Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@00:51:31 GMT

زمین ساخت ۱۲ هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن استان تامین شد

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۱۸۱۴۳

زمین ساخت ۱۲ هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن استان تامین شد

داعی از تامین زمین برای ساخت ۱۲ هزار و ۲۵۰ واحد طرح اقدام ملی تامین مسکن در استان خبر داد و گفت: مقدمات ساخت این واحدهای مسکونی در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «وحید داعی» امروز(19 فروردین) در جلسه بررسی و تحلیل شاخص نرخ بیکاری استان در سال 98، گفت: بخش راه و مسکن همواره به عنوان دو پیشران اصلی اقتصادی مطرح بوده است و در حوزه اقتصاد و اشتغال نقش آفرینی ویژه ای دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه بسیاری از کارخانه هایی که در بخش صنعت کار می کنند، به نوعی اگر بخش مسکن فعالیت و پویایی را نداشته باشد، برای بخش صنعت هم مشکل آفرین است، افزود: فعال بودن بخش راه و مسکن، موتور محرک اقتصاد و صنعت است.

 

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان اینکه برای ساخت هر واحد مسکونی معمولا 230 نفر اشتغال ایجاد می‌شود، گفت: سال 97 حدود 490 کیلومتر بزرگراه در استان احداث شده که خراسان جنوبی در این بخش نسبت به شاخص‌های کشوری عقب تر است.

 

داعی با بیان اینکه سال 98 حدود 124 کیلومتر راه در استان افتتاح و 194 کیلومتر هم باند دوم به مناقصه گذاشته شد، افزود: علاوه بر اینها تاکنون حدود 100 کیلومتر مجوز مناقصه راه در استان گرفته شده است که شروع بکار اینها با خود اشتغال خوبی را به همراه دارد.

 

وی افزود: همچنین سال گذشته 418 کیلومتر از باندهای دوم استان به مرحله اجرا درآمد که اشتغال بسیار زیادی را به همراه داشت؛ علاوه بر این، 84 درصد باندهای دوم موجود استان در سال 98 تعیین تکلیف شد که این یک رکورد بی سابقه است.

 

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی تخصیص اعتبارات استان در حوزه راه در سال 97 را 60 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: این رقم در سال 98 به 222 میلیارد تومان رسیده است که بیش از سه برابر نسبت به سال 97 رشد دارد.

 

داعی همچنین اعتبارات قانون بودجه 98در حوزه راه سازی برای خراسان جنوبی را 139 میلیارد تومان دانست که به گفته وی با پیگیری های صورت گرفته همان پروژه ها در قانون بودجه 99 حدود 296 میلیارد تومان اعتبار جدید گرفت که می توان برای سال جاری اشتغال خوبی را در این بخش شاهد بود.

 

وی اظهارداشت: افزایش 65 درصدی بهره برداری از راههای روستایی در سال 98 نسبت به 97 یکی دیگر از مقدمات ایجاد اشتغال بوده است.

 

مدیر کل راه و شهرسازی استان با اشاره شروع بکار، اجرای پروژه راه آهن در استان، افزود: کلنگ قطعه 16 راه آهن به طول 32 کیلومتر و اعتبار 90 میلیارد تومان در مهرماه 98 به زمین خورد و در این پروژه در حال حاضر حدود 200 نفر مشغول بکار هستند.

 

داعی مجموع قراردادهای بخش راه خراسان جنوبی در سال 98 را حدود هزار میلیارد تومان عنوان کرد .

 

  وی در ادامه به اشتغال ایجاد شده در بخش مسکن در استان پرداخت و اظهارداشت: زمین مورد نیاز برای ساخت 12 هزار و 250 واحد مسکونی طرح اقدام ملی در استان تامین شده است و به گفته وی سهمیه اقدام ملی مسکن خراسان جنوبی در ابتدای سال قبل 1300 واحد بوده است که تا پایان سال 98 به 5300 واحد رسید.

 

وی گفت: حدود 600 هکتار در سطح استان برای ساخت طرح اقدام ملی مسکن آماده سازی شده و این طرح بعد از ثبت نام، در حال حاطر در مرحله مقدمات ساخت قرار دارد.

 

 

 

پایان پیام/404

منبع: شبستان

کلیدواژه: طرح ملی اقدام مسکن مسکن و شهرسازی ایجاد اشتغال خراسان جنوبی میلیارد تومان طرح اقدام ملی خراسان جنوبی برای ساخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۸۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در کشور آغاز شده است

دولت سیزدهم ساخت ۴ میلیون واحد نهضت ملی مسکن را در دستور کار خود قرار داده است که طبق آمار وزارت راه و شهرسازی تابه امروز، ۵۰۰ هزار واحد از این واحدها که در قالب‌های مختلف از جمله مسکن روستایی، نوسازی بافت‌های فرسوده و مسکن شهری در حال ساخت است به مرحله اجرایی و بهره برداری رسیده است.

 روح الله اکبری دستیار وزیر راه وشهرسازی در این خصوص گفت: در دولت سیزدهم ساخت ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار واحد مسکن در سراسر کشور شروع شده است که حدود ۵۰۰ هزار واحد از این تعداد تحویل متقاضیان شده و بیش از ۲ میلیون واحد نیز با پیشرفت فیزیکی متفاوت در حال ساخت است.

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی در تشریح اجرای مسکن در سراسر کشور در راستای قانون جهش تولید مسکن توضیح داد: از تعداد واحد‌های آغاز شده  به تعداد ۳۹۶ هزار و ۹۳۱ واحد  به شکل واگذاری زمین به شکل انفرادی، گروهی، جوانی جمعیت و واگذاری زمین برای گروه‌های واجد شرایط حمایتی بوده است.  

تخصیص ۷۹ هزار و ۱۰۴ واحد زمین روستایی به متقاضیان

اکبری افزود: از حدود ۴۰۰ هزار قطعه زمین روستایی شناسایی شده نیز تاکنون زمین ۷۹ هزار و ۱۰۴ واحد به متقاضیان واجد شرایط تخصیص یافته است.

این مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: در بخش واحد‌های حمایتی تعریف شده در اراضی ۹۹ ساله تاکنون ساخت ۷۱۳ هزار و ۵۸۶ واحد آغاز شده است. همچنین ۵۰۰ هزار واحد نیز در تفاهم با نیرو‌های مسلح در حال ساخت است که برخی از اراضی مربوط به نیرو‌های مسلح و برخی نیز مربوط به دیگر اراضی است که در این بخش تاکنون ساخت ۲۵۴ هزار و ۱۴۶ واحد آغاز شده است.  

بیش از ۴۹۰ هزار هکتار اراضی وزارت جهاد کشاورزی در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت

همچنین در همین رابطه ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه در حوزه ساخت نهضت ملی مسکن یکی از اولویت‌های اصلی، تامین زمین است گفت: در حال حاضر طبق تفاهماتی که با دستگاه‌های مختلف برای تامین زمین صورت گرفته است مقرر شده تمامی دستگاه‌ها اراضی مازاد خود را در اختیار وزارت راه وشهرسازی قرار دهند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه یکی دیگر از اقدامات شاخص این معاونت تحویل اراضی ملی واقع در حریم شهر‌ها در راستای تفاهم‌نامه مشترک با وزارت جهادکشاورزی در اجرای ماده ۹ قانون جهش تولید مسکن است، گفت: تاکنون بیش از ۴۹۰ هزار هکتار زمین ملی از جهاد کشاورزی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است.

وی همچنین از  اجرای تفاهم‌نامه مشترک وزارت راه و شهرسازی و وزارت نفت در راستای واگذاری اراضی مستعد ساخت مسکن در ۹ استان برای طرح نهضت ملی مسکن به سازمان ملی زمین و مسکن خبر داد و گفت: نمایندگان وزارت نفت اراضی مازاد متعلق به این وزارت‌خانه را در استان‌های خوزستان، قم، قزوین، کردستان، کرمانشاه، سمنان، مرکزی، بوشهر و هرمزگان به سازمان ملی زمین و مسکن معرفی کردند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه موضوع این تفاهم‌نامه تولید و عرضه حداقل ۸۰ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور است گفت: سازمان ملی زمین و مسکن در اجرای ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن تاکنون موفق به شناسایی ۲ هزار و ۷۷۶ هکتار اراضی مازاد سایر دستگاه‌ها شده است که بیش از ۳۷۰ هکتار آن متعلق به وزارت نفت بوده است.

آغاز ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی مشارکتی در اراضی شرکت بازآفرینی شهری

براساس این گزارش بخشی از اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن از طریق نوسازی بافت‌های فرسوده است؛  در این خصوص محمد آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در گفت و گو با  باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه حوزه بازآفرینی شهری از مرحله پایش تا نظارت با حضور مردم انجام می شود، گفت: باید امسال عملیات ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکن در حوزه بازآفرینی شهری کلید زده شود و همچنین حداقل ساخت ۱۰ هزار واحد مسکن مشارکتی بر روی املاک و اراضی شرکت آغاز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در خصوص به پایان رساندن عملیات اجرایی ۲۱۷ پروژه بازآفرینی شهری (خدمات زیربنایی و روبنایی) در سراسر کشور گفت: در برنامه داریم با همت بیشتر همه همکاران به ویژه بخش اجرایی و دبیرخانه ستاد ملی بازآفرینی شهری تمامی این پروژه‌ها تکمیل و تحویل مردم ساکن این محلات  شود.  

وی افزود: امسال طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته ساخت ونوسازی ۱۵۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده انجام خواهد شد.

همچنین در  خصوص اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن فرشید ایلاتی کارشناس مسکن در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: دولت باید برای تسریع در روند ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن از تمامی ظرفیت‌های مردمی و بخش خصوصی استفاده کند چراکه کلید تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن در دست بخش خصوصی و مشارکت‌های مردمی است که باید دولت از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کند تا شاهد بهبود وضعیت بازار مسکن در کشور باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • تامین زمین مورد نیاز برای طرح نهضت ملی مسکن
  • ساخت هزار واحد مسکونی برای محرومان قم
  • ۷۱ هزار واحد مسکونی در استان قم درحال ساخت است
  • آغاز ساخت ۹۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در اردل
  • پروژه‌های آماده‌سازی اراضی ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شد
  • انبوه سازی بیش از ۳۵ هزار واحد مسکن ملی در ۹ شهر گیلان
  • ساخت بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در کشور آغاز شده است
  • آغاز ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در استان بوشهر
  • ژاپن برق خورشیدی را از فضا تامین می‌کند
  • زمین ۱.۸ میلیون واحد نهضت ملی مسکن تامین شد