Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه تمام استانهای کشور به طور یکسان درگیر بیماری کرونا نشدند، گفت: در برخی ها از استانها شدت درگیری بسیار زیاد و در برخی دیگر روند ابتلاء آهسته تر بود و لذا در رفع محدودیت ها مقابله ای با کرونا نباید یک نسخه واحد برای کشور پیچید.

شکراله سلمان زاده در گفتگو با خبرنگار آریا با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع این بیماری در منطقه جنوب غرب خوزستان (شهرستانهای آبادان، خرمشهر و شادگان) 18 هزار و 563 نفر با علائم تنفسی به مراکز درمانی ما مراجعه کردند، اظهار کرد: از این تعداد هزار و 462 نفرشان بستری و هزار و 306 نفرشان نیز ترخیص شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه روز گذشته 18 نفر با علائم تنفسی در بمیارستان بستری و 20 نفر هم ترخیص شدند، افزود: در حال حاضر 79 نفر با علائم تنفسی در بیمارستان بستری هستند.

فرمانده ستاد مدیریت بیماری کرونا در منطقه جنوب غرب خوزستان با اشاره به ثبت 4 مورد جدید از ابتلاء به کرونا در این منطقه، تصریح کرد: به این ترتیب شمار مبتلایان به کرونا ویروس در شهرستانهای آبادان، خرمشهر و شادگان به 181 نفر رسید که ازاین تعداد 62 نفرشان آبادانی، 94 نفرشان خرمشهری و 25 نفرشان نیز شادگانی هستند.

سلمان زاده یادآور شد: تاکنون 18 نفر در اثر ابتلاء به کرونا ویروس فوت شده اند که از این تعداد 5 نفرشان آبادانی، 11 نفرشان خرمشهری و2 نفرشان نیز شادگانی اند.

به گفته وی از تعداد کل مبتلایان به کرونا 144 نفرشان پس از بهبودی بیمارستان را ترک کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره تمهیدات اتخاذ شده به جهت کمک به پزشکان و پرستارانی که به طور مستقیم درگیر بیماران مبتلا به کرونا هستند به سبب فرسایشی شدن این فرآیند، افزود: متاسفانه این روند طولانی شده و مشخص نیست تا کی ادامه خواهد داشت و به همکاری مردم بستگی دارد تا این بار از روی دوش سیستم بهداشتی و درمانی ما به ویژه آنانی که به طور مستقیم با این بیماران سر و کار دارند، برداشته شود.

وی از پرداخت زودهنگام کارانه پرستاران در یکی دو ماه گذشته و پرداخت کارانه ای دیگر در یکی دو روز آینده، به عنوان یکی از تمهیدات اتخاذ شده برای کمک به پرستاران فعال در بیمارستان طالقانی (مرجع بیماری کرونا در منطقه جنوب غرب خوزستان) نام برد و اظهار کرد: پرداخت های ویژه ای نیز از سوی وزارت بهداشت پیش بینی شده که یک قسمت آن پرداخت و در آینده نزدیک باز هم پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه حضور مسئولان مختلف در بیمارستان و عرض خدا قوت به کادر درمانی می تواند سبب ایجاد انگیزه در آنان شود، تصریح کرد: برنامه داریم تا از تمام پرستاران فعال در محدوده دانشکده به صورت چرخشی در بیمارستان طالقانی استفاده کنیم تا شاید کادر پرستاری بتوانند کمی استراحت کنند.

وی یادآور شد: امید می رود تا این مسئله زیاد طولانی نشود و لذا از مردم می خواهیم تا بیشتر رعایت کنند، در منازلشان باقی بمانند، توصیه ها را جدی بگیرند و از حضور در تجمعات و مراسمات به طور جدی پرهیز کنند، این  گونه تجمعات بسیار خطرناک است و بایستی در این باره دقت نظر شود.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با ابراز تاسف از گزارشات واصله مبنی بر برگزاری مراسماتی به صورت مخفی در برخی مناطق، گفت: حضور افراد در مراسمات به هیچ وجه خوب نیست و می تواند سبب ابتلای آنان به بیماری کرونا شود، این مسئله در کنترل چرخش انتقال ویروس نیز هیچ کمکی نمی کند.

سلمان زاده در پاسخ به اینکه موافق تصمیم دولت مبنی بر از سرگیری فعالیت بازارها و ادارات از 23 یا سی ام فروردین ماه جاری هستید، افزود: به شخصه از اعمال هرگونه محدودیت در این روزها دفاع می کنم، خوشبختانه فرمانداران ما با ورود جدی شان به موضوع در این باره به خوبی عمل کردند، در آبادان و خرمشهر در زمینه اعمال محدودیت ها و ممنوعیت ها ما در بسیاری از موارد حتی از استان و یا کشور پیشتر بودیم و به رغم ابراز نگرانی وزیر کشور از این بابت اما این اقدامات به جا و به موقع بود و بسته به شرایط حاکم بر منطقه ما اعمال این موارد لازم بود.

وی اظهار کرد: با توجه به اعمال محدودیت ها و سختگیری ها خوشبختانه ما به پیک بیماری نرسیدیم، تا الان مراقبت کردیم و روند ابتلاء به بمیاری کرونا آهسته بوده و موارد ترخیص هم بالانس هست لذا اگر کوچکترین سهل انگاری انجام شود و ما خوشبینانه با این قضیه برخورد کنیم، می تواند بسیار خطرناک باشد.

وی تصریح کرد: در کشور ما تمام استانها به طور یکسان درگیر این بیماری نشدند در برخی ها استانها شدت درگیری با بیماری بسیار زیاد بود اما در برخی استانها نیز روند آهسته تر بود و لذا نباید یک نسخه واحد برای کشور پیچید، به نظرم با توجه به اینکه ما وارد پیک بیماری نشدیم آنهم با توجه به اقدامات خوب فرمانداران، نظام سلامت و همکاری و همراهی مردم، بایستی سعی کنیم این دستاورد حفظ شود تا به آنچه استانهای بسیار درگیر مبتلا شدند، نرسیم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: دانشکده علوم پزشکی آبادان کرونا خرمشهر شادگان بیمارستان طالقانی محدودیت ها دولت بازار ادارات بیماری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۳۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش چشمگیر میزان تولد نوزاد مبتلا به تالاسمی/ تهران حدود ۲ هزار بیمار تالاسمی دارد

یونس عرب مدیرعامل انجمن بیماران تالاسمی در گفتگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا با بیان اینکه آمار ابتلا به بیماری تالاسمی در استان‌های شمالی و جنوبی کشور بیشتر است، اطهار کرد: در واقع آمار ابتلا به تالاسمی در استان‌هایی که در مجاورت دریا قرار دارند بیشتر است.

وی ازدواج‌های فامیلی را نیز یکی از عوامل اصلی ابتلا به تالاسمی عنوان کرد و ادامه داد: در استان سیستان و بلوچستان آمار ابتلا بالاست، چون دو فاکتور اصلی وجود دارد یعنی هم در مجاورت دریا قرار گرفته و هم ازدواج‌های فامیلی در این استان آمار بالایی دارد. در واقع این استان با داشتن یک‌هفتم بیماران تالاسمی و جمعیت ۳ هزار و ۷۵۰ بیمار، رکورددار تولد بیماران تالاسمی است.

مدیرعامل انجمن بیماران تالاسمی به استان‌های مازندران، خوزستان، بوشهر و گلستان اشاره کرد و افزود: آمار بیماران تالاسمی در تهران هم کم نیست، در تهران حدود ۲ هزار بیمار تالاسمی داریم که هم مهاجرت در این آمار دخیل است و هم بخش دیگر آن به ازدواج‌های فامیلی برمی گردد.

عرب گفت: در استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، آذربایجان غربی، کردستان، همدان، قزوین و یزد کمترین بیمار تالاسمی وجود دارد.

مدیرعامل انجمن بیماران تالاسمی با بیان اینکه کاهش چشمگیر میزان تولد نوزاد مبتلا به تالاسمی دستاورد بزرگی در نظام سلامت کشور است، گفت: هم اکنون در کل سال در حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ نوزاد مبتلا به تالاسمی به دنیا می‌آید که این در حالی است که در سال‌های گذشته این آمار به بیش از هزار نفر می‌رسید، در واقع این دستاورد بزرگی در حوزه سلامت کشور به شمار می‌رود.

یاسر داودیان، رئیس هیئت مدیره بنیاد بیماری‌های نادر ایران نیز به خبرنگار آنا گفت که واردات داروی بیماران تالاسمی با تحریم‌ها به مشکل برخورده است. به همین دلیل داروسازان تلاش کردند دارو‌های بیماران تالاسمی را در داخل کشور تولید کنند و در حال حاضر تعداد زیادی از بیماران تالاسمی که دچار مشکل ژنتیکی خونی هستند از این دارو‌ها استفاده می‌کنند و باید زمان بگذرد تا میزان تاثیر این دارو‌ها مشخص شود.

وی تصریح کرد: امیدوارم از سوی وزارت بهداشت برنامه‌ای اتخاذ شود تا مشکلات بیماران صعب‌العلاج و نادر همانند تالاسمی به زودی مرتفع شود.

 رئیس هیئت مدیره بنیاد بیماری‌های نادر ایران در ادامه با بیان اینکه ۲۷ سال پیش نخستین بیمار تالاسمی در آمریکا شناسایی شد و در حال حاضر، این بیماری شایع‌تر شده است، گفت: با توجه به توان حمایتی دولت و شرایطی که بیماران دارند، انتظار داریم وزارت بهداشت و هر دستگاه مرتبط با بیماران صعب‌العلاج تدبیری بیندیشند تا بیمار به جز درد بیماری، درد دیگری نداشته باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کاهش چشمگیر میزان تولد نوزاد مبتلا به تالاسمی/ تهران حدود ۲ هزار بیمار تالاسمی دارد
  • ضرورت مقابله با بیماری زنگ زرد در مزارع گندم دیم کشور
  • عضو انجمن آسم و آلرژی : ۹ تا ۱۳ درصد مردم کشور آسم دارند / آلودگی هوای کلانشهرها از عوامل مهم ابتلا به آسم است
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • فاجعه در بیمارستان‌های دولتی؛ مهاجرت پرستاران به بخش خصوصی
  • مهاجرت کادر درمان از بخش دولتی به خصوصی
  • کادر درمان از بیمارستان‌های دولتی به بخش خصوصی مهاجرت می‌کنند
  • فاجعه در بیمارستان‌های دولتی/ مهاجرت کادر درمان به بخش خصوصی
  • چگونه به فاسیولا مبتلا می شویم؟