Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیروهای تحت فرماندهی خلیفه حفتر موسوم به ارتش "ملی" لیبی امروز (سه‌شنبه) یک بیمارستان ویژه بیماران کرونایی در طرابلس را هدف قرار دادند که در این حمله پنج غیرنظامی زخمی شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، در بیانیه منتشر شده در صفحه فیسبوک عملیات "آتش‌فشان خشم" وابسته به نیروهای دولت وفاق لیبی اعلام شد، شبه‌نظامیان وابسته به حفتر امروز بیمارستانی را که دولت وفاق در طرابلس به درمان مبتلایان به کرونا اختصاص داده بود، هدف حمله قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است، تروریست حفتر کمی قبل بیمارستان الخضرا را که به عنوان یکی از مراکز درمان بیماران کرونایی به این امر اختصاص داده شده بود، هدف قرار دادند.

در ادامه این بیانیه مطرح شده است، حمله امروز ادامه کارنامه اقدامات مجرمانه نیروهای حفتر در هدف قرار دادن گروه‌های امدادی، کادر پزشکی و بیمارستان‌هاست.

این عملیات در ادامه ویدیوی کوتاهی از آتش گرفتن چند دستگاه خودرو بیرون محوطه بیمارستان و تلاش آتش‌نشانان برای خاموش کردن آنها را به اشتراک گذاشت.

شورای شهر محله ابوسلیم در بیانیه‌ای اعلام کرد، شهرداری هدف سلسله حملات بی‌برنامه شبه‌نظامیان حفتر به مکان‌های امن با استفاده از بیش از ۲۵ موشک گراد قرار گرفته است.

در این بیانیه آمده است، پنج غیرنظامی در این حملات زخمی شده و خساراتی به اموال عمومی و شخصی وارد شد.

همچنین در بیانیه یاد شده آمده است، موشک‌ها به ورودی بیمارستان الخضرا، پارکینگ، ورودی آمبولانس و بخش اورژانس و خانه‌های مسکونی پشت بیمارستان اصابت کردند.

تعداد کل مبتلایان به کرونا در لیبی روز دوشنبه به ۱۹ تن رسید که یکی از آنها فوت شد و یک مورد نیز بهبود یافت.

انتهای پیام
 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ليبي کرونا در جهان کروناویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۲۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش شمار پیکرهای بیرون کشیده شده از گور جمعی بیمارستان ناصر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، سازمان پدافند غیرعامل نوار غزه با صدور بیانیه‌ای از افزایش شمار پیکرهای بیرون کشیده شده از گور دسته جمعی مجتمع بیمارستانی ناصر در شهر خان‌یونس واقع در جنوب نوار غزه خبر داد.

سازمان پدافند غیرعامل نوار غزه بیان کرد: پس از عقب‌نشینی اشغالگران نزدیک به ۳۹۲ پیکر را از بیمارستان ناصر بیرون کشیده‌ایم اما نتوانسته‌ایم ۵۸ درصد از آن‌ها را شناسایی کنیم.

این سازمان امدادی تاکید کرد: دلیلی برای وجود پیکر کودکان در گور دسته جمعی بیمارستان ناصر سراغ نداریم. روی پیکر برخی از شهیدان بیمارستان ناصر آثار شکنجه را یافته‌ایم.

در ادامه این بیانیه آمده است: اشغالگران در مجتمع بیمارستانی ناصر مرتکب اعدام صحرایی شده‌اند. ما خواهان آغاز تحقیقات بین‌المللی در خصوص این جنایت‌ها هستیم.

سازمان پدافند غیرعامل نوار غزه تاکید کرد: اشغالگران شماری از پیکرها را در کیسه‌های پلاستیکی و در عمق ۳ متری دفن کرده‌اند. این موضوع باعث شده که این پیکرها به سرعت تجزیه بشوند.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما بر این باوریم که اشغالگران دست‌کم ۲۰ نفر را زنده به گور کرده‌اند. اشغالگران با تغییر چندباره کفن‌های پلاستیکی عامدانه در تلاش بوده‌اند که نشانه‌های جنایت بیمارستان ناصر را محو کنند.

کد خبر 6088583

دیگر خبرها

  • بیانیه مقامت عراق درباره حمله به هدفی «حیاتی» در حیفا
  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله به پهپاد آمریکایی و یک کشتی انگلیسی
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی
  • نجات ده‌ها پناهجو در سواحل مراکش
  • افزایش شمار پیکرهای بیرون کشیده شده از گور جمعی بیمارستان ناصر
  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله موفق به سه کشتی آمریکایی و صهیونیستی
  • الازهر: گورهای جمعی غزه وحشی‌گری رژیم صهیونیستی را نشان داد
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • ببینید | آسمان سرخ لیبی
  • پادشاه عربستان به بیمارستان منتقل شد