Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرداران تهران و آنکارا در یک گفت وگوی اینترنتی اطلاعات مربوط به فعالیت‌های خود در مقابله با کرونا را به اشتراک گذاشتند و شهردار آنکارا از ممنوعیت ورود و خروج به ۳۰ کلان شهر ترکیه خبرداد.

به گزارش ایسنا پیروز حناچی در گفت وگو با منصور یاواش - شهردار آنکارا - گفت: مدیریت شهری در تهران در حال مبارزه با پاندمی کرونا است و بسیاری از پروتکل های سازمان بهداشت جهانی را در اداره شهر، حمل و نقل عمومی و خدماتی که به مردم ارائه می شود، در دستور کار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از موضوعاتی که بسیار مورد توجه است به‌ویژه کشورهای اسلامی بیشتر با آن درگیرند، موضوع فاصله اجتماعی است. بر همین اساس در یک اتفاق بی‌سابقه نمازهای جماعت و حرم‌های مقدس در شهرهای مشهد، قم و شیراز تعطیل شده‌اند و خوشبختانه در یک ماه اخیر از فرصت تعطیلات نوروز برای کاهش حضور اجتماعی حداکثر استفاده شد.

حناچی با بیان اینکه وضعیت تهران با بقیه کلانشهرهایی که درگیر هستند قدری متفاوت است چون ایران همزمان با دو ویروس در حال مبارزه است،گفت: ایران همزمان با دو ویروس کرونا و تحریم های ظالمانه می‌جنگد اما خوشبختانه روزهای بحرانی اولیه را پشت سر گذاشته‌ایم. در شهرهای بزرگ دیگر کشور که اپیدمی حاد بود مثل رشت، ساری و قم ارقام ابتلا به‌شدت رو به کاهش است. 

وی با تشکر از کمک‌های ترکیه به ایران در بحران کرونا اظهارکرد: شهرداری آنکارا ابتکار جالبی برای جمع آوری تجارب شهرهای جهان در وبسایت خود انجام داده است. 

حناچی به استفاده از ظرفیت اینترنت و فضای مجازی برای انجام خدمات شهری اشاره کرد و گفت: کرونا شرایط جدیدی برای ما در ارائه سرویس و خدمات به وجود آورده است. بسیاری از این خدمات شهری هم اکنون به‌صورت اینترنتی و بسیاری از خدمات در مقیاس محلی از طریق اینترنت به مردم ارائه می شود همچنین جلسات مدیران شهری و مسئولان به تعداد زیاد روی وب تشکیل شده است.

شهردار تهران ادامه داد: یکی از مشکلاتی که همه شهرهای دارای اپیدمی کرونا با آن مواجه هستند، متوفیان ناشی از کرونا است و از آن سخت‌تر، نبود امکان برگزاری مجالس عزاداری توسط خانواده‌های داغدار است اما در این زمینه هم ابتکار جالب برگزاری مجالس ترحیم اینترنتی است که انجام می‌شود. 

وی به تلاشهای شهرداری تهران برای ضدعفونی سازی معابر شهری اشاره کرد و گفت: در مدت بحران کرونا تلاش زیادی برای ضدعفونی کردن فضاهای عمومی، اتوبوس، مترو، تاکسی‌ها و ایستگاه‌های آنها داشتیم و همچنین اقدامی را به منظور همبستگی جهانی به شکل ویدیو مپ روی برج میدان آزادی با تاسی به شعر سعدی که می‌فرماید « بنی آدم اعضای یک پیکرند»،اجرا کردیم.

شهردار تهران گفت: امیدوارم بعد از کرونا بتوانیم همدیگر را در فضای مناسب تری ملاقات کنیم و در اجلاس کلانشهرهای جهان از قول ما هم اشاره کنید که  با دو ویروس کرونا و تحریم همزمان می‌جنگیم.

شهردار آنکارا: ورود و خروج به ۳۰ کلان شهر ترکیه ممنوع است

در ادامه منصور یاواش - شهردار آنکارا - هم با تشکر از این تماس اینترنتی گفت: در آنکار بر اساس تدابیر پیشگیرانه‌ای که از سوی دولت اتخاذ می‌شود، تصمیم می‌گیریم. امروز از کل آمار مبتلایان و درگذشتگان ترکیه در آنکارا که سومین شهر بزرگ این کشور است ۸۲۰ مبتلا و ۱۹ فوتی داشتیم. بر اساس مصوبه دولت اتوبوس‌ها میزان مسافران خود را به نصف کاهش داده‌اند و سوار شدن به اتوبوس بدون ماسک ممنوع است. ترکیه ۳۰ کلانشهر دارد که ورود و خروج به این شهرها کاملا ممنوع شده است و مدیریت شهری در این شهرها تلاش می‌کند کارهایش را با اینترنت انجام دهد و شهرداری آنکارا هم همین سیاست را دنبال می‌کند. 

شهردار آنکارا ادامه داد: در سطح کشور ۱۵۰ اداره و خیلی از مراکز خرید و قهوه خانه‌ها و رستوران‌ها و اماکنی که امکان داشت مردم به هم نزدیک‌تر شوند، تعطیل شده‌اند. خروج افراد بالای ۶۵ سال و زیر ۲۰ سال به خارج از خانه ممنوع است. در مقابل برنامه‌ای در حال اجراست که بر مبنای آن خانواده‌هایی که بالای ۶۵ سال سن دارند چون خروجشان ممنوع است می‌توانند مایحتاج خود را در تماس با فروشگاه‌ها اعلام کنند و با پیک برایشان ارسال می‌شود. 

وی به برنامه حکومت ترکیه برای جبران خسارات مالی مردم اشاره کرد و گفت: اقشاری بودند که به علت تعطیلی محل کار درآمدشان را از دست داده‌اند مثل رستوران‌ها و کافه‌ها.  طی یک آگهی اینترنتی اعلام شد کسانی که این مشکل را دارند از راه‌های مشخص شرایط شان را اعلام کنند. با تشخیص شرایط آنها، شهرداری نیازهای نقدی و غذایی شان را برآورده می‌کند. برخی گروه‌های خاص درآمد کمتری دارند و انسان‌های فقیری هستند که کار ثابت و بیمه ندارند. این افراد هم شناسایی می‌شوند و به آنان کمک‌های نقدی و غذایی تعلق می‌گیرد. 

به گزارش شهرنوشت، شهردار آنکارا در پایان اظهارکرد: همه اماکن و اداره‌های عمومی، سایت‌ها و شهرک‌های مسکونی را هر روز کاملا ضدعفونی می کنیم و امیدوارم همه باهم در سطح جهان با تبادل اطلاعات از شر این ویروس خلاص شویم. شهرداری بخشی از کارهایش مثل برنامه هایی که در پارک‌ها و فضای سبز اجرا می‌کرد و یا خدماتی مثل آسفالت خیابان‌ها را به تعویق انداخته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهردار تهران شهردار آنکارا کروناویروس شهردار آنکارا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۹۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن‌های مترو

همزمان با تلاش‌های شبانه‌روزی برای تحقق قرارداد خرید ۶۳۰ واگن، به واسطه ارتباط خوب شهردار تهران با دولت و همت آقای رئیسی، ۱۵ درصد پیش پرداخت خرید واگن‌ها پرداخت شده و بزودی واگن‌ها به تهران می‌رسند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مدیریت شهری ششم تهران و دولت سیزدهم بالاترین سطح همکاری دو نهاد مهم و خدمتگزار را دنبال می‌کنند، به طوری که نه تنها علیرضا زاکانی؛ شهردار تهران در جلسات مداوم و هفتگی هیئت دولت شرکت می‌کند بلکه رئیس‌جمهور، حکم نماینده ویژه برای شهردار تهران صادر کرد.

اما در این میان مخالفان تلاش کردند که اختلاف‌نظر فنی یکی از مدیران میانی وزارت کشور با مدیریت شهری بر سر تایید صلاحیت واگن‌های وارداتی را به اختلاف دو نهاد تعمیم دهند. برخلاف نظر این مدیر، مهدی چمران؛ رئیس شورای شهر تهران می‌گوید: متروی تهران پیش از این کارشناس تایید واگن‌ها بوده و اگر شرکت دیگری بخواهد کار تایید را انجام بدهد باید دو تا سه میلیارد تومان هزینه شود و ما نمی‌خواهیم هزینه اضافی صرف شود.

رسانه‌های اصلاح‌طلب در حالی روی فراموشی مردم حساب باز کردند که گویا از یاد برده‌اند  که این محسن هاشمی؛ رئیس شورای شهر تهران در دوره اصلاحات بود که بارها و حتی در تلویزیون، حسن روحانی و دولتمردان دولت قبل را به باد نقد گرفت؛ هاشمی حتی  در آذر ماه سال 1399 درباره عدم تامین پول واگن‌ها، رفتار دولتمردان گذشته را «خیلی کودکانه» خواند و گفت: «...چرا دولت مردان ما نمی‌فهمند، وقتی ما سیستمی را هزینه کردیم، تونل و تجهیزات ثابت را ساخته‌ایم، اما چرا واگن خریداری نمی‌کنیم ...».

مشکلات واگن‌های مترو با ورود رئیس‌جمهور حل می‌شود؟

آتش اختلاف در شورای شهر دوره پنجم آنقدر شعله‌ور بود که هر دو طرف بارها علیه یکدیگر صحبت کردند و ابایی هم از اعلام آشکار اختلافات نداشتند البته این  شکاف، به موضع گیری‌های آشکار رسانه‌ای محدود نشد، بلکه آنقدر وسعت گرفت که رئیس جمهور دوره قبل حتی اجازه ورود پیروز حناچی؛ شهردار سابق تهران به جلسات هیئت دولت را نمی‌داد.

ماجرای واگن‌ها چیست؟

پیروز حناچی؛ شهردار سابق تهران چند ماه پیش در روزنامه اعتماد مدعی شده بود «قرارداد 630 واگن مترو، اساساً مرتبط با مدیریت شهری فعلی شهر تهران نیست و به تلاش‌های مدیریت قبلی باز می‌گرد» هرچند که صحبت‌های اولیه به آن سال‌ها بر می‌گردد اما باید از پیروز حناچی پرسید که برای این قراردادی که از سال 97 ابلاغ شده چه قدمی برداشته است؟

واقعیت این است که نه تنها در دوره قبل اقدام عملی در این باره انجام نشد بلکه شهردار تهران همزمان با تلاش‌های شبانه‌روزی برای تحقق قرارداد خرید 630 واگن، به واسطه ارتباط خوب با دولت و همت آقای رئیسی، 15 درصد پیش‌پرداخت خرید واگن‌ها را پرداخت و حتی با افزایش 25 درصدی این تعداد را به 791 دستگاه رساند.

همچنین این دوره مدیریت شهری توانست در اتفاقی کم‌نظیر رکورد افتتاح میانگین ماهانه یک ایستگاه مترو را ثبت کند و آن و در اختیار مردم قرار دهد.

این درحالیست که در آن دوره مدیریتی نه تنها واگن و اتوبوسی به ناوگان حمل و نقل اضافه نشد بلکه 1600 اتوبوس کمتر از آنچه تحویل گرفته شد به دوره زاکانی تحویل داده شد و در موضوع مترو حتی انبارهای قطعات یدکی مترو خالی به دوره مدیریت ششم تحویل داده شد.

همچنین طبق آنچه در کتابچه تحول و تحویل (که مدیران دوره قبل برای کارنامه عملکردشان چاپ کردند)، تنها برنامه‌ریزی برای تهیه 200 دستگاه اتوبوس (80 دوکابین و 120 تک کابین) دیده می‌شود که با 826 اتوبوس جدید، 428 دستگاه اتوبوس اورهال شده و قرارداد 2500 دستگاه اتوبوس 12 متری، 25000 دستگاه تاکسی سدان برقی، 2500 دستگاه تاکسی شاسی‌بلند (suv)، 10 هزار دستگاه ون و 150 هزار دستگاه موتورسیکلت برقی قابل مقایسه نیست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن های مترو
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن‌های مترو
  • لیر ترکیه در بازار تهران چقدر قیمت خورد؟
  • مرمت و بازسازی زورخانه ده‌ونک با قدمت بیش از یک قرن
  • (تصاویر) اعتراض مردم ترکیه به سفر رئیس جمهور آلمان به آنکارا
  • (ویدیو) توضیحات شهردار تهران در مورد خدمات میادین میوه و تره‌بار
  • واکنش شهردار تهران به واگذاری فروشگاه شهروند به بخش خصوصی
  • اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد