Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار اردبیل گفت: شیب مبتلایان ویروس کرونا در بیشتر شهرستان‌های استان همچنان سیر صعودی دارد و نباید عده‌ای اندک تضعیف روحیه تیم سلامت استان را سبب شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری اردبیل، اکبر بهنام‌جو در جلسه با فرمانداران که به‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد اظهار کرد: بیشتر افراد در معرض خطر و آسیب‌پذیر بالای۶۰ سال سن دارند و تعدادی از این افراد تحت پوشش ارگان‌های حمایتی از قبیل کمیته امداد و بهزیستی و تامین اجتماعی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه خانواده‌های تحت پوشش مثل سابق مستمری خود را دریافت می‌کنند افزود: خانواده‌هایی که از لحاظ اقتصادی به‌نوعی با مشکل مالی در مضیقه هستند این افراد با هماهنگی دستگاه‌های مربوطه، مورد حمایت قرار می‌گیرند.

قطع زنجیره ویروس کرونا تنها راه غلبه بر این ویروس است

استاندار اردبیل هدف‌گذاری برای شهرستان‌ها را با توجه به تناسب وضعیت موجود خواستار شد و گفت: جدی گرفتن محدودیت ترافیکی و تعطیلی صنوف و قطع زنجیره این ویروس تنها راه غلبه بر کرونا است.

وی با بیان اینکه مردم همکاری خوبی با عوامل انتظامی و بهداشتی داشته‌اند تصریح کرد: ۲۱ محور در راه‌های اصلی و مواصلاتی توسط عوامل انتظامی استان کنترل می شود و در برخی موارد نیز برای افراد خاطی اعمال قانون شده است.

بهنام جو با تاکید به اینکه تا پایان ریشه‌کنی این ویروس نباید هیچ‌کس در کار خود اهمال و سستی داشته باشد گفت: شیب مبتلایان ویروس کرونا در بیشتر شهرستان‌های استان همچنان سیر صعودی دارد و عوامل دخیل باید با جدیت طرح محدودیت ترافیکی و تعطیلی را ادامه دهند.

وی با اشاره به اینکه هم افزایی و همکاری بین مردم و مسؤولان قابل تحسین بوده افزود: بیشتر مردم و بازاریان پروتکل بهداشتی را رعایت کردند و نباید عده‌ای اندک تضعیف روحیه تیم سلامت استان را سبب شوند.

استاندار اردبیل غربالگری مردم را بالای ۹۸ درصد در بیشتر شهرستان‌ها اعلام کرد و افزود: بیشتر مبتلایان و بستری شده‌ها از مرکز استان هستند و شهرستان‌های کوثر و اصلاندوز کمترین آمار را نشان می‌دهند.

ادامه طرح محدودیت تا 23 فروردین/ صنوف کم‌ریسک فعالیت خود را آغاز می‌کنند

بهنام جو ادامه داد: طرح محدودیت تا ۲۳ فروردین ادامه دارد و صنوف کم ریسک با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی فعالیت خود را آغاز خواهند کرد و برای برخی نقاط در جلسه آتی تصمیم‌گیری می‌شود.

وی بیان کرد: براساس اعلام نیروی انتظامی بیش از ۹۰درصد از مسافران که برای سرکشی به بستگان خود به اردبیل سفر کرده بودند به شهرهای خود برگشته‌اند.

استاندار اردبیل ضمن تقدیر از صبوری و تحمل کسبه و بازاریان در رابطه با تعطیلی مغازه‌ها گفت: همه تلاش دولت برای تضمین سلامت خانواده‌هاست و مسایل اقتصادی ارجح‌تر از سلامت عزیزان نیست و باید همه به قانون تمکین کنیم.

این مسؤول با تاکید بر لزوم کنترل و محدودسازی در شهرها و روستاها توسط فرمانداری‌ها بیان کرد: متاسفانه در خصوص آمار فوتی‌های اعلام شده، بالاترین فوتی ۵۶ نفر مربوط به شهرستان اردبیل و نسبت آقایان به خانم‌ها ۵۹ به ۴۱ درصد بوده است.

وی با تاکید بر اینکه تا نابودی کامل این ویروس همه عوامل پای کار خواهند بود اضافه کرد: با غربالگری کامل جامعه، افراد مورد مطالعه به‌صورت خوشه‌ای مشخص می‌شوند و غربالگری در فازهای مختلف ادامه می‌یابد.

بهنام جو افزود: با پیگیری‌های انجام شده دستگاه‌های جدیدی برای تست افراد بیشتر در بیمارستان‌های استان نصب خواهد شد.

استاندار اردبیل در پایان از مردم استان خواست پروتکل بهداشتی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت را جدی بگیرند و همچنین فرمانداران شهرستان‌ها را نسبت به جدی گرفتن وضعیت طرح محدودسازی ترددها تا تاریخ اعلام شده توصیه کرد.

در این جلسه ویدئو کنفرانس هر کدام از فرمانداران، رؤسای بهداشت شهرستان‌ها و فرماندهان انتظامی، هر کدام به‌صورت جداگانه وضیعت حوزه مدیریت خود را تشریح کردند.

انتهای پیام/3463/

منبع: فارس

کلیدواژه: اردبیل سیر سلامت ویروس بیشتر شهرستان ها استاندار اردبیل ویروس کرونا بهنام جو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۶۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایندگی صمت در شهرستان اصلاندوز تاسیس شد

ایسنا/اردبیل مدیر کل صمت استان اردبیل گفت: یکی‌ از بحث های مهمی‌ که در سال جاری انجام شد تاسیس دفتر و نمایندگی اداره کل صمت در شهرستان اصلاندوز برای اولین بار است.

مسعود ایرانی، ۱۷ اردیبهشت با بیان خبر فوق گفت: این موضوع با همراهی مقامات مسئول در شهرستان اصلاندوز انجام شد و فعالیت های رسمی این اداره کل در شهرستان مذکور به صورت یک دفتر مستقل تاسیس و کارهای آن شهرستان را راساً انجام خواهد داد.

وی ادامه داد: این ‌اتفاق مبارکی است که برای گرفتن مجوزهای لازم برای این نمایندگی و دفتر در شهرستان اصلاندوز اقداماتی در وزارت صمت در حال انجام بوده و مراحل آن طی می شود.

ایرانی بیان کرد: با توجه به تطویل مراحلی که مجوز صادر می شود ما فعلاً نمایندگی ایجاد کردیم تا جهت خدمت رسانی و انجام خدمات مربوط به اداره کل صنعت معدن تجارت تلاش مضاعفی انجام شود بدین ترتیب در دسترسی مردم آن خطه به خدمات این اداره کل تسهیل گری صورت پذیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سیب و زنجیره تولید وابسته به آن از ویژگی‌های منحصر به فرد سمیرم است
  • «پل طبیعت» امشب قرمز رنگ می‌شود
  • آخرین جزئیات تعداد مبتلایان به تب کریمه کنگو اعلام شد
  • نمایندگی صمت در شهرستان اصلاندوز تاسیس شد
  • برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری از تب کریمه کنگو در بابل
  • لزوم تکمیل طرح مدرن فاضلاب شهری هشترود
  • تکمیل زنجیره‌های تولید، محور توسعه استان اردبیل است
  • لزوم هوشیارسازی اجتماعی نسبت به آسیب‌های پیری جمعیت
  • حج نماد عظمت امت اسلامی است
  • تخریب برخی جاده‌های روستایی ممسنی / لزوم کارهای آبخیزداری در فارس