Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی‌محمد عطابخش روز سه‌شنبه به ایرنا افزود:  مجموعه‌ای از اقدام‌های پیشگیری در مراکز از جمله تب‌سنجی و اکسیژن‌سنجی خون افراد و پرسنل، ضد عفونی روزانه مراکز، بهره‌گیری از وسایل حفاظتی و اعمال محدودیت بیشتر تردد و تماس با افراد مشکوک یا مبتلا در مراکز صورت می گیرد. 

وی یادآور شد: تاکنون ۵۸ بخشنامه و ۱۱ دستورالعمل از کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیردار سازمان بهزیستی به تفکیک نوع فعالیت تخصصی مراکز (اعم از نگهداری معلولان، سالمندان و بیماران روانی مزمن) به عوامل ذیربط ابلاغ و مفاد آن اجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی،  تجهیز و راه‌اندازی بخش‌ قرنطینه و اتاق بیمار با کارکنان مجزا از بخش اصلی در این مراکز و ممنوعیت ملاقات و پذیرش‌های جدید با هدف کنترل سرایت و آلودگی به عفونت بیماری را از جمله این اقدام ها ذکر کرد .
این مسوول در مورد فوت ۲ نفر در یک مرکز نگهداری معلولان میبد گفت: با وجود به کارگیری تدابیر حفاظتی، یکی از این افراد با سابقه قبلی بیماری سرطان و تحت شیمی درمانی و  سالمند دیگر مشکوک به کرونا فوت کرد.

عطابخش اظهار کرد: این افراد پس از اعزام به بیمارستان با توجه به بررسی اولیه آزمایش  خون  و تصویرنگاری ریه‌ها هرچند از نظر بالینی به کرونا تشخیص داده نشدند، با این حال چند روز در بیمارستان بستری و تحت درمان قرار گرفتند.
وی تصریح کرد: بعد از فوت نتیجه قطعی ابتلا آنها به کرونا مشخص شد که با اقدام‌ مقابله‌ای سریع و مناسب از ادامه سرایت و گسترش آلودگی به دیگر افراد مرکز جلوگیری شد.
 وی افزود: با توجه به شیوع قابل ملاحظه بیماری در استان به ویژه در میبد و اردکان به نسبت سایر شهرستان‌ها، هرچند، ابتدا نگرانی هایی برای افراد زیرپوشش مراکز بهزیستی وجود داشت ، نباید از یاد برد که نظارت دقیق و مستمر با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در اجرای پروتکل 

بهداشتی پیشگیری از کرونا در مراکز در جریان است.

مدیرکل بهزیستی یزد از مجاهدت مسوولان،  پزشکان، پرستاران، مراقبان ، مادریاران و خدمه شاغل در ۱۶ مرکز شبانه‌روزی تحت نظارت این نهاد در مقابله با شیوع کرونا و تحمل شرایط سخت این دوران قدردانی کرد.

ویروس کرونا که به طور رسمی کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به ۲۰۸ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشت تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

شناسایی نخستین مورد آن در ایران ۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۸ در قم رسانه ای شد.

به گفته متخصصان حدود ۲۵ درصد بیماری کرونا قابل تشخیص نیست، و برخی افراد با علائم خفیف بیماری از ناقلان ویروس آن هستند.

همچنین تفکیک کرونا از بیماری های مشابه قدری سخت است و مردم با رعایت اصول بهداشت فردی و اجتماعی، می توانند از ابتلا به بیماری در امان باشند.

برچسب‌ها ویروس کرونا یزد سازمان بهزیستی کشور پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا یزد سازمان بهزیستی کشور ویروس کرونا یزد سازمان بهزیستی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۲۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۴۷۶۱ نانوایی در آذربایجان غربی

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی آذربایجان‌غربی  در همایش روز ملی گندم و نان و تجلیل از فعالان زنجیره تولید نان استان  گفت: در سال گذشته روزانه ۹ میلیون قرص نان از انواع نان لواش، بربری، سنگک توسط چهار هزار و ۷۶۱ واحد نانوایی و توسط نانوایان دراستان پخت و تحویل شهروندان شده است.

امید زینالی اضافه کرد: سال گذشته یک‌میلیون و ۶۱۰میلیون ریال یارانه به صورت ماهانه و به طور میانگین برای هر نفر بابت تامین نان و مبلغ سه میلیون و ۷۷۰ هزار ریال یارانه بطور میانگین برای نانوایان به صورت مستقیم و روانه پرداخت شده است.

وی ادامه داد: در ۶۳ مرکز شامل مراکز خرید مباشر، سیلو‌های ملکی و بخش خصوصی و کارخانجات آرد با ظرفیت بیش از یک میلیون تن و توسط ۵۲ هزار و ۸۳۳ گندم کار طی بیش از ۱۳۸ هزار محموله و در ۶۰ روز ۶۸۲هزار تن گندم به ارزش ۱۰هزار و ۳۳۶ هزار میلیارد تومان تحویل مراکز خرید شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی آذربایجان‌غربی گفت: روزانه ۱۱ هزار و ۳۸۳ تن گندم طی ۲هزار و ۳۰۰محموله به مراکز خرید تحویل شده است و از این میزان به طور متوسط روزانه هزار و ۱۰۶تن معادل ۲۷هزار و ۶۵۰ کیسه آرد تولید و به پیمانکار جهت تحویل به نانوایی‌ها استان در ۲۰شهرستان تحویل شده است.

وی افزود: جهت افزایش کیفیت آرد استان ۶۷ هزار تن گندم کیفی نیز جهت اختلاط از بنادر به استان حمل شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • بهره مندی بیش از ۳۳ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی چهارمحال و بختیاری
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • ۴۹۵ هزار نفر از جمعیت خراسان جنوبی زیرپوشش بیمه سلامت
  • پخت روزانه ۹ میلیون قرص نان در آذربایجان غربی
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • فعالیت ۴۷۶۱ نانوایی در آذربایجان غربی
  • اغازواکسیناسیون پنوموکوک (سینه پهلو)در مجموعۀ زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • مجبور کردن افراد به خرید عینک در مرکز بینایی‌سنجی خاصی خلاف قانون است
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند