Web Analytics Made Easy - Statcounter

«ابو احمد فضل» مسئول آوارگان فلسطینی در این جنبش در گفتگو با «قدس پرس» گفت: ما در شرایط بسیار سختی قرار داریم و اونروا هم در حال تلف کردن وقت است و در اداره امور ناکام مانده است.

فضل افزود: تاکنون هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا در اردوگاه‌های فلسطینی در لبنان شناسایی نشده اما اگر اقدامات لازم در این اردوگاه‌ها انجام نشود این ویروس به آنجا هم می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام فلسطینی برای مقابله با کرونا از دولت لبنان، اونروا، سازمان آزادی‌بخش فلسطین و همه گروه‌های فلسطینی خواست هیات عالی امداد تشکیل دهند که فارغ از مسائل سیاسی و اختلافات قومی و طائفه‌ای تنها به وضعیت آوارگان در شرایط کرونا زده رسیده کند.

فضل گفت آوارگان فلسطینی در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ با سه بحران بزرگ روبه رو بوده و هستند که از تصمیمات وزیر کار لبنان علیه کارگران فلسطینی شروع و بعد به اعتراضات مردمی و کاهش بهای لیر لبنان و گرانی‌ها رسید و اکنون هم که بحران کرونا ایجاد شده است. 

وی گفت این بحران‌ها بدترین شرایط را برای آوارگان فلسطینی ایجاد کرده است، از زمان تعدیل کارمندان و تعطیل شدن فعالیت‌های تجاری، میزان فقر  چندین برابر شده است و این اردوگاه‌های اکنون در آستانه قحطی قرار دارند.

فضل درباره نحوه عملکرد اونروا گفت: این آژانس تاکنون با توجه به شرایط و توانی که دارد هیچ طرح فوق‌العادهای در این ارودگاه‌ها به اجرا درنیاورده به استثنای یک سری اقدامات عادی و ساده. اقدام به انتشار یه سری بروشورهای آموزشی کرده و یک مرکز قرنطینه در موسسه آموزش حرفه‌ای سبلین تاسیس کرده است.

از سوی دیگر با وجود درخواست آوارگان برای بازگشت ساعات اداری به قبل از روز شنبه، اما اونروا ساعات کاری نیروهای خود را در کلینیک‌ها کاهش داده است. مراکز بهداشتی و پزشکی این آژانس هیچ‌گونه آزمایش یا تستی نمی‌گیرند و این مسئله را به نهادهای بهداشتی خود فلسطین واگذار کرده‌اند.

لبنان میزبان ده‌ها هزار فلسطینی حاضر در اردوگاه‌ آوارگان است که بیش از چندین دهه موجب تراکم شدید جمعیت در برخی محله‌های این اردوگاه‌ها شده‌ است.

این در حالی است که دست کم ۱.۵ میلیون شهروند سوری که از جنگ هشت‌ساله این کشور فرار کرده‌اند، نیز به اردوگاه‌های لبنان پناه آورده‌اند.

آوارگان سوری و فلسطینی ساکن در اقامتگاه‌های تنگ و کم‌جا که با خدمات ابتدایی مانند آب با مشکل مواجه‌اند، به شدت در معرض خطر ابتلا به بیماری کرونا هستند.

برچسب‌ها ویروس کرونا سازمان آزادی‌بخش فلسطین پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا سازمان آزادی بخش فلسطین ویروس کرونا سازمان آزادی بخش فلسطین اردوگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۵۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس آماده تبادل هر سرباز زن اسیر اسرائیلی با ۵۰ اسیر فلسطینی است

بر اساس سندی که اسپوتنیک به دست آورده است، جنبش مقاومت فلسطینی حماس آماده است تا هر سرباز زن اسیر شده نیروهای رژیم صهیونیستی را با ۵۰ اسیر فلسطینی به عنوان بخشی از مرحله اول توافق آتش بس مبادله کند.

به گزارش ایسنا، در این سند آمده است: «حماس تمام سربازان زن اسرائیلی زنده را آزاد خواهد کرد، اسرائیل هم به ازای هر سرباز زن اسرائیلی آزاد شده ۳۰ زندانی ابد، ۲۰ محکوم از لیست‌های ارائه شده توسط حماس یعنی ۵۰ زندانی را از زندان‌های خود آزاد خواهد کرد.

اسماعیل هنیه، رهبر حماس روز دوشنبه اعلام کرد که با مفاد توافق آتش بس غزه که توسط میانجیگران مصر و قطر پیشنهاد شده بود، موافقت کرده است.

این معامله شامل سه مرحله است که هر مرحله ۴۲ روز به طول می‌انجامد. این جنبش افزود که اکنون منتظر پاسخ تل‌آویو است.

هم‌چنین جنبش حماس با آزادی ۳۳ اسیر اسرائیلی در ازای تعدادی از اسرای فلسطینی به عنوان بخشی از مرحله اول توافق آتش بس موافقت کرده است.

به عنوان بخشی از مرحله اول، حماس ۳۳ اسیر اسرائیلی (زنده یا مرده) را از میان زنان (غیر نظامی و سرباز زن)، کودکان (زیر ۱۹ سال، به استثنای سربازان)، افراد مسن (بالای ۵۰ سال) آزاد می‌کند.

الجزیره گزارش کرده پیشنهاد آتش‌بسی که از سوی مصر و قطر مطرح شده، شامل سه مرحله است که هر مرحله ۴۲ روز (در مجموع ۱۲۶ روز) به طول می‌انجامد.

- مرحله اول

عقب نشینی کامل ارتش رژیم صهیونیستی از کریدور نتزاریم (شمال-جنوب) و فراهم شدن امکان بازگشت آوارگان.

- مرحله دوم
عملیات نظامی به طور کامل متوقف می‌شود و نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی عقب‌نشینی می‌کنند.

- مرحله سوم
آغاز روند رفع محاصره و بازسازی نوار غزه.

مرحله سوم توافقنامه آتش بس مورد تایید حماس در نوار غزه، احیای این منطقه را ظرف ۳ تا ۵ سال پیش بینی می‌کند. این بازسازی شامل خانه‌ها، اماکن غیرنظامی و زیرساخت‌ها و همچنین پرداخت غرامت به همه قربانیان تحت کنترل تعدادی از کشورها و سازمان‌ها از جمله مصر، قطر و سازمان ملل خواهد بود.

این مرحله همچنین شامل تبادل اجساد و بقایای انسانی و پایان کامل محاصره نوار غزه است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حماس آماده تبادل هر سرباز زن اسیر اسرائیلی با ۵۰ اسیر فلسطینی است
  • شادی فلسطینی‌ها پس از پذیرش توافق توسط حماس
  • لاپید کابینه رژیم صهیونیستی را به باد انتقاد گرفت
  • غرق شدن چادرهای آوارگان فلسطینی در آب باران
  • حماس: عملیات «کرم ابو سالم» پیامی بود مبنی بر آمادگی مقاومت برای مقابله با دشمن
  • حمدان: عملیات کرم ابو سالم نشانه آمادگی مقاومت بود
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • هدف اعتراضات دانشجویان در جهان تمرکز بر جنایات اسرائیل در غزه است
  • روز ۲۱۲ طوفان‌الاقصی|بمباران رفح و ۳ اردوگاه آوارگان
  • جزئیات توافق پیشنهاد شده به حماس؛ سه مرحله در ۱۲۴ روز