Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-07@00:12:41 GMT

توانمندسازی مددجویان و ارتقا مشاغل مولد در سال 99

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۹۸۵۸۹

توانمندسازی مددجویان و ارتقا مشاغل مولد در سال 99

یحیی صادقی گفت: تقویت، توسعه و ارتقا مشاغل مولد و توانمندسازی خانواده های مددجویان در سال 99 از جمله برنامه های کمیته امداد در راستای تحقق جهش تولید به شمار می رود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یحیی صادقی مدیرکل کمیته امداد امام (ره) استان کرمان در گفتگو با راه آرمان اظهار کرد: نگاه کلی و اساسی کمیته امداد بحث توانمند سازی خانواده ها است اینکه خانواده ها بتوانند خود کفا شده و روی پای خود بایستند به همین جهت ایجاد شغل می کنیم و مشاغلی که در کمیته امداد ایجاد می شود مشاغل مولد است که در استای اقتصاد مقاومتی  چندین سال دنبال کرده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در سال 99 هم طبق فرمایش مقام معظم رهبری که مزین به جهش تولید شده است سعی داریم کارهایی که در سال های گذشته انجام می شده تقویت، توسعه و ارتقا دهیم و در همین راستا نشست ها و برنامه ریزی هایی انجام شده و دستوراتی نیز از طرف ریاست کمیته امداد کشور در راستای توانمندسازی خانواده ها ابلاغ  و گام هایی نیز برداشته شده است تا این خانواده ها بتوانند درآمد پایداری برای خود ایجاد کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام (ره) استان کرمان به حوزه تولیدات مددجویان کمیته امداد در سطح استان اشاره و افزود: در بحث دامپروری و کشاورزی کمیته امداد جایگاه ویژه ای در سطح استان  از جمله  در زمینه تولید گوشت و شیر دارد.

صادقی از اجرای 20 هزار طرح دامپروری در سطح استان توسط کمیته امداد خبر داد و اذعان کرد:  اینها نشان دهنده ظرفیت قابل توجهی در تولید گوشت و شیر دارد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه مددجویان در اقتصاد استان نقش بسزایی دارند، عنوان کرد: در زمینه پرورش زنبور عسل و راه اندازی گلخانه ها در جنوب شرق استان ظرفیت های بسیار بالایی برای تولید وجود دارد.

مدیرکل کمیته امداد امام (ره) استان به برنامه های در دست اقدام اشاره کرد و افزود: کمیته امداد در حوزه های کشاورزی، دامپروری و صنایع دستی از جمله در زمینه قالیبافی که فرش کرمان اصالت خاص و ویژه در جهان داشته  و دارای برند مطلوبی است طرح های زیادی در دست اجرا دارد.

صادقی ادامه داد: فرش هایی که توسط مددجویان بافته می شود از کیفیت بالایی برخوردار است به دلیل اینکه ساز و کار مددجویان با نظارت مستمر کارشناسان فرش احتمال خطا به حداقل رسیده بنابراین کیفیت هم افزایش پیدا می کند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه شیوع بیماری کرونا چقدر توانسته بر تولیدات کمیته امداد تاثیرگذار باشد، تصریح کرد: متاسفانه این ویروس منحوس و ناخوانده نه تنها بر کلیه تولیدات اقتصادی کشور بلکه جهان تاثیر گذار بوده است، اما مشاغلی که تحت پوشش کمیته امداد انجام می شود به صورت انفرادی است.

مدیرکل کمیته امداد امام (ره) استان کرمان گفت: قالی بافی یکی از صنایع دستی و تولیداتی است که توسط مددجویان به صورت انفرادی و در منزل صورت می گیرد .

صادقی بیان کرد: طرح های خدماتی کمیته در بحث حمل و نقل، آژانس ها، سرویس های مدارس، حمل و نقل ار که متاسفانه همه این مشاغل تحت تاثیر شیوع بیماری قرار گرفته و به نوعی کساد و دچار مشکل شده اند، کمیته امداد امام (ره) استان  تصمیم گرفته تا در پرداخت تسهیلات رعایت کند.

وی به کارگاه های تولید ماسک اشاره کرد و افزود: افرادی که در حال حاضر در کارگاه های تولید ماسک مشغول به فعالیت هستند کسانی بودند که دوره های خیاطی را گذرانده و به دلیل  بیماری کرونا و کاهش مشتری و مراجعه کننده  و نداشتن درآمدی در پایان سال، این مشاغل کم رنگ شده بود که بعد از فراخوان کمیته امداد برای مساعدت در امر تولید ماسک و لباس پزشکی و کمک به نیاز کادر درمانی بیمارستان ها جذب این کارگاه ها شدند.

مدیرکل کمیته امداد امام (ره) در پاسخ به این سوال که آیا این کارگاه ها بعد از تمام شدن بیماری همچنان به فعالیت خود ادامه می دهند، اذعان کرد: محلی که هم اکنون به عنوان کارگاه تولید ماسک در نظر گرفته ایم شاید بتوان درآینده به عنوان یک فضای تولیدی خاصی روی آن برنامه ریزی کرد.

صادقی در پایان خاطرنشان کرد:با وجود اینکه گفته شده که یک سوم کارمندان در محل کار حضور داشته باشند، کارمندان کمیته امداد با رعایت پروتکل بهداشتی در محل کار و منزل برنامه ها و طرح های سال 99 را با شدت هر چه تمام تر دنبال می کنند و امید که با رفع ویروس کرونا بتوانیم به نتیجه مطلوبی برسیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مدیرکل کمیته امداد امام تولید ماسک خانواده ها کارگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۸۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز پرورش میگو در سواحل استان بوشهر/ نظارت‌ها جدی‌تر می‌شود

مهدی تنگستانی مکان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به آغاز فعالیت مراکز تکثیر تولید لارو و بچه میگو در استان بوشهر، اظهار کرد: به منظور تولید لارو، ۲۶ هزار مولد میگو خارجی وارد بوشهر شده و ۲۵ هزار مولد داخلی هم داریم.

وی با اشاره به نیاز استان بوشهر به بیش از ۲ میلیارد قطعه بچه میگو خاطرنشان کرد: آغاز تکثیر میگو برای تولید لارو این آبزی و ذخیره‌سازی در استخرهای پرورشی استان بوشهر در حال انجام است.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر از مقابله با بیماری‌های میگو خبر داد و اضافه کرد: یکی از برنامه‌هایی که در دستور کار داریم ردیابی بیماری میگوی پرورشی است که با جدیت دنبال می‌شود.

وی با اشاره به همکاری کارشناسان دامپزشکی با پرورش‌دهندگان میگو افزود: در سایت‌های مختلف استان بوشهر کارشناسان دامپزشکی در کنار تولیدکنندگان پرورش میگو قرار دارند.

کد خبر 6096755

دیگر خبرها

  • پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به ۱۳۷۰ نفر در بابل
  • ۷ درصد رتبه‌های برتر کنکور از مددجویان کمیته امداد هستند
  • توزیع اقلام لوازم خانگی بین مددجویان بسطام
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • توزیع ۱۲۷ میلیارد تومان جهیزیه بین مددجویان لرستان
  • حق بیمه بیش از ۴ هزار مددجوی کمیته امداد ماهانه پرداخت می‌شود
  • آغاز پرورش میگو در سواحل استان بوشهر/ نظارت‌ها جدی‌تر می‌شود
  • رویکرد کمیته امداد توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت است
  • بیش از ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در استان بوشهر تولید می‌شود
  • آغاز تولید ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در بوشهر + فیلم