Web Analytics Made Easy - Statcounter

پروفسور کوروش نوذری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : باوجود تعطیل بودن کلاس های آموزشی ، برخی دانشجویان بومی از روزهای نخست شیوع ویورس کرونا با حضور در دانشگاه اقدام به تولید ماسک می کنند. 

وی با اشاره به اینکه دانشگاه چندین دستگاه چرخ خیاطی با اعتبار خود و خیرین خریداری کرده است ،افزود: هر روزه حدود یک هزار و ۲۰۰ عدد ماسک توسط دانشجویان تولید می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته رئیس دانشگاه مازندران بخشی از این ماسک ها برای مصرف کادر اداری دانشگاه  استفاده می شود و بقیه بین مراکز درمانی و خانواده های نیازمند توزیع می شود .

نوذری همچنین به راه اندازی برج تقطیر برای تولید مواد اولیه ضدعفونی کننده در دانشگاه مازندران خبر داد و گفت: این برج تقطیر که سال ها غیر قابل استفاده بود توسط یکی از نخبگان دانشگاه  برای  تهیه اتانول راه اندازی شد. 

وی گفت: این دستگاه توان تولید روزانه ۲۰۰ لیتر الکل ۷۰ درصد را از الکل هفت درصد دارد که برای تولید مواد ضدعفونی کننده کاربرد دارد. 

رئیس دانشگاه مازندران همچنین به خرید سه دستگاه اکسیژن ساز برای بیمارستان بابلسر خبر داد و گفت : این دستگاه ها به مبلغ ۲۵۵ میلیون ریال از محل جمع‌آوری کمک‌های جمعی از اعضای هیات علمی عضو شورای صنفی اساتید و هم‌چنین کمک اختصاصی دانشگاه مازندران، تهیه و به شبکه بهداشت و درمان شهرستان بابلسر اهدا شد.

دانشگاه مازندران یکی از دانشگاه های مادر در کشور است که در با بلسر واقع شده است . از زمان تاسیس این دانشگاه ۵۰ سال  می گذرد و در حال حاضر این دانشگاه ، بیش از ۱۲ هزار دانشجو، ۳۸۶ عضو هیئت علمی ،۵۷ استاد ، ۱۰۷ دانشیار و ۲۰۵ استادیار می باشد.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا الکل بیمارستان دانشجو شبکه بهداشت و درمان ماسک بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی دانشگاه مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۰۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای اقدام عملی برای رفع چالش‌های پیش‌روی توسعه اقتصادی مازندران

استاندار مازندران گفت: با شناسایی چالش‌های پیش‌روی توسعه اقتصادی مازندران، برای حل اجرایی آن اقدام عملی مناسبی برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، یوسف نوری _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در جلسه رشد اقتصادی این استان در ساری با بیان این‌که تکالیف دستگاه‌های دولتی مازندران برای رشد اقتصادی مشخص شد، اظهار کرد: برای تحقق برنامه‌های دولت جهت دستیابی به رشد اقتصادی و تحقق شعار سال در این استان تلاش مضاعف انجام می‌شود. ‎

وی با تاکید بر این‌که برای گام نخست چالش‌های پیش‌روی توسعه اقتصادی استان شناسایی شد و اقدام عملی برای حل آن اجرایی می‌شود، گفت: در سال گذشته برای دست‌یابی به رشد اقتصادی اقدامات خوبی در مازندران انجام شد اما هنوز با برنامه‌های دولت فاصله داریم.

استاندار مازندران از واکاوی ظرفیت‌ها و چالش‌های پیش‌روی رشد اقتصادی این استان عنوان و مطرح کرد: بر اساس اولویت‌های تعیین شده با بهره‌مندی از همه ظرفیت‌های موجود موانع تولید یکی پس از دیگری برطرف می‌شود.

نوری با بیان این‌که از هفته آینده برای گره‌گشایی رفع موانع تولید با اولویت کشاورزی با حضور دستگاه‌های مربوطه انجام می‌شود، افزود: این رویه برای دیگر اولویت‌های توسعه مازندران ادامه‌دار خواهد بود.

نماینده عالی دولت در مازندران با اشاره به اینکه تکالیف دستگاه‌های دولتی در خصوص دستیابی به رشد اقتصادی به صورت منطقه‌ای، شهرستانی و زنجیره‌ای مشخص شد، خاطرنشان کرد: اگر اختلافی بین دستگاه‌ها وجود داشته باشد با برگزاری این نشست‌ها موانع برطرف می‌شود.

وی یادآور شد: برای دستیابی به رشد اقتصادی و تحقق شعار سال بر اساس برنامه‌های دولت، تلاش مضاعفی در مازندران انجام می‌دهیم.

کد خبر 747971

دیگر خبرها

  • التیام سریع زخم پای دیابتی با استفاده روزانه از یک محصول فناورانه ایرانی در منزل
  • ثبت اختراع کاربردی دانشجوی دانشگاه لرستان
  • اجرای اقدام عملی برای رفع چالش‌های پیش‌روی توسعه اقتصادی مازندران
  • روزانه ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز توزیع می شود
  • تولید روزانه تراکتور در کشور به ۱۵۰ دستگاه رسید
  • رئیس دادگستری مازندران به متعرضین منابع طبیعی هشدار داد
  • تولید روزانه بیش از 170 تن زباله در مهاباد
  • تولید روزانه ۷۰۰ تن زباله در محدوده شهر همدان
  • برخورد جدی با دستگاه‌هایی که مرتکب ترک فعل شوند
  • مرگ کشاورزی با قطع روزانه برق چاه‌ها در اوج نیاز کشاورزان