Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@10:48:21 GMT

دنیای نفت چگونه به مصاف کرونا رفت؟

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۹۴۴۹۶

دنیای نفت چگونه به مصاف کرونا رفت؟

عرضه تهویه از سوی شرکت تسلا، ضدعفونی کننده دست از سوی انهایزر بوش و ماسک صورت از سوی جنرال موتورز شبیه یک فیلم علمی تخیلی به نظر می رسد اما در واقع، حقیقت تغییر کسب و کارها برای بقا و کمک به مبارزه علیه همه گیری ویروس کرونا را نشان می دهد که جهان را به شوک فرو برده است.

به گزارش ایسنا، شرکتهای نفت و گاز هم از غافله عقب نمانده اند و شاید به نظر برسد در این شرایط بد تلاش می کنند وجهه عمومی کسب کنند یا تنها کار منطقی که در این وضعیت باید انجام داد را انجام می دهند اما در واقع، غولهای نفت و گاز  تلاش می کنند به سهم خود کمک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عنوان مثال شل ماه گذشته اعلام کرد که منابع خود را به سمت تولید بیشتر الکل ایزوپروپیل متمرکز کرده که ماده اصلی در تولید ضد عفونی کننده دست است. همچنین اعلام کرد که ۲.۵ میلیون لیتر از این ماده را به رایگان در اختیار بخش درمان هلند قرار می دهد.

این ابرغول همچنین در ۱۵ هزار مرکز فروش خود در جهان برای کارکنان درمانی غذا و نوشیدنی رایگان و همچنین راننده کامیون و پرسنل تحویل که برای حفظ تامین بسیار حیاتی هستند را فراهم کرده است.

توتال هم به نوبه خود وعده کوپنهای بنزین به ارزش ۵۴.۲ میلیون دلار معادل ۵۰ میلیون یورو به بیمارستانهای فرانسوی داده و کمکهایی به انستیتو پاستور و سایر مراکز تحقیقاتی انجام داده است.

پاتریک پویانه، مدیرعامل توتال در این زمینه اظهار کرد: در این دوره بحران، تیمهای توتال بسیج شده اند تا مردم فرانسه بتوانند تمامی ترتیبات سفر ضروری خود را انجام دهند. این شرکت با شبکه سراسری خود به همراه کسانی که با ویروس کرونا مبارزه می کنند، همکاری می کند. به همین دلیل توتال تصمیم گرفت حمایت خود از کارکنان بیمارستان را به شکل عملی نشان دهد.

شرکت BP هم بنزین رایگان به خودروهای اورژانس انگلیسی و اسپانیایی و همچنین تحویل رایگان غذا و اقلام ضروری از جایگاههای سوخت خود عرضه می کند. این شرکت سوخت رایگان و کارتها سوخت را در آلمان، لهستان و استانبول ترکیه عرضه کرده و دو میلیون دلار به صندوق واکنش همبستگی کووید ۱۹ سازمان جهانی بهداشت اهدا کرده است.

شرکت اکسون با سازمان تحقیقاتی مرکز جهانی نوآوری پزشکی برای ساخت تجهیزات حفاظت شخصی قابل مصرف مجدد مانند محافظهای صورت و ماسک برای کارکنان درمانی همکاری می کند. این شرکت اعلام کرده که سازمان غذا و داروی آمریکا در حال حاضر سرگرم بازبینی نمونه های اولیه بوده و بمحض این که به آنها چراغ سبز دهد، اکسون تولید را آغاز خواهد کرد. چنین تجهیزاتی در حال حاضر به شدت مورد نیاز هستند و کمبود ماسک ان ۹۵ در بسیاری از کانونهای شیوع بیماری مشاهده می شود.

شرکت انی ایتالیا یک بیمارستان در رم برای درمان بسیاری از قربانیان کووید ۱۹ راه اندازی کرده و با سایر بیمارستانها در ایتالیا برای گسترش ظرفیت پذیرش بیماران و واکنش اضطراری همکاری می کند. این شرکت مجموعا ۳۳ میلیون دلار به تلاشهای مختلف مقابله با بیماری کووید ۱۹ اهدا کرده است.

شرکتهای دیگر هم کمک می کنند؛ به عنوان نمونه شرکت شورون اعلام کرده که بیش از هفت میلیون دلار به بانکهای غذا و خدمات آموزش و درمان اهدا کرده و پالایشگاه والرو ۱.۸ میلیون دلار به سازمانهایی که در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا هستند، کمک کرده است.

اگرچه ممکن است کمکهای چند میلیون دلاری این شرکتها با توجه به بزرگی و درآمدهای میلیاردی آنها ناچیز انگاشته شده و مورد انتقاد قرار گیرد اما اگر این شرکتها کمک هم نمی کردند همچنان زیر تیغ انتقاد قرار می گرفتند. از این نظر غولهای نفتی هم مانند بانکهای بزرگ در بحران مالی سال ۲۰۰۹-۲۰۰۸ هر کاری انجام دهند، عده ای راضی نخواهند شد.

بر اساس گزارش اویل پرایس، با این حال باید توجه داشت که شرکتهایی که به تلاشها برای مقابله با ویروس کرونا پیوسته اند، به دلیل سقوط قیمتهای نفت دستشان بسته شده و برای بقا تلاش می کنند. این شرکتها ابتدا برنامه های هزینه سالانه خود را کاهش داده و سپس برنامه بازخرید سهام را نصف کرده اند. قدم بعدی آنها در صورت عدم بهبود قیمتهای نفت، اخراج هزاران کارگر خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کرونا در جهان قيمت نفت میلیون دلار ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۴۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارایه رایگان یک میلیون و ۴۶۰ هزار خدمت آزمایشگاهی در مرکزی

روح الله سهرابی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مدیریت درمان دارای ۱۲ آزمایشگاه تشخیص طبی فعال در ۳ بیمارستان، یک پلی کلینیک و ۸ درمانگاه است و در این آزمایشگاه‌ها ۶۰ نیروی متخصص در رشته‌های علوم آزمایشگاهی به ارائه خدمت به بیمه‌شدگان اشتغال دارند.

وی افزود: در سال گذشته در بخش بستری و سرپایی برای حدود ۳۳۰ هزار مراجعه بیش از یک میلیون و ۴۶۰ هزار خدمت تشخیص طبی در آزمایشگاه‌های مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی استان به‌صورت رایگان به بیمه‌شدگان ارائه شده است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان مرکزی گفت: آزمایشگاه‌های مراکز درمانی تأمین اجتماعی استان مرکزی به انواع وسایل تشخیصی در زمینه‌های مختلف از جمله کشت میکروبی، هورمون‌شناسی، تشخیص مولکولی، بانک خون، بیوشیمی، خون‌شناسی مجهز هستند و تقریباً تمامی آزمایش‌های تشخیصی طبی عمومی و برخی تخصصی در این آزمایشگاه‌ها قابل ارائه و انجام است.

وی افزود: چنانچه به عللی امکان ارائه برخی خدمات معدود در آزمایشگاه‌های ملکی این سازمان مقدور نباشد، از طریق مراکز طرف قرارداد قابل انجام است.

سهرابی بیان کرد: آزمایش‌های تشخیص طبی در ۹ مرکز درمانگاهی، مطابق سطح‌بندی خدمات آزمایشگاهی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت و درمان به‌عنوان متولی نظام سلامت انجام می‌شود و در ۳ بیمارستان نیز تقریباً تمامی آزمایشات موردنیاز برای سیر درمان بیماران قابل انجام است و برای ارائه این خدمات از بیمه‌شدگان سازمان تأمین‌اجتماعی هیچ وجهی دریافت نمی‌شود.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: در بخش درمان غیرمستقیم نیز با بیش از ۹۰ آزمایشگاه در بخش خصوصی و دولتی طرف قرارداد هستیم که خدمات آزمایشگاهی را حسب تشخیص پزشک و در قالب تعهدات بیمه‌های پایه که از سوی شورای عالی بیمه تعریف شده به بیمه‌شدگان، بازنشستگان و سایر افراد تحت پوشش این سازمان ارائه می‌کنند.

کد خبر 6086749

دیگر خبرها

  • پیشنهادی برای تداوم اجرای طرح شیر مدارس
  • برگزاری رویدادی برای ورود به دنیای نوآوری و خلق ایده در اینوتکس ۲۰۲۴
  • افشای هویت شرکای رائفی‌پور؛ پول موسسه او از کجا تامین می‌شود؟
  • افشای هویت شرکای رائفی‌پور
  • تشویق ایسلندی تیم ملی پس انجام دو ماموریت
  • رویداد «هاکامستر» دروازه‌ای برای ورود به دنیای نوآوری و خلق ایده در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴
  • «هاکا مستر» دروازه‌ای برای ورود به دنیای خلق ایده در اینوتکس ۲۰۲۴
  • پول موسسه رائفی پور از کجا می‌آید؟
  • ارایه رایگان یک میلیون و ۴۶۰ هزار خدمت آزمایشگاهی در مرکزی
  • معاینه رایگان سالمندان کم توان در هفته سلامت