Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@18:54:05 GMT

کرونا در قم؛ گسترش خدمات الکترونیک همچنان دچار اما و اگر

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۰۴۰۱۶

کرونا در قم؛ گسترش خدمات الکترونیک همچنان دچار اما و اگر

خبرنگار ایرنا کسب اطلاع کرد که روز دوشنبه در جلسه کمیته فناوری اطلاعات و عادی‌سازی بسیج ملی مبارزه با کرونا شهرستان قم بر گسترش خدمات الکترونیک دستگاه‌های اجرایی قم تاکید شد.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی فرمانداری قم، در جلسه کمیته فناوری اطلاعات و عادی‌سازی بسیج ملی مبارزه با کرونا شهرستان قم مقرر شد؛ با توجه به اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به دلیل تردد شهروندان برای انجام برخی امور اداری به دستگاه‌های اجرایی لیست خدمات الکترونیک همه دستگاه‌های اجرایی اِحصا و در نرم‌افزار تلفن همراه «قم‌یار» شهرداری و تارنمای قم پورتال (https://www.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

qom.ir) بارگذاری شود و سایر خدمات اداری نیز که در بستر الکترونیکی قرار داده نشده‌اند، نیز پیگیری و در این تارنما قرار داده شوند.

در درگاه میز خدمت الکترونیکی «قم‌یار»، خدمات مورد نیاز شهروندان به‌صورتی ساده و مرحله به مرحله به همراه راهنمایی طراحی می‌شود؛ میز خدمت، علاوه بر نسخه وب، دارای نسخه اپلیکیشن موبایل نیز می‌باشد که به‌زودی در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

جلسه مذکور، با حضور رئیس ستاد شهر هوشمند شهرداری، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات شهرداری در سالن جلسات فرمانداری قم برگزار شد.

در همین راستا، "محمدرضا گروسی" معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم نیز چهارم فروردین جاری با اشاره به دستورالعمل رئیس اداری و استخدامی کشور پیرامون بازگشت ساعات اداری کشور به روال عادی گفت: بر این اساس دورکاری، شیفت بندی و ارائه خدمات به‌صورت غیرحضوری به دستگاه‌های اجرایی استان ابلاغ‌ شده‌است.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزوده بود: همچنین مدیران دستگاه‌های اجرایی می‌توانند نسبت به کسانی که امکان دورکاری برای آن‌ها به دلیل نوع فعالیت وجود ندارد از ظرفیت اعطای مرخصی استفاده کرده و از این طریق حضور فیزیکی آن‌ها در دستگاه‌ها جبران گردد.

وی با اشاره به شکل فعالیت بانک‌های استان نیز بیان کرد: شورای عالی هماهنگی بانک‌های قم می‌توانند روال دورکاری بانک‌ها و استفاده هر چه بیشتر از بانکداری الکترونیک را در این ایام عملیاتی کنند.

گروسی در پایان گفت: هر تصمیمی که شورای عالی هماهنگی بانک‌ها نسبت به دوری کاری آن‌ها اتخاذ کنند، اجرایی خواهد شد.

با این حال به نظر می رسد بدلیل ضعف خدمات الکترونیک و یا توجیه و آموزش مردم در خصوص امکانات آن، بخشی از علت عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی از سوی بخش هایی از جامعه قمی را شامل می شود و باعث شده است هزاران نفر از شهروندان قمی روزانه برای انجام کارهای ضروری اداری از جمله امور بانکی، در سطح شهر تردد و به گفته کارشناسان، به شیوع بیشتر ویروس کرونا کمک کنند. 

از سوی دیگر دهها سازمان و نهاد دولتی و عمومی نیز با ارائه نسبی یا کامل خدمات خود به صورت الکترونیکی در پایبندی جامعه به طرح فاصله گذاری اجتماعی و جبران تعطیلی ها نقش خوبی ایفا کردند که تازه ترین مورد آن اعلام آغاز بکار سامانه کلاس های درس حوزه به شکل مجازی با ظرفیت ۴۰ هزار کلاس درس بود.

حجت‌الاسلام مهدی بخشیان قائم مقام مرکز فناوری اطلاعات حوزه‌های علمیه در امور پیشخوان روز دوشنبه گفت: مدارس حوزه‌های علمیه می‌توانند در این سامانه ۴۰ هزار کلاس را به‌صورت مجازی برگزار کنند و ۴۵ هزار طلبه و ۶ هزار استاد نیز در این سامانه فعالیت نمایند.

وی بیان کرد: با توجه به شرایط پیش‌آمده در کشور و وضعیتی که نسبت به بیماری کرونا وجود دارد، حوزه‌های علمیه در راستای برگزاری کلاس‌های آموزشی اقدام به راه‌اندازی سامانه آموزش مجازی کرده است.

به هر روی به نظر می رسد، بحران کرونا با همه خسارت ها و اختلالاتی که بر جریان عادی زندگی فردی و اجتماعی جامعه تحمیل کرده است، در عین حال فرصت مناسبی نیز هست تا زیرساخت ها و اقدامات مربوط به تقویت خدمات الکترونیک و غیرحضوری در حوزه های مختلف دولتی، عمومی و بخش خصوصی توسعه یابد و گام های خوبی در زمینه صرفه جویی وقت، هزینه و مصرف انرژی برداشته شود، امری که ضرورت جدیت هر چه بیشتر مسوولان ذیربط در این خصوص را مطرح می کند. /

برچسب‌ها کرونا ویروس کرونا شهرداری قم قم پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا ویروس کرونا شهرداری قم قم کرونا ویروس کرونا شهرداری قم قم دستگاه های اجرایی خدمات الکترونیک فناوری اطلاعات دستگاه ها بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۴۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واژگونی تیبا یک نفر را به کام مرگ کشاند

یک دستگاه خودرو تیبا به دلیل واژگونی دچار حادثه شد که در آن چهار نفر مصدوم شدند و یکی از سرنشینان فوت شد. - اخبار استانها -

سیدحسین طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یزد، اظهار داشت: عصر روز گذشته به دنبال اعلام یک حادثه رانندگی در محور هرابرجان – توتک، تیم‌‌های امدادی اورژانس به محل حادثه اعزام شدند.

وی خاطرنشان کرد: در این حادثه که در 10 کیلومتری توتک رخ داد، یک دستگاه خودرو تیبا دچار واژگونی شده بود و سرنشینان آن دچار حادثه شدند.

مدیر روابط عمومی اورژانس استان یزد از اعزام دو کد امدادی اورژانس به محل حادثه خبر داد و افزود: متاسفانه یکی از سرنشینان حادثه در پی شدت جراحات جان خود را از دست داد.

طباطبایی تصریح کرد: چهار سرنشین دیگر این حادثه هم توسط آمبولانس‌های اعزامی به بیمارستان منتقل شدند تا تحت درمان قرار گیرند.

انتهای پیام/781/

دیگر خبرها

  • عملکرد فصل معیشت و رفاه در قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران
  • افتتاح اولین دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهرستان جرقویه
  • پست فارس ظرفیت مناسبی برای توسعه تجارت الکترونیک دارد
  • اختصاص ۳۵ شعبه دیوان عدالت اداری به حوزه کار
  • نظارت ۴۰ نفر بر روند برگزاری انتخابات مرحله دوم در گنبدکاووس
  • سقوط تیر برق برروی ۲ دستگاه خودرو در قزوین
  • نظارت ۴۰ نفر بر روند برگزاری انتخابات مرحله دوم؛ گنبدکاووس
  • تعیین ۳۵ شعبه دیوان عدالت اداری برای احقاق حق کارگران
  • واژگونی تیبا یک نفر را به کام مرگ کشاند
  • «دست مایو الکترونیک»در هلال احمر به تولید انبوه می رسد