Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@05:53:45 GMT

۲۵ هزار تخت‎ نقاهتگاهی در خراسان رضوی ایجاد می‎شود

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۰۴۰۴۷

۲۵ هزار تخت‎ نقاهتگاهی در خراسان رضوی ایجاد می‎شود

محمد صادق براتی عصر دوشنبه در حاشیه بازدید از مراکز نقاهتگاهی بیماران مبتلا به کرونا در کاشمر افزود: در این مراکز افرادی که امکانات و شرایط قرنطینه خانگی ندارند بستری می‎شوند تا بعد از سلامت کامل نزد خانواده‎هایشان بازگردند.

وی ادامه داد: بیماران مبتلا به کرونا که پس از درمان از بیمارستان مرخص می‎شوند باید چند روز در این مراکز در قرنطینه باشند و افرادی که دارای علائم ابتدایی کرونا هستند نیز در این مراکز دوران نقاهت خود را خواهند گذراند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: گرچه ابتدا ظرفیت اعلام شده به خراسان رضوی برای ایجاد مراکز نقاهتگاهی از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا هزار تخت بود، ولی با توجه به ظرفیت این استان این میزان به ۲۵ هزار تخت افزایش می‌یابد.

براتی افزود: از این تعداد، ۲۰ هزار تخت در مشهد و پنج هزار تخت در هشت شهرستان دیگر استان در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: گرچه در سایر شهرستان‌های استان هم مراکز نقاهتگاهی پیش بینی شده اما چون در آن شهرستان‌ها بحران بسیار نداریم، این هشت شهرستان به گونه‎ای تعریف شده‎اند که معین شهرهای دیگر در زمان بحران باشند.

وی با بیان اینکه اقامت در این نقاهتگاه‎ها رایگان خواهد بود، گفت: اگر شرایط بحرانی شود و بیمارستان‌ها و مراکز درمانی پاسخگو نباشند این مراکز به عنوان مراکز قرنطینه مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی افزود: در حال حاضر استفاده  از اماکن ورزشی و آموزشی برای قرنطینه بیماران از دستور کار خارج شده اما برخی مراکز مانند هتل‎ها، مراکز اردوگاهی زیرپوشش سپاه، نیروهای انتظامی، شهرداری و دیگر اماکن برای قرنطینه بیماران در نظر گرفته شده است.

وی اقدامات انجام شده در شهرستان کاشمر برای پیشگیری از ویروس کرونا را مطلوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: در همان ابتدا برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اقدامات و کنترل‎های خوبی در شهرستان کاشمر صورت گرفت.

وی گفت: شرایط این استان به هیچ عنوان مناسب نیست و براساس اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا، خراسان رضوی جزو هشت استان بحرانی کشور در زمینه شیوع بیماری کروناست.

براتی افزود: برای جبران خسارت‏‌هایی که به صنعت گردشگری استان وارد شده است مسوولان حوزه گردشگری موظف شده‌اند برنامه‎ها و تدابیر لازم را در این زمینه اتخاذ کنند.

وی ادامه داد: هرچند خراسان رضوی استان زائرپذیر است و در سال‌های گذشته پذیرای میلیون‎ها نفر در ایام نوروز و پایان سال بود اما امسال این موقعیت را از دست دادیم که خسارت وارده جبران‎ پذیر نیست ولی با این وجود از مسوولان میراث فرهنگی و گردشگری استان خواسته شده جشنواره‎هایی را در برنامه‎های خود پیش بینی کنند تا بخشی از خسارت‎هایی که به همه حوزه‎ها وارد شده جبران شود.

وی گفت: در زمان شیوع ویروس کرونا تمامی مراکز زیارتی و بقاع متبرکه شاخص و غیر شاخص در شهرستان‌های استان خراسان رضوی تعطیل بود و تا اطلاع ثانوی هیچیک از این مراکز اجازه فعالیت ندارند.

فرماندار کاشمر نیز از ایجاد ۲ مرکز با ۶۰ تخت نقاهتگاهی در این شهرستان خبر داد و گفت: ارائه تمامی خدمات در مراکز نقاهتگاهی به بیمارانی که از بیمارستان‌ها معرفی می‎شوند یا افراد دارای علائم کرونا رایگان است.

مسلم ساقی با قدردانی از زحمات حوزه بهداشت و درمان شهرستان افزود: برای پیشگیری از انتقال بیماری، مراکز در نظر گرفته شده با تراکم جمعیت همراه نیست و خیران نیز مشارکت بسیار خوبی در ضد عفونی کردن معابر عمومی و تامین اقلام بهداشتی مورد نیاز برای مقابله با ویروس کرونا داشته‎اند.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی در سفر یک روزه ضمن بازدید از نحوه فعالیت ایستگاه ایست و بازرسی در مبادی ورودی کاشمر از نقاهتگاه‌های شهرهای کاشمر، بجستان و گناباد بازدید کرد.

کاشمر در ۲۲۸ کیلومتری مشهد قرار دارد.

برچسب‌ها ویروس کرونا کاشمر پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کاشمر ویروس کرونا کاشمر مراکز نقاهتگاهی ویروس کرونا خراسان رضوی هزار تخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۴۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۱۷ درصد کلزای خراسان رضوی در مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد با اشاره به سطح زیر کشت کلزا در شهرستان مشهدگفت: سطح ابلاغی زیر کشت کلزا در مشهد برای سال زراعی جاری ۹۲۰هکتار است که کل سطح زیر کشت ابلاغی کلزا در این شهرستان محقق شده است.

علی اکبر قارزی بابیان اینکه  پیش‌بینی می‌شود از این سطح کشت بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ تن کلزا برداشت شود گفت: شهرستان مشهد رتبه نخست را در سطح زیر کشت و تولید در زمینه محصول کلزا در سطح استان به خود اختصاص داده است.

وی گفت: تعداد کمباین‌های برداشت در استان برای این نوع محصول ۴۵ دستگاه است.

 

دیگر خبرها

  • ایجاد بازارچه مرزی سرخس در انتظار منطقه آزادشدن
  • مهیا بودن شرایط سرمایه گذاری در خوشاب
  • دشت ارغوان طرقبه مشهد در یک روز بارانی + فیلم
  • آغاز طرح بازگشت به زندگی سالم در مشهد
  • ‍ بازدید مدیر کل از نحوه فعالیت مراکز نیکوکاری درخدمت رسانی به نیازمندان خراسان شمالی
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • تولید ۱۷ درصد کلزای خراسان رضوی در مشهد
  • ۴۰ شهرستان استان خراسان رضوی دچار تنش آبی است
  • افت ۲۵ متری سفره‌های آبخوان منطقه کاشمر