Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، در اطلاعیه این کمیته که از سوی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شده، آمده است: ضمن تشکر از همکاری و مشارکت مردم عزیز ایران در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی برای مقابله با ویروس کووید ۱۹ و با توجه به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا در مورد طرح فاصله‌گذاری هوشمند، موارد زیر را به اطلاع عموم می‌رساند:

۱-با توجه به ماهیت گسترش و قابلیت بیماری کووید ۱۹(کرونا )، فاصله‌گذاری اجتماعی مهم‌ترین راهکار کنترل همه‌گیری این بیماری است و رعایت این فاصله تا زمانی که که بیماری در جامعه درچرخش باشد ضروری است و با عنایت به اینکه می‌تواند تا ۹۵درصد مانع ازشیوع گردد باید ادامه یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲. طرح فاصله‌گذاری هوشمند، ادامه طرح فاصله‌گذاری اجتماعی است که از اسفند ماه همزمان با شیوع بیماری کرونا در ایران اجرا شده و در این مرحله، صرفاً مشاغل «غیر پر ریسک» همراه با التزام به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مصوب وزارت بهداشت، درمان و اموزش پزشکی از تاریخ ۲۳ فرودین در استان‌های کشور و از ۳۰ فروردین در تهران مجوز فعالیت پیدا می‌کنند.

۳. سیاست کلی و راهبرد عمومی ستاد ملی مقابله با کرونا، همچنان استمرار اصل «در خانه بمانیم» است و خروج ازمنزل تنها درصورت اضطرار - بصورت بسیار محدود با رعایت دقیق و کامل دستورالعمل‌های بهداشتی برای مقابله با کرونا ممکن می‌باشد.

۴- بخش‌های تولیدی - اصناف و مشاغل مشخص شده در طرح- برای خدمت رسانی به مردم نیز با اجرای دستورالعمل‌های تخصصی و عمومی بهداشتی مصوب و ابلاغی وزارت بهداشت درمان و اموزش پزشکی امکان فعالیت کسب و کار خواهند داشت.

۵. با تلاش مستمر و هماهنگی بین اطاق بازرگانی و اصناف و وزارت بهداشت درمان و اموزش پزشکی دستور العمل‌های بهداشت صنوف و کسب و کارها تدوین و طی روزهای اینده در اختیار عموم قرارخواهد گرفت و هرگونه فعالیت صنفی منوط به اجرای این دستورالعمل‌ها خواهد بود.

۶- براساس برنامه‌ریزی انجام شده، کلیه صنوف موظف به ثبت‌نام و اخذ تعهد از صاحبان کارگاه‌ها و صنوف در سایت وزات بهداشت (مبنی بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی) خواهد بود و پس ازدریافت کد، مجوز فعالیت صادر خواهد شد.

۷. با اجرای این طرح، تعطیلی‌های پایه (شامل تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها، ورزشگاه‌ها، مراکز فرهنگی، هنری، مشاغل پرریسک و ... ) و همچنین ممنوعیت ترددهای بین استانی ،تا اطلاع ثانوی ادامه خواهد یافت.

۸. مراکز اداری نیز از تاریخ ۲۳ فروردین با رعایت اصول بهداشتی، به جای یک سوم، با دوسوم کارمندان خود فعال خواهند شد و ساعت کاری از ۷ صبح تا ۱۴ خواهد بود.

در پایان ضمن تشکر مجدد از مردم عزیز ایران اسلامی در همراهی و همکاری و مشارکت جمعی برای مقابله با کرونا، اطلاعات تکمیلی و سایر مراحل اجرایی بصورت شفاف در اطلاعیه‌های بعدی در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

کد خبر 4894482 حمید نورشمسی

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا فاصله گذاری اجتماعی معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد ویروس کرونا کتاب و کتابخوانی ادبیات گردشگری ترجمه ادبیات جهان شیوع کرونا معماری درگذشت چهره ها خبرگزاری مهر رایزنی فرهنگی میراث فرهنگی نشر مرکز نوروز مقابله با کرونا طرح فاصله گذاری دستورالعمل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۰۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سدی که در سریلانکا ساخته‌ایم معمولی نیست

به گزارش خبرنگار مهر، «سپهر خلجی» رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت، امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به صادرات خدمات فنی مهندسی کشورمان به سریلانکا اظهار کرد: سریلانکایی‌ها خودشان از آقای رییسی برای افتتاح پروژه‌های ساخته‌شده توسط پیمانکاران کشورمان دعوت کردند؛ در سریلانکا سدی بسیار پیشرفته به لحاظ مهندسی توسط متخصصین کشورمان ساخته شده است که معمولی نیست.

رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت افزود: این سد، موضوع انتقال آب از یک سطح به سطح دیگر را دارد و همزمان نیروگاهی نیز در آنجا ساخته شده است.

وی با بیان اینکه ساخت این سد، آثار خیلی خوبی در کشور سریلانکا داشته است افزود: نشان دادیم می‌توانیم کیلومترها دورتر از خاک خودمان، یکی از بزرگ‌ترین افتخارات صنعت مهندسی را به سایر کشورها ارایه کنیم.

در حال تکمیل...

کد خبر 6087423

دیگر خبرها

  • از «گشت ارشاد» تا «طرح نور» فقط دو نوروز فاصله افتاد؛ برای زنان پرونده قضایی تشکیل می‌شود؟
  • از «گشت ارشاد» تا «طرح نور» فقط دو نوروز فاصله افتاد/ برای زنان پرونده قضایی تشکیل می‌شود؟
  • تشکر از داوطلبان آزمون سراسری برای رعایت دستورالعمل‌ها
  • نحوه مشارکت مردم اسلامشهر در بازسازی عتبات عالیات اطلاع رسانی شود
  • مهلت انتخاب رشته‌ آزمون دكتری سال 1403 تا هشتم اردیبهشت تمدید شد
  • دستگاه های خدمات رسان کرمان برای مقابله با بحران سیل آماده باشند
  • اطلاعیه جدید وزارت کار برای یارانه بگیران؛ این پیامک‌ها جعلی است
  • هشدار هواشناسی چهارمحال و بختیاری
  • در شرایط تحریمی مهندسان ایرانی در سریلانکا سد ساختند
  • سدی که در سریلانکا ساخته‌ایم معمولی نیست