Web Analytics Made Easy - Statcounter

سپهبد شهید علی صیاد شیرازی در خاطره‌ای از برپایی دعای توسل برای خروج از بن‌بست یک عملیات روایت کرده است: در سِمت فرماندهی نیروی زمینی ارتش، اولین عملیاتی که انجام دادیم «عملیات طریق‌القدس بود». هدف هم این بود که بتوانیم در تنگ چزابه، بین نیروی دشمن در خاک خودی و بخشی از نیروهایش که در داخل سرزمین ما بود، شکاف بیاندازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عملیات به یاری خداوند متعال و همت رزمندگان اسلام به خوبی انجام شد و بخش عمده‌ای از منطقه در همان شب اول آزاد شد. اما وضعیت بسیار نگران کننده بود، تلفات سنگینی بر ما متحمل شده و نیرویی که بخواهد جایگزین این برادران اعم از ارتشی و سپاهی بشود، وجود نداشت. شاید به خاطر زیر آتش بودن در آن محور، ما بیشتر از ۱۸۰۰ نفر شهید دادیم فقط برای اینکه خط را نگه داریم. برای رهایی از این بن بست، شب قرار گذاشتیم که یک جلسه فوق‌العاده بین ارتش و سپاه یعنی قرارگاه خودمان در سوسنگرد داشته باشیم.

بیش از سه چهار ساعت بحث ادامه پیدا کرد ولی هیچ نتیجه مثبتی از بحث‌ها گرفته نشد.

شهید غیرتمندی داشتیم که طلبه جوانی بود به نام «مصطفی ردانی پور». او گفت: «برادرها، شما حرف‌هایتان را زدید، دیگر فکر نمی‌کنم چیز جدیدی داشته باشید. اگر موافق باشید یک دعای توسل بخوانیم. باز هم همان کسانی که در نزد خدا آبرویی و عزتی دارند مثل ائمه اطهار(ع) هستند که باید دستمان را بگیرند. » چراغ‌ها خاموش شد، خود ردانی پور دعا را شروع کرد. همه به شدت برانگیخته شده بودند و دلشان شکسته بود. متوجه شدم پشت سرم یکی بیشتر از همه با شدت گریه می‌کند.

سرتیپ شهید نیاکی فرمانده لشکر ۹۲ زرهی ارتش بود که ۵۴ سال داشت. آن موقع چند سال اضافه بر خدمت متعارف ۳۰ ساله، خدمت کرده و به خوبی پا بر جا مانده بود. دیدم دستمال بزرگی را روی صورتش گذاشته و چنان گریه می‌کند که من در خودم احساس حقارت کردم. به خودم گفتم: «خوش به حال این افراد. اینها وضع‌شان خیلی بهتر از ماست!» خاطره این دعای توسل در ذهنم مانده بود. مدتی بعد به تهران آمدم، فرصت شد که به طور خصوصی خدمت امام(ره) برسم. این خاطره را به محضر ایشان تعریف کردم. امام(ره) حرف بنده را قطع کردند و مطلبی فرمودند که هیچ وقت از ذهن و قلبم پاک نمی شود. فرمودند: «این اصل رجعت انسان است به فطرتش. »

۲۴۱۲۴۱

کد خبر 1373833

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: شهید صیاد شیرازی دفاع مقدس جنگ تحمیلی شهیدان دفاع مقدس و انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۰۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازیابی و معرفی روایت‌های فرهنگ دریاپایه قشم ضرورت دارد

ایسنا/هرمزگان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از این جزیره به عنوان پنجره تمدن خلیج فارس در حوزه فرهنگی، تاریخی و صنعتی نام برد و گفت: فرهنگ دریاپایه روایاتی در این منطقه دارد که باید آن را بازیابی و معرفی کنیم.

عادل پیغامی با تاکید بر مطلب فوق اظهار کرد: صنعت دریاپایه مشتمل بر ۲۴ فعالیت است و جزیره جهانی قشم به تنهایی توانایی بهره‌برداری از همه بخش‌های این صنعت را دارد.

وی با تاکید بر اینکه مهم‌ترین زمینه فعالیت‌های دریاپایه به حوزه لجستیک، فعالیت‌های شیلاتی و شناورسازی مربوط می‌شود، افزود: امروز قشم با توان بالای پرورش ماهی و میگو، لارو میگو، بچه ماهی و ماهی در قفس به مهم‌ترین قطب شیلاتی کشور تبدیل شده است.

به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، در زمینه تولید انواع شناورها اعم از لنج‌های چوبی و فایبرگلاس، مسافربری، تفریحی، آلاچیق‌ و هتل‌های دریایی، آمبولانس دریایی و موارد دیگر هم در سطح بسیار عالی قرار داریم.

وی اظهار کرد: هم اکنون ۱۲ واحد لنج‌سازی در قشم با تولید ۵۰ فروند در سال فعالیت دارند که محصولات خود را به کشورهای آفریقایی، هند و حوزه خلیج فارس صادر می‌کنند و این صنعت دریاپایه از سودآوری بالایی برخوردار است.

این مسئول با اعلام اینکه ۶۰ درصد نفت دنیا از مسیر آبراه حیاتی خلیج فارس تامین می‌شود، بیان کرد: بانکرینگ، صنعت دریاپایه بسیار ارزشمندی در حوزه ارزآوری است که در قشم، در حال حاضر فقط بخش سوخت‌رسانی آن تکمیل شده است.

وی ادامه داد: با تکمیل زنجیره بانکرینگ اعم از امکانات تعمیرات شناورها، فروش مواد غذایی، خدمات هتلینگ، خدمات درمانی، فروش آب معدنی و اینترنت اشیا می‌توان بخش مهمی از درآمد بالای این صنعت را از آن خود کنیم.

پیغامی خاطرنشان کرد: فعالیت‌های دریاپایه مهم‌ترین رکن و رویه اقتصادی این منطقه در بزرگ‌ترین جزیره ایرانی خلیج فارس است.

 نشست ویژه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های شهید بهشتی و تربیت مدرس تهران در سالن مرکز بین‌المللی رشد این سازمان امروز هشتم اردیبهشت برگزار شد.

این نشست با هدف همکاری‌های علمی و مطالعاتی با حضور شماری از استاتید و دانشجویان دانشگاه‌های شهید بهشتی و تربیت مدرس از جمله سردار سرلشکر پاسدار سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در سالن مرکز بین‌المللی رشد سازمان منطقه آزاد قشم برگزار شد.

در ادامه این نشست حاضران پرسش‌هایی در مورد مزیت‌های سرمایه‌گذاری در جزیره قشم، میزان صادرات این منطقه در سال گذشته، برنامه‌های آتی سازمان در توسعه فعالیت‌های اقتصادی و امکان مشارکت دانشگاهیان در پیشبرد اهداف کلان منطقه آزاد مطرح کردند.

دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه شهید مدرس تهران پس از پایان این نشست به اتفاق مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از پارک زیست فناوری، شرکت تمیم در شهرک کاوه، شرکت نفت سازه و مدکندآلو بازدید کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امتناع افسران و سربازان صهیونیست از دستور آماده شدن برای حمله به رفح
  • شکست تلاش‌ آمریکا برای گسترش نفوذ در آفریقا
  • حمله مشترک سرایا القدس و کتائب الانصار به اسراییل
  • گرامیداشت یاد و خاطره شهدای روحانی در مدرسه علمیه رضویه قم
  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود
  • بازیابی و معرفی روایت‌های فرهنگ دریاپایه قشم ضرورت دارد
  • روایت سیمین دانشور از دیدار با امام خمینی(ره)
  • روایت شاهدان عینی از لحظات درگیری و شهادت حمیدرضا الداغی + فیلم
  • روایت العربی الجدید از طرح اضطراری مصر درباره تهاجم قریب‌الوقوع به رفح
  • مسافران ایستگاه مترو میرزای شیرازی در پیچ و خم خروج از مترو + تصاویر