Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-27@05:08:32 GMT

راهکارهای رئیس مجلس برای مدیریت پساکرونا

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۱۴۲۱۵

راهکارهای رئیس مجلس برای مدیریت پساکرونا

رییس مجلس شورای اسلامی راهکارهایی برای مدیریت حوزه تولید در دوران پساکرونا به رییس کمیسیون حمایت از تولید ملی مجلس ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی، صبح امروز(سه‌شنبه ۱۹ اسفند) در تماس تلفنی رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی، ضمن دریافت گزارش این کمیسیون در ارتباط با "جهش تولید" گفت: تبدیل تهدیدهای کرونا به فرصت، در گروی اصلاح ساختارهای اقتصادی است که با استقرار دولت الکترونیک و اقدامات مهم دیگری از قبیل توسعه روستاها، مدیریت مهاجرت معکوس، تمرکززدایی و هماهنگ سازی نهادهای حمایتی برای کمک به مشاغل آسیب دیده ، می توان تجربیات این دوران را در پساکرونا به فرصت تبدیل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس مجلس شورای اسلامی در تماس تلفنی فولادگر که با هدف عیادت و ارائه گزارش تشکیل هفت جلسه کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی در حوزه جهش تولید صورت گرفته بود، گفت: کرونا آزمایشی الهی است که باید آثار اجتماعی آن دنبال و با اصلاح برخی ساختارهای اقتصادی، تهدیدات آن به فرصت تبدیل شود.

لاریجانی، تغییر روش مراجعات حضوری به دستگاه ها را از فرصت های قابل ادامه در دوران پساکرونا خواند و گفت: برای این کار باید مراجعات حضوری به ادارات و سفرهای درون شهری بر بستر دولت الکترونیک کاهش یابد و صندوق های مکانیزه پرداخت، خرید و فروش های اینترنتی و آموزش غیر حضوری با استفاده از ظرفیت احکام برنامه ششم توسعه برای همیشه در کشور نهادینه شود.

لاریجانی همچنین استفاده از تجربه برخی کشورها برای عبور از رکود را برای تبدیل تهدیدات کرونا به فرصت مفید خواند و افزود: تاکنون بیشتر اقدامات دولت، تمرکزگرایانه بوده است که ضرورت افزایش اختیارات استان ها با محوریت دو وزارتخانه کشور و تعاون، کار و رفاه اجتماعی می تواند از دستاوردها و تجربیات اندوخته در دوران مبارزه با کرونا باشد".

رییس مجلس شورای اسلامی در پایان این تماس تلفنی، ضمن تشکر از احوالپرسی و قدردانی از گزارش کمیسیون حمایت از تولید ملی، خواستار هماهنگی نهادهای حمایتی برای کمک به مشاغل خرد، اقشار فاقد صنف و کارگران روزمزدی شد که بیشترین آسیب های معیشتی را از شیوع کرونا دیده اند.

حمیدرضا فولادگر، رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی در آغاز این تماس تلفنی، با آرزوی سلامتی و بهبودی عاجل برای رییس مجلس شورای اسلامی به تشکیل کارگروه های جهش تولید و بررسی آثار اقتصادی کرونا و تشکیل هفت جلسه در سال جاری اشاره کرد و گفت: در این جلسات برای اجرای اولویت های ده گانه ابلاغی از سوی ریاست مجلس و با همکاری مرکز پزوهش های قوه مقننه و نمایندگان وزارتخانه های اقتصاد،صمت، جهادکشاورزی، ارتباطات، سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی و همچنین نمایندگان اتاق بازرگانی و اصناف، رفع آثار اقتصادی کرونا در هماهنگی کامل با سیاست جهش تولید بررسی و راهکارهای ده گانه ای برای سرعت بخشیدن به رشد اقتصادی کشور ، دستیابی به رشد پایدار و استفاده حداکثری از ظرفیت های تولید پیش بینی شد.

لینک کوتاه: asriran.com/0031vD

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: پساکرونا رییس مجلس شورای اسلامی حمایت از تولید ملی تماس تلفنی جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۴۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) تعطیلی پنجشنبه یا شنبه در صحن مجلس مشخص می‌شود

سیدمحمد حسینی روز جمعه در حاشیه بازدید از مجتمع آموزشی، فرهنگی و تجاری در حال ساخت شرکت تعاونی مصرف فرهنگیان سمنان افزود: در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نظرات مختلف درباره تعطیلی شنبه و پنجشنبه مطرح شد و پس از اعلام تعطیلی پنجشنبه برخی افراد با تشکیک در نظر کمیسیون اجتماعی، مطرح شدن این موضوع در صحن علنی خواستار هستند.

وی ادامه داد: دولت در پیشنهاد لایحه تعطیلی یک روز دیگر در هفته روز خاصی را مشخص نکرد و فقط به دنبال تصویب قانون تعطیلی بود که اکنون افراد نظر بر این دارند که این روز در مجلس شورای اسلامی مشخص شود.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون در تهران و بسیاری مناطق کشور مدرسه‌ها، دانشگاه و برخی دستگاه‌های اجرایی پنجشنبه‌ها تعطیل است، اما برخی افراد به دلیل روابط تجاری و تعاملات، تعطیلی شنبه را مطرح می‌کنند و باید منتظر تصمیم مجلس شورای اسلامی باشیم.

رفع مشکلات کارگری از اولویت‌های دولت سیزدهم

‌معاون امور مجلس رییس جمهور با گرامیداشت هفته کار و کارگر بیان کرد: دولت سیزدهم اهتمام ویژه به رفع مشکلات اقشار مختلف از جمله کارگران دارد که احیای واحد‌های راکد از جمله اقدام‌ها برای اشتغالزایی و رفع مشکل بیکاری این قشر است.

وی با اشاره به احیای بیش از هشت‌هزار و ۴۰۰ واحد تولیدی راکد در دولت سیزدهم، بیان کرد: احیای واحد‌های راکد نقش مهم در ایجاد فرصت شغلی جدید، حفظ و تثبیت اشتغال دارد.

حسینی ابراز کرد: اجرای طرح‌های عمرانی، اقتصادی، تولیدی و پیشران نقشی مهم در اشتغالزایی و حمایت از جامعه کارگری دارد.

به گفته معاون امور مجلس رییس جمهور، راه‌اندازی واحد‌های پیشران صنعتی، معدنی و پتروشیمی تضمین‌کننده آینده شغلی کارگران است.

وی با تاکید بر تلاش دولت سیزدهم برای رفع مشکلات جامعه کارگران، اظهار کرد: اعتراض‌های شغلی در دولت سیزدهم شده است و در حمایت از قشر زحمت کش کارگران اختلاف نظری بین مسوولان وجود ندارد.

استیضاح وزیر آموزش و پرورش مطرح نیست

معاون امور مجلس رییس جمهور درباره خبر‌هایی مبنی بر احتمال استیضاح وزیر آموزش و پرورش که طی روز‌های گذشته در فضای مجازی دست به دست شده است، گفت: سه هفته کاری تا پایان فعالیت این دوره از مجلس شورای اسلامی باقیمانده و بعید است چنین مساله‌ای مطرح باشد.

حسینی در عین حال خاطر نشان کرد که اگر نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی پرسش و نکته‌ای مدنظرشان باشد وزیران پاسخگو خواهند بود.

تجدید میثاق با آرمان‌های شهیدان، سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه در مصلای سمنان و بازدید از مجتمع آموزشی، فرهنگی و تجاری در حال ساخت شرکت تعاونی مصرف فرهنگیان سمنان از جمله برنامه‌های سفر روز جمعه معاون امور مجلس رییس جمهور به این استان بود.

دیگر خبرها

  • تعطیلی پنجشنبه‌ یا شنبه در صحن مجلس مشخص می‌شود
  • (ویدئو) تعطیلی پنجشنبه یا شنبه در صحن مجلس مشخص می‌شود
  • جدی: حق تولید و سهامداران در اصلاح قیمت پژوپارس رعایت شود
  • برگزاری ۱۱ کمیسیون تخصصی در همایش مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور
  • منتظر برنامۀ بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • منتظر برنامه مکتوب بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • پورمختار: مراکز پژوهشی، راهکارهای عملی برای مشارکت مردم در جهش تولید ارائه کنند
  • عضو کمیسیون کشاورزی مجلس: حال کارگران در دولت سیزدهم خوب شد
  • بازدید نمایندگان مجلس از بخش‌های فضایی و موشکی وزارت دفاع
  • بررسی موضوع تسهیل صادرات محصولات کشاورزی به عراق