Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@00:37:55 GMT

برگزاری طرح نسیم انتظار به مناسبت نیمه شعبان در اصفهان 

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۹۷۹۲۹

برگزاری طرح نسیم انتظار به مناسبت نیمه شعبان در اصفهان 

ایسنا/اصفهان به مناسبت اعیاد شعبانیه و به ویژه عید بزرگ نیمه شعبان و با توجه به محدودیت در برگزاری مراسم به دلیل شیوع ویروس کرونا، طرح نسیم انتظار در اصفهان برگزار می شود.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان اظهار کرد: با توجه به محدودیت‌های ایجاد شده برای برگزاری مراسم مذهبی و تجمعات دینی به‌منظور قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا از یک سو و ضرورت برنامه‌ریزی جهت یک اقدام مناسب فرهنگی از سوی دیگر، اجرای ویژه‌برنامه نسیم انتظار در دستور کار قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام ولی الله روان افزود: با هدف ایجاد نشاط و طراوت در ایام ولادت منجی عالم بشریت و به دلیل عدم امکان حضور مردم در مراسم جشن میلاد منجی عالم بشریت در بقاع متبرکه، کاروان های نسیم انتظار را به حرکت درآورده و نوای دلنشین یا مهدی را به گوش جان تک تک اعضای جامعه می رسانیم.

وی با بیان اینکه ۲۵ بقعه متبرکه در استان مجری اجرای این طرح هستند، خاطرنشان کرد: براساس ابلاغیه سازمان مرکزی، این طرح در سه بخش شامل برنامه های تبلیغی، برنامه های معارفی و برنامه های اجتماعی برگزار می شود.

وی افزود: ترویج و تبیین اندیشه مهدویت و انتظار حقیقی، گسترش یاد و نام امام زمان (عج) و تعمیق ارتباط با ایشان، ایجاد نشاط معنوی و طراوت در شرایط کنونی جامعه و حمایت و پشتیبانی از اقشار ضعیف جامعه از مهم‌ترین اهداف این ویژه‌ برنامه است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام روان گفت: مداحی مذهبی با صوت و لحن دلنشین، اجرای گروه های سرود و یا تواشیح نوجوانان، انتخاب وسیله نقلیه مناسب جهت کاروان و اجرای مداحی و سرود در محلات و معابر عمومی پیرامونی بقاع متبرکه از دیگر برنامه های این طرح است.

وی ادامه داد: در بخش برنامه های معارفی نیز با توجه به ظرفیت‌های موجود در بقاع متبرکه استان و با همکاری هیئات مذهبی برنامه‌هایی مانند استغاثه به حضرت مهدی(عج)، احیای شب نیمه شعبان، پخش زیارت آل یاسین در روز نیمه شعبان و عصر جمعه، پخش دعای هفتم صحیفیه سجادیه و دعا و مناجات در اوقات مناسب بدون حضور مراجعان و مجاوران بقعه و به‌صورت مجازی و در بستر شبکه‌های اجتماعی اجرا خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی نيمه شعبان امامزادگان و بقاع متبرکه نسیم انتظار نیمه شعبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۷۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سمنان دهه کرامت میزبان خادمان رضوی با اجرای ۱۰۰ عنوان برنامه است

عربی دبیر برگزاری جشن‌های معنوی و مردمی زیر سایه خورشیدگفت: برگزاری جشن‌های زیر سایه خورشید با حضور خدام رضوی در مناطق مختلف هشت شهرستان سمنان برنامه‌ریزی شده است.

وی با بیان اینکه شعار محوری امسال جشن‌های مردمی و معنوی زیر سایه خورشید ۱۴۰۳ «با شما سربلندیم» است، ادامه داد: مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی مبدع جشن‌های مردمی و معنوی زیرسایه خورشید است و کانون‌های فرهنگی شاخص در هر استان، متولی برگزاری این جشن مردمی هستند.

وی بیان کرد: جشن‌های گرامیداشت دهه کرامت از بیست و چهارم اردیبهشت از گرمسار و آرادان آغاز می‌شود و سپس این جشن هر روز در یکی از شهرستان‌های مهدیشهر، سمنان، دامغان، سرخه، شاهرود و میامی تا سی و یکم اردیبهشت ادامه خواهد یافت.

مسئول برگزاری جشن‌های معنوی ومردمی زیر سایه خورشید در سمنان تصریح کرد: این رویداد فرهنگی و معنوی در قالب برپایی جشن‌های مردمی، تجلیل از نخبگان عرصه‌های مختلف، فرزندآوری و جمعیت، دانش آموزان و دانشجویان، زنان و دختران، دیدار با بزرگان و علمای هر شهر و روستا، بازدید از مراکز و اماکن مختلف و دیدارهای مردمی رقم خواهد خورد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • سمنان دهه کرامت میزبان خادمان رضوی با اجرای ۱۰۰ عنوان برنامه است
  • برگزاری رویدادهای جذاب فرهنگی به مناسبت روز دختر در همدان
  • ایجاد ۲۱ چایخانه رضوی در زنجان
  • تقویت مکتب اهل‌بیت(ع) با اجرای مناسب برنامه‌های مذهبی
  • اجرای برنامه‌های متنوع به مناسبت هفته میراث‌فرهنگی
  • اعلام برنامه‌های حرم حضرت معصومه (س) به‌مناسبت دهه کرامت/برگزاری جشن‌های دهه کرامت در ۲۰۱ نقطه جهان
  • ارسال سند محتوایی ۲۰ برنامه‌ آستان قدس رضوی برای عتبات
  • برگزاری مراسم ویژه شهادت امام جعفرصادق (ع) در ۱۶۲ بقعه متبرکه گیلان
  • ۳۰۰ بقعه متبرکه استان میزبان عزاداران امام جعفر صادق (ع)
  • اجتماع عزاداران امام صادق (ع) در ۳۰۰ بقعه متبرکه استان