Web Analytics Made Easy - Statcounter

راهنمای بازی بتل رویال وارزون

طرفداری - بازی Call of Duty: Warzone یک بازی بتل رویال رایگان محسوب می‌شود که چند هفته‌ای می‌شود برای 3 پلتفرم PC، PlayStation 4 و Xbox One عرضه شده است. دارندگان بازی Call of Duty: Modern Warfare می‌توانند وارزون را به‌صورت یک آپدیت رایگان دریافت کنند و همچنین آنهایی که مادرن وارفر را خریداری نکرده‌اند نیز قادرند بدون پرداخت هیچ مبلغی این بتل رویال هیجان‌انگیز را دانلود کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته لازم به ذکر است برای دانلود وارزون به حجم بالایی نیاز خواهید داشت و همچنین باید خودتان را برای آپدیت‌های سنگینی که استودیو اینفینیتی وارد برای این عنوان ارائه می‌دهد آماده کنید.

برای آنکه به بازی وارزون معتاد شوید زمان اندکی لازم است! این عنوان، پس از بخش Blackout که مد بتل رویال بازی Call of Duy: Black Ops 4 بود، دومین تجربه یک بازی کال آو دیوتی در سبک بتل رویال محسوب می‌شود و به‌خوبی با ریشه‌های این سری بازی تیراندازی محبوب هماهنگ است. تا زمان انتشار این مطلب، وارزون را می‌توانید به‌صورت تک‌نفره (سولو) یا سه‌نفره (تریو)، همراه با دوستان یا افرادی که از طریق مچ‌میکینگ وارد تیمتان می‌شوند تجربه کنید. از دیگر نکات بازی بتل رویال وارزون این است که در وردانسک (مپ بازی) 150 بازیکن حضور خواهند داشت و این یعنی تقریبا در تمام زمانی که در وردانسک هستید باید منتظر دشمن باشید.

از دیگر ویژگی‌های خاص وارزون این است که در زمان فرود از هواپیما، زون (منطقه امن بازی‌های بتل رویال) اول قابل مشاهده است و می‌توانید فرود را در ناحیه‌ای بیرون از زون انجام دهید و سپس برای فرار از گاز کشنده وارد زون شوید. وارزون همچنین از قابلیت کراس‌پلی نیز بهره می‌برد و این یعنی می‌توان همراه با دوستان خود از سایر پلتفرم‌ها بازی کنید. در این مقاله راهنمای جامع بازی Call of Duty: Warzone که با توجه به راهنمای وبسایت گیم‌اسپات برای این بازی نوشته شده است، نکات و ترفندهایی که برای بقا در منطقه جنگی وارزون به آن نیاز دارید گردآوری شده، از انتخاب درست منابع تا تیمی بازی کردن و زنده بیرون آمدن از گولاگ، زندان بازی!

1- بقا در وردانسک

هدف اول هر گیمر در بازی‌های بتل رویال همین نکته ساده یعنی بقا است اما در بازی Warzone رویکرد نسبتا متفاوتی برای بقا وجود دارد. وارزون از معدود بتل رویال‌هایی است که مکانیک ریسپاون (زنده شدن مجدد در بازی‌های تیراندازی پس از هربار مردن) در آن وجود دارد. پس از مردن در بازی شما ابتدا از طریق زندان گولاگ و در دفعات بعدی (در صورتی که به‌صورت تیمی بازی کنید) با استفاده از بای استیشن‌های (Buy Station) متعدد که در سرتاسر مپ بازی پیدا می‌شوند می‌توانید به صحنه نبرد بازگردید. شاید در دیگر بازی‌های بتل رویال پس از مردن هم‌تیمی‌هایتان حس پیشروی در بازی بیهوده باشد اما در وارزون با جستجو، لوت کردن چست‌‌ها (صندوقچه) و حتی کشتن دشمنان می‌توانید پول جمع کنید تا آنها رو دوباره به وردانسک بازگردانید. پس حتی اگر زمانی که تمام یارانتان کشته شده‌اند بهتر است آرامش خود را حفظ کنید و با تمرکز در مپ به لوت کردن بپردازید تا بتوانید هم‌تیمی‌هایتان را بخرید و چه بسا یک کامبک حماسی رقم بزنید!

2- گولاگ، زندان وارزون

همان‌طور که در بخش قبل با آن آشنا شدید، خاص‌ترین مکانیکی که توسط وارزون به سبک بتل رویال معرفی شده گولاگ نام دارد. زندانی که هر بازیکن پس از تجربه اولین مرگ به آنجا برده می‌شود و یک شانس مجدد برای بازگشت به وردانسک در اختیارش قرار خواهد گرفت. مبارزه شما در گولاگ با دیگر رقبای شکست‌خورده، با الهام از مد Gunfight در بخش چندنفره بازی Call of Duty: Modern Warfare انجام خواهد شد. در این مبارزه تک‌به‌تک یک لوداوت (Loadout) تصادفی به شما داده می‌شود که معمول شامل یک سلاح کمری یا شاتگان و دو آیتم پرتابی (کوکتل مولوتوف، C4، مین و استان یا فلش) است. مبارزه در محیطی کوچک که درواقع بخشی از زندان وردانسک است انجام خواهد شد و اطراف آن توسط سایر بازیکنان که منتظر محاکمه خود هستند احاطه شده است.

تماشاگران قادرند با پرتاب سنگ یک واحد از HP یا سلامت شما کم کنند و با این کار تمرکز شما را برهم بزنند. در صورت پیروزی در گولاگ مجددا به وردانسک باز خواهید گشت و اگر ببازید بازی تمام می‌شود یا در صورت همراهی یک تیم، با پیروزی در گولاگ نزدیک به یارانتان فرود خواهید آمد و اگر هم بمیرید باید منتظر بمانید تا یارانتلن شما را بخرند. حواستان باشد در مرگ‌های بعدی دیگر خبری از گولاگ نیست و تنها راه بازگشت به وردانسک این است که دوستانتان از طریق بای‌استیشن‌ها شما را بخرند. نکته پیروزی در گولاگ این است که از آیتم‌های پرتابی مثل فلش یا استان و مولوتوف استفاده کنید. این آیتم‌ها حتی اگر دشمنتان را نکشند حداقل مکان تقریبی او را برای شما مشخص خواهند کرد بدین‌صورت که اگر آیتم پرتابی در نزدیکی دشمن فرود بیاید و بر روی او اثر بگذارد، بر روی نشانه سلاح شما در صفحه علامتی ظاهر خواهد شد و از این طریق می‌توانید بفهمید که دشمن در کدام سمت حضور دارد.

همچنین بهتر است به‌جای آنکه با تمام سرعت به وسط گولاگ بدوید، آرام و از یک سمت پیشروی کنید زیرا در گولاگ، بر خلاف کل بازی، صدای پا را به خوبی می‌توان شنید. اما در آخر یک ترفند کثیف در گولاگ هم برایتان داریم. وقتی منتظر شروع مبارزه خود هستید، به‌جای آنکه با تماشای مبارزه دیگران و پرتاب سنگ به سمت آنها وقتتان را تلف کنید با استفاده از اسپری و طرحی که رنگ خاصی دارد (قلب قرمزرنگ از همه بهتر است) دیگر بازیکنانی که منتظر مبارزه هستند را رنگ کنید! با انجام این ترفند ناجوانمردانه، ممکن است یکی از بازیکنانی که رنگ شده‌اند در مبارزه برابرتان قرار بگیرند و بدین ترتیب شناسایی آنها در محیط نه چندان روشن گولاگ راحت‌تر خواهد شد.  

3- استفاده از پینگ و علامت‌گذاری

اگر ایپکس لجندز، فورتنایت یا هر بتل رویال دیگری را بازی کرده باشد با کارایی سیستم پینگ یا همان علامت‌گذاری آشنا خواهید بود. این سیستم به شما اجازه می‌دهد تا نقاط مشخصی را روی نقشه و همچنین میدان دید خود علامت بزنید. اما در بازی وارزون، سیستم پینگ علاوه بر علامت زدن نقاط خاصی از محیط، در  موارد دیگر هم کاملا کارآمد است. اگر برای ارتباط با دیگر بازیکنان از چت صوتی استفاده نمی‌کنید، پینگ کردن این خلا را پر می‌کند. با پینگ کردن روی هر آیتم خاص، علامت آن در میدان دید یا نقشه برای سایر بازیکنان مشخص خواهد شد. اگر روی یک دشمن پینگ کنید، علامت آن برای چند ثانیه روی صفحه خواهد ماند و با حرکت دشمن به هر سمت علامت نیز جابه‌جا می‌شود. همچنین با دابل‌پینگ می‌توانید مکان‌هایی که احتمال حضور دشمن در آنها بالاست را علامت بزنید. در نهایت، حتی اگر از طریق وویس چت با هم‌تیمی‌ها صحبت می‌کنید استفاده از پینگ و علامت‌گذاری شدیدا توصیه می‌شود.

4- سوار کردن اسلحه رو سطوح مختلف

بخش آموزشی وارزون در یاد دادن تاکتیک‌ها ومکانیک‌های ابتدایی به بازیکنان بسیار مفید است. یکی از این مکانیک‌ها قابلیت سوار کردن (Mount) اسلحه‌ها بر روی سطوح مختلف است. با انجام این کار، میزان لگد سلاح به‌طرز قابل توجهی کاهش می‌یابد و بنابراین دقت نشانه‌گیری شما نیز بالا خواهد رفت. البته قابل درک است که در میانه نبردهای سنگین بازی، انجام این کار فراموش شود و حتی شاید در محیطی حضور داشته باشید که هیچ دیوار یا سطحی وجود نداشته باشد که از آن استفاده کنید اما در وارزون، دقت در شلیک کردن، مسئله مرگ و زندگی است. علاوه بر کاهش لگد سلاح، دیگر فایده سوار کردن اسلحه روی سطوح، پناه گرفتن خود شماست. با انجام این کار، مخصوصا در لبه دیوارها و قاب در یا پنجره‌، به‌جای آنکه تمام بدن خود را در معرض آتش دشمن قرار دهید، تنها سر و شاید بخش کوچکی از بالا تنه کاراکترتان در دید حریف قرار بگیرد. ‌البته لازم به ذکر است در برخی از موقعیت‌های بازی، داشتن تحرک (فاکتور Mobility در بخش مشخصات سلاح‌ها) به‌جای ساکن ایستادن در یک نقطه کاملا ضروری است اما شاید بهتر باشد از همین حالا با سوار کردن سلاحتان در نقاط مختلف، این مورد را در حافظه عضلانی خود تقویت نمایید.

5- قراردادها، ماموریت‌های جانبی در وارزون

قراردادها (Contracts) ماموریت‌ها فرعی در وردانسک هستند که با انجام آنها پول، منابع و امتیاز دریافت خواهید کرد. اینفینیتی وارد با گنجاندن قراردادها در بازی وارزون، روند بازی را از یکنواختی خارج کرده است. البته نباید اجازه دهید انجام قراردادها تمرکز شما را از کسب پیروزی در وردانسک برهم بزند. گاهی اوقات، پرداختن پیش از حد به این ماموریت‌ها و بی‌احتیاطی در انجام آنها ممکن است حتی شما را در معرض خطر قرار بدهد. با این اوصاف، انجام حتی یک قرارداد مزایای خوبضی برایتان خواهد داشت. برای انجام هرقرارداد زمان محدودی خواهید داشت. در وارزون سه نوع قرارداد وجود دارد:

1- اسکونجر (Scanger): در این قرارداد که با علامت ذره‌بین در نقشه نشان داده می‌شود باید مجموعه‌ای از سه چست طلایی را باز کنید. هرسه چست آیتم‌های خوبی در اختیارتان قرار می‌دهند اما با تکمیل ماموریت و باز کردن چست سوم، پول و آیتم ماسک گاز (Gas Mask) را دریافت خواهید کرد که با استفاده از آن می‌توانید برای مدت اندکی در گاز سمی بازی زنده بمانید. ماسک گاز در فاز انتهایی و آخرین زون بازی کاملا ضروری خواهد بود. اگر از نظر منابع دچار کمبود شده‌اید، انجام این ماموریت کاملا توصیه می‌شود.

2- ریکان (Recon): این قرارداد که با علامت پرچم روی نقشه قابل تشخیص است حالتی مشابه مد دامینیشن (Domination) در بخش چندنفره مجموعه بازی‌های کال آو دیوتی را پیاده می‌کند. در این ماموریت باید یک محوطه با شعاع کوچک را پاکسازی یا به اصطلاح سکیور کنید. با انجام آن لوت و پول دریافت خواهید کرد اما از همه مهمتر، با انجام هر ماموریت ریکان، زون بعدی وردانسک با یک دایره زردرنگ روی نقشه قابل مشاهده خواهد بود! همچنین این نکته را نیز در نظر داشته باشید زمانی که وارد محوطه موردنظر می‌شوید، از دستگاه ارتباطی موجود در مرکز آن یک منور به بالا پرتاب می‌شود که برای سایر بازیکنان نزدیک به آن قابل مشاهده است و می‌تواند موقعیت شما را به دشمن لو بدهد.

3- باونتی (Bounty): احتمالا سخت‌ترین ماموریت بازی باونتی است که با علامت نشانه روی نقشه وجود دارد. با آغاز این قرارداد، مکان تقریبی یک دشمن در نقشه نشان داده شده و هر چند ثانیه با جابه‌جایی آن دشمن به‌روزرسانی می‌شود. اگر در بخش تیمی یک قرارداد باونتی را آغاز کنید، در صورت کشتن هم‌تیمی‌های هدف موردنظر، زمان اضافی دریافت خواهید کرد تا هدف اصلی را بکشید. لازم به ذکر است امکان دارد خود شما یا یارانتان هدف ماموریت باونتی یک شخص دیگر قرار بگیرد. در این صورت دو راه دارید، یا در یک ساختمان مناسب پناه بگیرید و برای حمله دشمن آماده شوید یا آنکه با یک وسیله نقلیه به سرعت از محل دور شوید. همچنین اگر شما یا دیگر عضو تیمتان هدف یک ماموریت باونتی قرار بگیرید، در سمت چپ صفحه کادری را مشاهده خواهید کرد که کلمه Threat با اسم بازیکن هدف در آن درج شده و یک درجه سه خطی افقی نیز نمایش داده می‌شود. هرچه آن درجه بالاتر باشد، یعنی دشمن به شما نزدیک‌تر است.

6- لوداوت‌ها، کلید بقا در وردانسک

در بازی Call of Duty: Modern Warfare، درست مثل سایر بازی‌های این سری بخشی به نام Loadouts وجود دارد که شما می‌توانید در قالب چند پروفایل مجزا، مجموعه تجهیزاتی را برای خودتان بچینید: از سلاح اصلی و جانبی گرفته تا پرک‌ها و آیتم‌های پرتابی. در وارزون می‌توانید همین لوداوت‌هایی را که در این بخش می‌چینید از طریق Loadout Dropهایی که در جریان بازی در وردانسک فرود می‌آیند دریافت کنید یا در بای استیشن‌ها یک Loadout Drop بخرید. شاید تنها مزیتی که دارندگان نسخه کامل بازی نسبت به بازیکنان وارزون رایگان از آن بهره ببرند همین باشد زیرا در بخش چندنفره یا مولتی پلیر، بالا بردن لول سلاح‌ها بسیار آسان‌تر است. متناسب با تعداد کیل‌های که در هر دست بازی (چه در وارزون چه در مولتی پلیر) بگیرید امتیاز XP به همان سلاحی که دشمنان را با استفاده از آن کشتید تعلق می‌گیرد و لول آن بالا می‌رود. با بالا رفتن لول هر سلاح تجهیزات مختلفی برای آن باز می‌شود. بدیهی است که با داشتن دسترسی به بخش مولتی پلیر، تعداد کیل‌هایی که می‌توانید در هردست بگیرید معمولا بالاتر از کیل‌هایتان در هر دست وارزون خواهد بود و بدین ترتیب لول-آپ اسلحه سریعتر انجام می‌شود. اما نکته خاص دیگر در ارتباط با لوداوت‌ به پرک‌ها مربوط می‌شود. پرک‌ها (Perk) که از قدیم در بازی‌های آنلاین Call of Duty وجود دارند قابلیت خاصی به کاراکتر شما می‌دهند. هرکدام از این پرک‌ها قابلیت خاصی در اختیارتان می‌گذارند و شما باید آنها را با توجه به سبک بازی و نیاز خود و تیم آنها را انتخاب کنید.

7- منورها، نشان‌دهنده موقعیت دشمنان

همانطور که گفته شد، حتی اگر بازیکنان در گولاگ شکست خورده باشند بازهم احتمال بازگشت آنها به وردانسک از طریق خرید در بای استیشن‌ها وجود دارد. بنابراین، یکی از دیگر مواردی که در محیط بازی باید به آن توجه کنید، همان منورهایی است که به سمت آسمان پرتاب می‌شوند. این منورها معمولا در کنار بای استیشن‌ها فعال می‌شوند و حاکی از آن هستند که عضوی از یک تیم تنها با یک سلاح کمری به تیمش که حداقل یک نفر کم دارد ملحق خواهد شد.

8- پول، پراهمیت درست مثل زندگی واقعی

در میدان نبرد وردانسک، با جستجو در محیط و لوت کردن چست‌ها و همچنین از طریق انجام ماموریت‌ها و کشتن دشمنان می‌توان پول به دست آورد. از این پول می‌توان در فروشگاه‌های بازی یا همان بای استیشن‌ها برای خرید آیتم‌های مختلف یا بازگرداندن هم‌تیمی‌ها به بازی استفاده کرد. تمام موارد موجود در یک بای استیشن می‌تواند در موقعیت‌های مختلف در وارزون به کارتان بیاید پس بهتر است در استفاده از پول کاملا هوشمندانه عمل کنید. بسته به موقعیت و وضعیتی که در آن قرار دارید از بای استیشن خرید کنید. شاید بهتر باشد در ابتدای بازی به‌جای لوداوت که گرانترین آیتم فروشگاه است موارد دیگر را خریداری کنید زیرا دقایقی پس از پریدن از هواپیما، خود بازی لوداوت‌هایی در نزدیک موقعیت‌تان دراپ می‌کند. به‌طور کلی، کارآمدترین آیتم‌ها در یک بای استیشن عبارت‌اند از آرمور، UAV و لوداوت. البته در صورتی که یکی از یارانتان مرده باشد، الویت خرید او و بازگرداندش است. نکته‌ای که درباره پول باید به خاطر بسپارید این است که در تیمتان، به کسی که بیشترین پول را جمع کند و دراختیار داشته باشد هیچ جایزه‌ای تعلق نمی‌گیرد پس بهتر است پولتان را با یکدیگر به اشتراک بگذارید تا همه اعضای تیم به یک اندازه مجهز باشند.

منبع: طرفداری

کلیدواژه: دریافت خواهید بازی Call of Duty ماموریت ها هم تیمی ها سایر بازی سوار کردن بتل رویال روی نقشه خواهد شد آیتم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۰۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایمنی لیفتراک چیست و چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

آفتاب‌‌نیوز :

طبق آمار اداره ایمنی و بهداشت حرفه‌ای (OSHA) حدود ۲۵٪ از حوادث ساختمانی به لیفتراک‌ها اختصاص دارد و هرسال، حدود ۳۵ هزار نفر از کارگران ناشی از حوادث لیفتراک، دچار آسیب‌دیدگی می‌شوند. به همین دلیل در این مطلب، به نکات ایمنی حین، پیش و بعد از کار با لیفتراک اشاره خواهیم کرد تا کارفرمایان با رعایت این موارد، گام موثری در کاهش آمار حوادث و آسیب‌ها در محیط‌های کارگاهی بردارند. همچنین در مورد اهمیت رعایت نکات ایمنی لیفتراک توضیحاتی ارائه می‌دهیم تا کارفرمایان باتوجه‌به آن‌ها محیط کاری پویا و ایمنی برای کارگران ایجاد کنند.

انجام بازرسی روزانه؛ نکته ایمنی مهم پیش از کار با لیفتراک

لیفتراک‌ها مانند بسیاری از ماشین‌آلات محیط‌های کارگاهی، به بررسی روزانه نیاز دارند. همچنین این قبیل تجهیزات پیوسته در معرض گرد و غبار قرار دارند که وجود این ذرات خارجی روی لیفتراک‌ها، در بلندمدت به قطعات آن‌ها آسیب وارد می‌کند. به‌علاوه، هنگام بازرسی روزانه وضعیت شاخک‌ها و اجزای نگهدارنده لیفتراک‌ها موردبررسی قرار می‌گیرند تا احتمال بروز حوادث مختلف حین جابه‌جایی اجسام به کمک این مدل ماشین‌آلات کاهش پیدا کنند. حتما در بازرسی روزانه چک کردن ترمزها، فرمان، سیستم‌های هشدار را نیز مدنظر قرار دهید و با مشاهده هرگونه نقص فنی مانند نشت روغن، مورد را به کارفرمایان و سرپرستان پروژه گزارش دهید.

با گزارش این موارد به کارفرمایان، آن‌ها اقدامات لازم به‌منظور تعویض یا تعمیر قطعات آسیب‌دیده را انجام می‌دهند. ضمنا همیشه پیش از شروع کار با لیفتراک، کلیه تجهیزات ایمنی اعم از لباس کار، کفش و کلاه ایمنی را همراه داشته باشید. رعایت این موضوع به جلوگیری از بروز برخی حوادث بسیار کمک می‌کند. برای خرید لباس کار نیز دقت داشته باشید که قیمت لباس کار براساس عوامل مختلفی متفاوت خواهد بود؛ بنابراین هنگام خرید باتوجه‌به این مورد، مناسب‌ترین محصول را تهیه کنید.

پیش از کار با لیفتراک حتما وضعیت سلامت اجزای مختلف آن را ارزیابی کنید

نکته مهم دیگری که در افزایش ایمنی لیفتراک باید به آن توجه داشته باشید، بررسی وضعیت سلامت اجزای مختلف آن پیش از شروع کار است. برای شناسایی وجود نقص فنی از اپراتور‌های این مدل ماشین‌آلات کارگاهی کمک بگیرید؛ چراکه این افراد به‌خوبی با مشکلات ابزار کار روزانه خود آشنا هستند. حتما در ارزیابی وضعیت سلامت اجزای مختلف لیفتراک، بررسی وضعیت قطعات زیر را نیز در نظر داشته باشید تا دستگاه برای کار و جابه‌جایی اجسام کاملا آماده باشد:

بررسی عملکرد سیستم‌های ترمز و فرمان

بررسی وضعیت گارد بالایی اتاق لیفتراک

ارزیابی وضعیت لاستیک‌ها و بررسی سطح مایعات داخل خودرو (روغن ترمز، موتور و سوخت)

نگاه به وضعیت رادیاتور و بررسی آن از نظر نشتی آب

اطمینان از سلامت شاخک‌ها

البته جلوگیری از آسیب‌دیدن افراد ناشی از حوادث لیفتراک، مستلزم رعایت کلیه نکات ایمنی مانند خرید کفش کار، دستکش و کلاه ایمنی مناسب است. در شرایطی حتی باوجود انجام همه بازرسی‌ها، افراد ممکن است ناشی از برخی حوادث ناگهانی آسیب ببینند؛ بنابراین برای پیشگیری از این آسیب‌ها، استفاده از تجهیزات ایمنی ضروری فردی را باید جدی بگیرید.

همراه داشتن کلیه تجهیزات ایمنی به‌منظور کاهش آسیب‌های حین کار با لیفتراک

چه با ماشین‌آلاتی مانند لیفتراک کار می‌کنید یا در محیط‌های کارگاهی روزانه با تجهیزات بزرگ و قدرتمندی سروکار دارید، استفاده از کلیه تجهیزات ایمنی ضروری فردی اصلی مهم برای جلوگیری از انواع آسیب‌دیدگی‌ها است. همچنین حوادث مختلفی پیوسته سلامتی کلیه کارکنان حاضر در محیط‌های کارگاهی را تهدید می‌کنند؛ بنابراین علاوه‌بر اپراتور‌های ماشین‌آلات، کلیه افراد نیز باید کلیه تجهیزات ایمنی فردی ضروری را همراه داشته باشند.

علاوه‌بر همراه داشتن کلیه تجهیزات ایمنی، کارفرمایان باید آموزش‌های لازم برای استفاده از صحیح تجهیزات را به کارگران ارائه دهند تا در زمان وقوع حوادث با کمک تجهیزات ایمنی به‌خوبی از آسیب‌دیدگی جلوگیری کنند.

اهمیت جابه‌جایی اصولی؛ از جمله نکات ایمنی مهم حین کار با لیفتراک

منظور از اهمیت جابه‌جایی اصولی اجسام با لیفتراک، توجه به ظرفیت بار مجاز این مدل خودروی صنعتی قدرتمند است. حتی با وجود انجام کلیه بازرسی‌ها و ارزیابی‌ها برای اطمینان از سلامت اجزای مختلف لیفتراک، اگر کارگران و اپراتور لیفتراک، میزان ظرفیت بار مجاز آن را نادیده بگیرند، احتمال فراوانی وجود دارد که اجسام از روی خودرو به پایین سقوط کنند. به‌علاوه، هنگام بارگیری باید اجسام را به‌طور‌متعادل روی شاخک‌های لیفتراک قرار دهید تا حین جابه‌جایی آن‌ها، احتمال بروز حادثه را به حداقل برسانید.

برای افزایش ایمنی لیفتراک حین کار نیز به این نکته توجه داشته باشید که اجسام لغزنده یا ناپایدار را حتما با استفاده از تجهیزات کمکی مانند سبد یا چنگک جابه‌جا کنید. برای جابه‌جایی اجسام و مهارکردن اجسامی که طول آن‌ها بیشتر است، از طناب و زنجیر استفاده کنید تا با این کار از سقوط اجسام حین جابه‌جایی جلوگیری کنید.

رعایت نکات ایمنی رانندگی از جمله موارد ضروری حین کار با لیفتراک است

از جمله نکات ایمنی مهم حین رانندگی با لیفتراک که در جلوگیری از بروز حوادث مختلف نقش مهمی ایفا می‌کنند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 

استفاده از تجهیزاتی ایمنی مناسب مانند دستکش و عینک حین رانندگی با لیفتراک

رانندگی با سرعت مطمئن و پرهیز از ترمز ناگهانی

توجه به برخورد نکردن به موانع و افراد حین دورزدن با لیفتراک

رانندگی در مسیر‌های باریک و شیب‌دار با احتیاط بیشتر

پیاده نشدن از لیفتراک هنگام تخلیه بار و بارگیری

حتما پیش از رانندگی با لیفتراک به‌طور‌منظم وضعیت سلامت سیستم فنی این ماشین را بررسی کنید. همچنین برای افزایش تمرکز حین کار با لیفتراک، از صحبت کردن با تلفن همراه خودداری و از لیفتراک فقط در محیط‌های مجاز استفاده کنید.

ایجاد محیط کاری پویا و ایمن با استفاده از بهترین تجهیزات ایمنی

لیفتراک از جمله تجهیزات قدرتمندی است که در بسیاری از محیط‌های کارگاهی و صنعتی مورداستفاده قرار می‌گیرد؛ اما درصورت رعایت نکردن نکات ایمنی ضروری، بروز حوادث مختلف به سلامتی افراد و کارگران در محیط‌های کارگاهی آسیب جدی وارد خواهد کرد. البته در مقایسه با سایر نکات ایمنی، همراه داشتن کلیه تجهیزات ایمنی، راهکار مناسبی برای کاهش آسیب‌دیدگی ناشی از حوادث لیفتراک محسوب می‌شود. باتوجه به این موضوع، اگر قصد خرید بهترین تجهیزات ایمنی را دارید، از طریق فروشگاهی معتبر برای تهیه محصول مناسب و موردنظر اقدام کنید.

دیگر خبرها

  • ماندن یا رفتن ژاوی هیچ ربطی به من ندارد!
  • واکنش رئیس لالیگا به ماندن ژاوی
  • خشم ژاوی پس از ماندن در بارسا؛ پولی نمی‌خواستم!
  • آنچلوتی: ماندن ژاوی در بارسلونا تصمیم درستی است؛ توپ طلا باید به وینیسیوس و بلینگام برسد
  • تقلای باشگاه پرهوادار آلمانی برای زنده ماندن
  • هر آنچه قرار است از دربی مرسی ساید بدانید
  • ایمنی لیفتراک چیست و چه نکاتی را باید رعایت کرد؟
  • راهنمای خرید چرخ خیاطی (8 نکته‌ای که باید بدانید)
  • تفاوت کیبورد مکانیکال و کیبورد گیمینگ: راهنمای جامع برای انتخاب بهترین کیبورد
  • اوسمار: در فوتبال ایران زیاد وقت تلف می‌کنید