Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@11:05:43 GMT

منابع بانکی باید با محوریت جهش تولید اختصاص یابد

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۰۴۳۳۰

منابع بانکی باید با محوریت جهش تولید اختصاص یابد

به گزارش روز دوشنبه استانداری خراسان رضوی، علی رسولیان افزود: در نشست ستاد تسهیل استان که با حضور فعالان اقتصادی و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد، بسته پیشنهادی برای تدوین برنامه‌های عملیاتی اقتصادی استان در حوزه‌های مختلف نظیر مالیات، تامین اجتماعی، بانک و وظایف دستگاه‌های اجرایی مطرح شد.
وی ادامه داد: در این نشست مقرر شد پیشنهادات استانی تا پایان هفته آماده و هفته آینده ابلاغ شود و پیشنهاداتی که نیاز به اختیارات ملی دارد با امضای استاندار خراسان رضوی به مرکز منعکس شود تا تسهیلاتی برای آن‌ها فراهم گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: همچنین مقرر شد بسته حمایت از تولید تدوین شود و به موجب آن فعالیت کسب ‌و کارهای اقتصادی با رعایت پروتکل‌ها آغاز شود.
رسولیان با بیان اینکه کمیته‌های اقتصادی به صورت جدی و فعال از هفته آینده فعالیت خود را آغاز خواهند کرد، افزود: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، مسوولیت بخش تولید در حوزه کرونا را برعهده خواهد داشت.
وی ادامه داد: یک طرح مطالعاتی با محوریت شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در حال پیگیری است که میزان خسارت‌های وارد شده به استان همراه با راهکارهای کاهش این خسارت در آن پیش‌بینی شده است.
وی گفت: کسب‌ و ‌کارهای حوزه تجارت الکترونیک در شرایط کنونی می‌توانند موثر باشند و باید تقویت شوند.
رسولیان افزود: شهرداری مشهد نیز در این نشست طرح خوبی را ارائه کرد، مبنی بر اینکه بعد از پایان شیوع ویروس منحوس کرونا با رعایت پروتکل‌های موجود مدتی برای افزایش و ماندگاری زائر در مشهد در نظر گرفته شود و بخش‌های مرتبط با گردشگری فعال گردد تا به رفع برخی خسارت‌ها کمک کند.
وی ادامه داد: فهرست مجموع پروژه‌هایی که در حوزه اقتصادی امسال مهم هستند و می‌توانند باعث تحقق جهش تولید شوند، در حال آماده شدن است که به منظور اتخاذ تصمیم‌ و تامین منابع و تسهیلات طی هفته جاری به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور اعلام خواهد شد.

برچسب‌ها کرونا شهرداری مشهد استانداری خراسان رضوی جهش تولید پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا شهرداری مشهد استانداری خراسان رضوی جهش تولید کرونا شهرداری مشهد استانداری خراسان رضوی جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۴۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری‌های کشاورزی ایران و تاجیکستان گسترش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری مهر، امروز سه‌شنبه در نخستین نشست کارگروه همکاری‌های مشترک کشاورزی میان ایران و تاجیکستان که به صورت آنلاین برگزار شد، معاون آب و خاک وزارتخانه بر گسترش همکاری‌های کشاورزی با تاجیکستان و اجرای طرح‌های مختلف در این حوزه تاکید کرد.

صفدر نیازی شهرکی در همین حال خواست در راستای اجرای تفاهم‌نامه‌هایی که میان دو کشور منعقد شده، برنامه عمل تدوین شود.

وی ادامه داد: این تفاهم‌نامه‌ها باید منجر به اقدام شود و بتوانیم خروجی مناسبی از آنها داشته باشیم.

نیازی شهرکی در زمینه همکاری‌های متقابل در زمینه بذر، واکسن و آموزش‌های کشاورزی اعلام آمادگی کرد و اظهار کرد: ما آماده‌ایم دوره‌های آموزشی نیز در بخش‌های مختلف اعم از آب و خاک، شیلات، دام و طیور، گلخانه و تحقیقات برای کارشناسان، محققان و بهره‌برداران تاجیکستانی برگزار کنیم.

وی همچنین در مورد پذیرش هیأت‌های تجاری، علمی و اقتصادی در حوزه‌های کشاورزی اعم از بخش دولتی و خصوصی تاجیکستان اعلام آمادگی کرد.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با بیان این که بیش از ۱۰۰۰ شرکت تولیدکننده و مشاور در حوزه بهره‌وری آبیاری و ارتقای راندمان آبیاری در ایران فعالیت می‌کنند، گفت: ایران می‌تواند نسبت به صدور خدمات فنی و مهندسی در بخش کشاورزی با کشور تاجیکستان همکاری داشته باشد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ایران به ۱۹ کشور، خدمات فنی و مهندسی کشاورزی صادر می‌کند.

سرمایه‌گذاری شرکت‌های ایرانی در بخش مکانیزاسیون

در این نشست، مشاکر نظرزاده فاضل، معاون وزارت کشاورزی تاجیکستان نیز گفت: نیازهای ما برای این همکاری از نظر تجهیزات و فناوری در حوزه‌هایی مانند آب و خاک، مرغداری، پرورش ماهی و صنایع فرآوری غذایی است.

وی در همین حال از سرمایه‌گذاری شرکت‌های ایرانی در بخش مکانیزاسیون، آب و خاک و بسته‌بندی محصولات برای صادرات استقبال کرد.

بنابراین گزارش، در دولت سیزدهم، ایران و تاجیکستان دو یادداشت تفاهم همکاری امضا و یک یادداشت تفاهم همکاری در زمینه بهداشت دام و دامپزشکی تبادل کردند و این یادداشت تفاهم در حال نهایی‌سازی برای امضا است.

در سال ۱۴۰۲ در سفر رئیس جمهوری ایران به تاجیکستان، یادداشت تفاهم شانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی، بازرگانی، فنی، علمی و فرهنگی امضا شد و یادداشت تفاهم همکاری‌های کشاورزی نیز در همین سال به امضای وزارتخانه‌های کشاورزی دو کشور رسید.

کد خبر 6099733

دیگر خبرها

  • کردستان دارای ظرفیت‌های مهم و ارزشمند اقتصادی است
  • اعطای ۴۲ میلیارد دلار ارز در حوزه تولید در سال گذشته
  • رونمایی از نشریه منش استادی با محوریت اساتید قرآنی درمشهد
  • همکاری‌های کشاورزی ایران و تاجیکستان گسترش می‌یابد
  • ۲۱ عنوان کتاب در حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رونمایی می‌شود
  • آیین پاسداشت تولید ۳۰ اثر نمایشی با محوریت جوانی جمعیت برگزار شد
  • کاهش اتکا به تسهیلات بانکی با اجرای قانون تامین مالی تولید
  • ایزادخواه، نماینده مجلس : جراحی در سفره مردم هنر نیست / نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم و یا نرخ ارز را آزاد کنیم
  • نماینده مجلس: نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم
  • قاچاق سوخت تهدید جدی برای شیوع مالاریا در شرق کشور