Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@13:46:28 GMT

تحریم‌های آمریکا علیه ملت ایران غیرانسانی است

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۰۲۸۱۶

تحریم‌های آمریکا علیه ملت ایران غیرانسانی است

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، در این پیام ابراز امیداواری کرده است تا در این روزهایی که توفان سهمگین بلای همه‌گیرجهانی، عالم و آدم را درنوردیده و بشریت را با چالشی دشوار و آزمونی سخت روبرو کرده است، در سایه لطف پروردگار از سلامتی و بهروزی کامل برخوردار باشید و با اتکال به خداوند متعال، امید و ایمان را در میان جامعه بشری بگسترانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی می افزاید: این همه‌گیری جهانی یک بار دیگر به ما نشان داد که به رغم پیشرفت‌های علمی، بشر تا چه اندازه ناتوان و محتاج است، تا شاید از نفرت و دشمنی و جنگ‌افروزی دست بردارد و به جای آن مهرورزی و دوستی برنشاند. به ما نشان داد که مفاهیمی از قبیل امنیت ملی رنگ باخته و امنیت لندن و رم از امنیت بغداد و دمشق و صنعا جدا نیست. چنانکه رفاه و آسایش و سلامتی و خوشبختی مردم نیویورک و استکهلم و توکیو از سلامتی و رفاه ساکنان شهرهای دهلی و پکن و تهران تفکیک‌پذیر نیست.

در بخشی دیگر از این پیام آمده است: در روزگاری دور، سعدی شاعر ایرانی گفته بود که چون عضوی از اعضای جامعه بشری در رنج افتد، آسایش از تمامی اعضای جامعه بشری رخت بربندد. شاید سعدی در این شعر زیبا همبستگی هنجاری جامعه بشری را اراده کرده بود. اما در روزگار ما این همبستگی به امر واقع تبدیل شده است و باز این همه‌گیری جهانی بود که به ما نشان داد که سرنوشت بشریت تا چه حد به هم پیوسته است. اما در این شرایط دردناک که تمام مردمان جهان برای مبارزه با این بحران بی‌سابقه بسیج شده‌اند، مردم ایران با سختی‌های مضاعفی مواجه هستند. زیرا، مردم ایران سال‌های درازی است که با اقدامات قهرآمیز یکجانبه ایالات متحده آمریکا از حق غذا و دسترسی به تجهیزات درمانی و داروهای ضروری محروم هستند.

در ادامه این پیام اشاره شده است: به رغم آنکه در قرار موقت دیوان بین‌المللی دادگستری تأکید شده است که وضع مجدد تحریم‌های این کشور نباید شامل تجارت در امور بشردوستانه، حمل و نقل هوایی غیرنظامی و تهیه دارو شود، اینک با بروز این بیماری همه‌گیر، تحریم‌های غیرقانونی آمریکا نه تنها معالجه بیماران مبتلا به ویروس کرونا را دشوار ساخته است، بلکه در شرایطی که بشریت با یک فاجعه جهانی مواجه شده و نیازمند همبستگی همگانی است، دولت ایالات متحده آمریکا نه تنها از ادای تعهدات قانونی خود استنکاف می‌ورزد، بلکه دولت‌های دیگر را به دلیل  پایبندی به قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت تهدید و مجازات کرده و موج جدیدی از نفرت، انتقام‌جویی و خصومت را گسترش می‌دهد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جامعه بشری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۲۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هاآرتص: تل‌آویو نگران همه گیر شدن تحریم علیه اسرائیل است

گسترش فعالیت‌های ضد صهیونیستی و محکومیت جنایات این رژیم در سرتاسر جهان، صهیونیست‌ها را به شدت نگران کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، روزنامه عبری زبان هاآرتص در گزارشی که در شماره امروز سه شنبه آن منتشر شد اعلام کرد، بعد از تحریم‌های اعمال شده توسط ترکیه علیه اسرائیل، تل‌آویو نگران کپی برداری این سیاست توسط دیگر کشورهای جهان در واکنش به اقدام صورت گرفته در نوار غزه است، امری که می‌تواند ضربات شدیدی را به اقتصاد اسرائیل وارد کند.

این رسانه پر مخاطب اسرائیل در این رابطه نوشت، این نگرانی وجود دارد که در صورت تهاجم نظامی به رفح شمار دیگری از کشورهای جهان هم از الگوی ترکیه در تحریم همکاری اقتصادی با اسرائیل تبعیت کنند.

در بخش دیگری از گزارش تاکید شده است، مراکز تصمیم گیری در تل‌آویو نگران آن هستند که تحریم اقتصادی به واکنشی همه گیر در میان طرف‌های مخالف تهاجم علیه رفح تبدیل شود.

هاآرتص همچنین خبر داد، امروز مراکز تصمیم گیری در اسرائیل این نگرانی را دارند که تحریم‌ها به شکل گسترده‌ای گریبان آنها را بگیرد، مشکلی که تل‌آویو از سال 1973 و جنگ روز کیپور دیگر آن را تجربه نکرده است.

به اعتقاد این رسانه عبری زبان چنین سیاستی می‌تواند علاوه بر ابعاد اقتصادی، ضربات روحی و روانی شدیدی به اسرائیلی‌ها وارد کند بخصوص که خطر سرایت سیاست تحریم علیه اسرائیل به کشورهای دیگر هم وجود دارد.

تحلیل رسانه عبری زبان: حماس بازی نتانیاهو را خراب کردمخمصه بزرگ نتانیاهو بعد از پاسخ مثبت حماس به آتش‌بس

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اتحادیه اروپا چهاردهمین بسته تحریمی علیه روسیه را تصویب می‌کند
  • وحدت اسلامی؛ راهکار مقابله با توطئه دشمنان/ لزوم تمسک مسلمانان به قرآن کریم و مساجد
  • ازسرگیری مذاکرات رفع تحریم ها نزدیک است؟ | یک دیدگاه متفاوت درباره مثلث ایران، آژانس و آمریکا
  • رد ادهاهای رژیم اسرائیل درنامه ایران به شورای امنیت
  • گروه‌های مقاومت در پاسخ مشروع ایران به رژیم اسرائیل دخیل نبودند
  • ایروانی: هیچ یک از گروه‌های مقاومت در اقدام مشروع ایران علیه اسرائیل دخیل نبودند
  • هاآرتص: تل‌آویو نگران همه گیر شدن تحریم علیه اسرائیل است
  • نامه ایران به شورای امنیت در رد ادعاهای بی اساس اسرائیل
  • نقش فعال ایران در ارتقای صلح و امنیت بین‌الملل
  • ایران اسلامی امنیت، عزت و افتخار خود را مرهون خون شهدا است