Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی گفت: خط تولید انبوه تیوپ لیزری و انواع پیستون موتورهای دریایی در آذربایجان شرقی راه اندازی می‌شود. ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۸ استانها آذربایجان شرقی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، به نقل از روابط عمومی پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی، عبدالرضا واعظی اظهار داشت: تعداد شرکت‌های دانش بنیان استان از 92 شرکت در سال 97 به 148 شرکت در سال گذشته رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سهم استان نسبت به مجموع شرکت‌های دانش‌بنیان کشور که نزدیک 5 هزار شرکت است عدد کمی معادل حدود سه درصد است که با توجه به ظرفیت‌های استان در عرصه علم و فناوری باید برای افزایش این شرکت‌ها تلاش کنیم.

طیبی: دستاورد‌های پژوهشی جهاددانشگاهی برای مقابله با کرونا تشریح شد/ از تولید کیت تشخیص کرونا توسط شرکت‌های دانش بنیان تا تولید گان و ماسک N95ورود شرکت‌های دانش بنیانی ایرانی به تولید محصولات مورد نیاز در زمینه کروناتولید نخستین مبلمان دانش بنیان توسط صنعتگران جوان ایرانیاعلام آمادگی بانک مرکزی برای همکاری با صندوق نوآوری در توسعه اقتصاد دانش بنیان

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی طولانی شدن فرآیند تشخیص صلاحیت شرکتهای متقاضی را علت اصلی کم بودن تعداد شرکت های دانش بنیان استان عنوان کرد و ادامه داد: نبود کارگزاری ارزیابی شرکت‌های دانش بنیان در استان موجب شده ارزیابی صلاحیت شرکت‌های ما توسط کارگزاران سایر استان‌ها انجام شود که هم فرایند را طولانی‌تر می‌کند و هم امکان ارزیابی دقیق را از شرکت‌های استان را سلب می‌کند.

وی در ادامه تصیح کرد: متاسفانه تاکنون هیچ یک از شرکت های معرفی شده استان به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای دریافت مجوز کارگزاری ارزیابی شرکت های دانش بنیان، حائز شرایط شناخته نشده‌اند که تلاش می‌کنیم در سال جدید این مجوز را اخذ کنیم.

واعظی با اشاره به ضرورت افزایش آگاهی‌های عمومی به ویژه خانواده‌ها از اهمیت حوزه فناوری خاطرنشان کرد: تغییر الگوهای فرهنگی، افزایش فضای نوآوری و توجه خانواده‌ها به راه اندازی کسب و کارهای جدید می‌تواند به افزایش شرکت های فناور و دانش بنیان استان کمک کند.

وی از راه اندازی خط تولید انبوه دو محصول دانش بنیان در استان در سال جاری خبر داد و گفت: یکی از این طرح ها خط تولید انبوه تیوپ لیزری است که ایران را به یکی از پنج کشور تولیدکننده این تیوپ‌ها در دنیا تبدیل خواهد کرد و دیگری خط تولید انواع پیستون موتورهای دریایی است که با راه اندازی آن کشورمان به جمع 10 کشور تولید کننده این پیستونها خواهد پیوست.

انتهای پیام/115/

R7887/P/S6,47/CT12

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شرکت های دانش بنیان آذربایجان شرقی خط تولید انبوه علم و فناوری راه اندازی شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۵۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید داروی بیماران اس ام ای در یک شرکت دانش‌بنیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و برخی مسئولان و معاونان این وزارتخانه برای دیدار و گفتگوی چهره به چهره با مردم در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری حاضر شدند.

حیدر محمدی، رئیس سازمان غذا و دارو در این دیدار، از تولید داروی بیماران اس ام اِی (SMA) در یک شرکت دانش‌بنیان خبر داد و گفت: این دارو در سطح آزمایشگاهی تولید شده است و اگر نتایج نهایی آن اثربخش باشد، وارد مرحله تولید صنعتی می‌شود. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سامانه تامین مالی جمعی آبادیران عرصه‌ای برای جلب مشارکت مردم و تحقق شعار سال
  • سامانه تامین مالی جمعی آبادیران عرصه‌ای برای تحقق شعار سال
  • دانش بنیان‌های کرمانشاه؛ چشم به راهِ احداث «شهرک فناوری»
  • تولید داروی بیماران اس ام ای در یک شرکت دانش‌بنیان
  • خودکفایی در تامین نانوکاتالیست‌ ضروری در تولید بنزین
  • نوآوری‌ها و محصولات دانش‌بنیان حوزه معدن تجاری‌سازی می‌شوند
  • خودکفایی در تأمین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین
  • امکان صرف هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به شرکت‌های دانش بنیان
  • باتری‌های لیتیومی از پسماندهای خطرناک شیمیایی فلز لیتیوم تولید شد
  • سازمان بنادر و دریانوردی چه برنامه‌ای برای حضور دانش‌بنیان‌ها دارد؟