Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

۲۴ مقام و دیپلمات سابق از جمله ۴ دبیر کل سابق ناتو از دونالد ترامپ خواسته‌اند تا با کاهش تحریم‌های دارویی و بشردوستانه علیه ایران جان هزاران نفر را در خاورمیانه نجات دهد.

این درخواست مقامات پیشین همچنین مورد حمایت فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی پیشین اتحادیه اروپا، گرو هارلم بروتلند، مدیرعامل پیشین سازمان بهداشت جهانی و سایر مقامات ارشد آمریکایی دولت بوش، کلینتون و اوباما رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش روزنامه گاردین، این گروه خواستار رفع تحریم‌ها نیستند و تنها خواستار رفع محدودیت‌های پزشکی مرتبط با ایران شده‌اند.

این گروه مدعی است که این اقدام جان صدها هزار ایرانی و با ممانعت از گسترش سریع ویروس کووید ۱۹، در نهایت جان اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها را نجات خواهد داد.

از امضاکنندگان این درخواست می‌توان به مادلین آلبرایت، وزیر امور خارجه پیشین آمریکا، چاک هیگل و ویلیام کوهن، وزرای دفاع پیشین آمریکا، هانس بلیکس، مدیرکل پیشین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، پول اونیل، وزیر خزانه‌داری پیشین آمریکا، ویلیام برنز، رهبر دیپلمات‌های آمریکایی در توافق هسته‌ای و جورج رابرتسون، دبیرکل کل پیشین ناتو اشاره کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: تحریم های آمریکا علیه ایران دونالد ترامپ آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۳۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران وضع کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، وزارت خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه به وقت محلی مدعی شد: این بازیگران بیش از ده‌ها شرکت آمریکایی و نهادهای دولتی را از طریق عملیات سایبری، از جمله حملات فیشینگ و بدافزارها، هدف قرار دادند.

به گفته وزارت خزانه‌داری آمریکا، در ارتباط با اقدام امروز، وزارت دادگستری آمریکا و دفتر تحقیقات فدرال یک کیفرخواست علیه این چهار نفر به دلیل نقش آنها در فعالیت‌های سایبری علیه نهادهای آمریکایی را منتشر می‌کند.

برایان نلسون معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی گفت: بازیگران سایبری مخرب ایرانی در یک کارزار هماهنگ و چندجانبه به هدف قرار دادن شرکت‌ها و نهادهای دولتی آمریکا با هدف بی‌ثبات کردن زیرساخت‌های حیاتی ما و آسیب رساندن به شهروندان ما ادامه داده‌اند.

او گفت: آمریکا به استفاده از تمام اختیارات دولت خود برای افشا و مختل کردن عملیات این شبکه‌ها ادامه خواهد داد.

شرکت مهرسام اندیشه ساز نیک، شرکت داده افزار آرمان، علیرضا شفیع نسب، رضا کاظمی فر رحمان، حسین محمد هارونی و کمیل برادران سلمانی از جمله شرکت‌ها و افرادی هستند که امروز تحریم شدند.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استعفای دیپلمات آمریکایی در اعتراض به جنگ غزه
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • درخواست بلینکن از چین: با شرکت‌های آمریکایی عادلانه رفتار کنید
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران وضع کرد
  • خبرگزاری آمریکایی: احتمالاً بایدن تحریم‌های نفتی ایران را اجرا نخواهد کرد
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند