه این تلاشها منجر به نتیجه گردید و با گذشت اولیای دم از حق خود، محکوم از دار مجازات رهایی و فرصت دوباره زندگی یافت.

دیگر خبرها

  • افزایش تدریجی دمادر آذربایجان غربی
  • دعوت ۹ بازیکن از آذربایجان‌ غربی به تیم ملی والیبال
  • برگزاری ۷ میز خدمت در نماز جمعه ارومیه
  • پربازدیدهای خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی در شبانه روز گذشته
  • هشدار سرمازدگی به باغداران همدانی
  • مردم از مراجعه به مناطق سیل‌خیز خوروبیابانک خودداری کنند
  • پخت روزانه ۹ میلیون قرص نان در آذربایجان غربی
  • ثبت سومین سازش پرونده قتل در آذربایجان غربی
  • پربازدیدهای خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی
  • صدور هشدار نارنجی برای بخش کشاورزی در استان سمنان