Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@05:11:51 GMT

تداوم موج همدلی در هرمزگان برای کنترل کرونا

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۲۱۱۸۲

تداوم موج همدلی در هرمزگان برای کنترل کرونا

این ویروس منحوس با همه بدیهایش یک خوبی داشت و آن اینکه همه ما را به خود آورد که در برابر بحران های اینچنینی بیش از همیشه به خود متکی باشیم و نوای همدلی را پیشه کنیم که این نوای همدلی و خدمت این روزها بیش از هر زمان دیگری در هرمزگان به گوش می رسد.

امروز در کنار نیروهای بهداشت و درمان هرمزگان که جان برکف در خط مقدم جنگ با کرونا ایستادند، بسیاری دیگر، از گروه های مردمی گرفته تا ارتش و بسیج و دستگاه های خدمت رسان در جبهه پشتیبانی مشغول به خدمت هستند و صحنه هایی زیبا از وفاق و همدلی را به نمایش گذاشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فعالیت گروه های خودجوش مردمی برای مشارکت در ضدعفونی محله ها و اماکن عمومی، افزایش تخت های بیمارستانی و بخش های ویژه بیماران کرونایی، حضور پررنگ نیروهای انتظامی، هلال احمر، بسیج، ارتش و سپاه به منظور کنترل ورودی های شهرها و روستاها، تلاش واحدهای صنعتی برای تولید اقلام بهداشتی و مواد ضدعفونی و نشست های پی درپی مسوولان برای هماهنگی بیشتر میان سازمان ها و نهادهای مسوول، بخشی از همدلی مردم و مسوولان برای کنترل این بیماری است.

بسیاری از اقشار مردم نیز با ماندن در خانه و رعایت نکات بهداشتی در کنار مسوولان و گروه های فعال، عزمشان را برای قطع زنجیره انتقال کرونا جزم کردند و با وجود مشکلات اقتصادی به مصوبات و قوانین وضع شده مبنی بر تعطیلی واحدهای صنفی احترام گذاشته و امیدوار به پایان حکمرانی هر چه زودتر این ویروس منحوس هستند.

اختاپوس کرونا که چتر سیاهش بر آسمان جای جای این  کره خاکی گشوده شده، گرچه همچنان بی رحمانه در حال جولان دادن است اما گویی توانش کمی در برابر موج همدلی و تلاش مردم و مسوولان برای رویارویی با آن رو به افول گذاشته و بارقه ای از امید را میان همگان به ارمغان آورده است.

ارتش برای مقابله با کرونا در هرمزگان به میدان آمد

نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در منطقه یکم امامت از همان روزهای ابتدایی شیوع کرونا پای کار آمده و علاوه بر بسیج نیروها به منظور خدمت رسانی به مردم و ضدعفونی کردن اماکن حساس ، در بخش درمان نیز وارد عمل شده و یکصد تخت ویژه دوران نقاهت بیماران کرونا را به چرخه تجهیزات بیمارستانی هرمزگان اضافه کرده است.

فرمانده منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم بهره برداری از این بخش نقاهتگاهی گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور و استان هرمزگان این نیرو وظیفه خود دانسته برای کمک به مجموعه درمانی کشور و ستاد مبارزه با بحران کرونا در هرمزگان وارد عمل شود.

 امیر دریادار دوم مجتبی محمدی  اظهار داشت: در این راستا نقاهتگاه ۱۰۰ تخت خوابی شامل ۵۰ تختخواب ویژه خانم‌ها و ۵۰ تختخواب ویژه آقایان در مجموعه ورزشی هفت تیر آماده شده که بهره بردای و استفاده از آن بنا به تشخیص دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان است.

وی خاطر نشان کرد: نقاهتگاه ۱۰۰ تختخوابی بندرعباس با امکانات در اختیار منطقه یکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تجهیز شده تا مراجع پزشکی در شرایط نیاز استفاده کنند که امیدواریم نیازی برای بکارگیری آن بوجود نیاید.

 پنج هزار بسیجی هرمزگان روزانه در مهار کرونا مشارکت دارند

معاون عملیات سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان گفت: پنج هزار بسیجی روزانه در ایستگاه‌های کنترل و بازرسی جهت مبارزه با ویروس کرونا و حفظ سلامتی مردم مشارکت دارند.

سرهنگ علی پهلوانی با اعلام این خبر افزود: سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان از اول شروع ویروس کرونا اقدام به تشکیل قرارگاه زیستی امام رضا(ع) در استان کرد و علاوه بر کمک به شبکه بهداشت در طرح غربالگری، اقدام به تولید ماسک، ژل، موادشوینده و رفع آلودگی از اماکن با ظرفیت بسیج کرده است.

وی بیان داشت: مردم با ماندن درخانه و رعایت مسائل بهداشتی مهم ترین کمک را هم به خودشان و هم دست اندرکاران مبارزه با بیماری کرونا ویروس دارند.

معاون عملیات سپاه هرمزگان اظهارداشت: همچنان مردم باید این روند را ادامه تا شاهد حذف ویروس منحوس کرونا از کشورمان باشیم.

پهلوانی گفت: سپاه با کنترل مبادی ورودی و خروجی شهرها و روستاها تا پایان حذف این ویروس در کنار مردم خواهد ماند.

اعلام آمادگی گروه جهادی حیدریون هرمزگان برای مقابله با کرونا

گروه جهادی حیدریون از پایگاه بسیج شهدای جهادکشاورزی هرمزگان آمادگی خود را برای مقابله با ویروس کرونا اعلام کرد.

مسوول گروه جهادی حیدریون گفت: به منظورهماهنگی برنامه های مبارزه متمرکز با شیوع بیماری کرونا، ویدئو کنفرانسی از سوی وزارتخانه برگزار شد که این گروه در پایگاه بسیج شهدای سازمان جهادکشاورزی هرمزگان آمادگی خود  را اعلام کردند.

مراد بارانی اظهار کرد: همچنین در همین راستا رزمایش بیولوژیکی و زیست محیطی مقابله با ویروس کرونا در سازمان جهادکشاورزی هرمزگان انجام شد.

وی بیان داشت: عملیات ضدعفونی با همکاری ادارات و شرکت های تابعه برای ایمن سازی محیط اداری و حفظ سلامت کارکنان این سازمان و با رمز یا علی اکبر امام حسین(ع) صورت گرفت.

مسوول گروه جهادی حیدریون پایگاه بسیج شهدای جهادکشاورزی هرمزگان خاطرنشان کرد: کنترل ورودی مراجعه کنندگان به سازمان و تب سنجی کارکنان، ارائه خدمات اداری از طریق میزخدمت، مسدود کردن محل تردد وسایل نقلیه و حضور افراد غیر ضرور، توزیع ژل ضدعفونی، دستکش و ماسک به همکاران و مراجعان و گندزدایی ساختمان اداری از فعالیت های این رزمایش است.

شمار تخت‌های کرونا در بندرعباس به ۸۶ تخت رسید

 رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با راه اندازی بخش کووید چهار در مجتمع آموزشی پژوهشی درمانی پیام اعظم (ص) بندرعباس، شمار تخت های فعال برای بستری بیماران کرونا به ۸۶ تخت رسید.

دکتر حسین فرشیدی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بخش کووید چهار با ۲۴ تخت فعال در طبقه فوقانی کووید سه در بیمارستان ابن سینا راه اندازی شده است.

وی افزود: بخش کووید سه نیز دارای ۲۴ تخت، کووید دو دارای ۱۶ تخت و کووید یک دارای ۱۶ تخت فعال و شش تخت آی سی یو است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: تمهیدات لازم به منظور راه اندازی بخش کووید پنج انجام شده و در صورت نیاز بلافاصله به سیستم درمان اضافه می شود.

دکتر فرشیدی با اشاره به آمادگی کامل مجموع بهداشت و درمان هرمزگان در اقصی نقاط استان برای مقابله با این بیماری، خاطرنشان کرد: تا روز ۱۸ فروردین ماه ۲۵۴ مورد مثبت کرونا در استان گزارش شده که از این شمار ۱۸ نفر فوت شدند.

وی با تاکید بر حضور مردم در خانه و پرهیز از هرگونه خروج غیرضروری ، گفت: کنترل و قطع کامل زنجیره انتقال کرونا نیازمند همکاری و همدلی مردم است که خوشبختانه تاکنون این همکاری خوب بوده و از شهروندان خواستاریم همچنان نسبت به این مساله حساس باشند تا بتوانیم این بیماری را شکست دهیم.

 فرشیدی ضمن تاکید بر رعایت بهداشت فردی، افزود: اگر مردم علائم اولیه ابتلا به کرونا مانند تب، گلو درد، سرفه و تنگی نفس را داشتند از طریق سامانه سلامت به نشانی salamat.gov.ir وضعیت خود را اعلام کنند تا نیروهای بهداشت و درمان در اسرع وقت با آنها تماس بگیرند و راهنمایی های لازم را ارایه دهند.

کرونا موتور واحدهای راکد صنعتی را روشن کرد

صنعت نیز در این روزهای کرونایی پا به عرصه فعالیت گذاشته و واحدهای صنعتی راکد که به دلیل نداشتن سرمایه ،خط تولیدشان تعطیل بود، با حمایت دولت، فعالیت خود را آغاز و عزم خود را برای رفع کمبودهای بهداشتی هرمزگان جزم کردند که از جمله آنها می توان به فعالیت کارخانه تولید هرمز الکل حاجی آباد اشاره کرد.

کارخانه تولید هرمز الکل حاجی آباد پس از پنج سال وقفه با حضور معاون استاندار هرمزگان و جمعی از مسوولان استانی افتتاح و به چرخه تولید برگشت.

رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت هرمزگان میزان سرمایه گذاری کلی این واحد را ۶۶ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: برای راه اندازی مجدد این کارخانه مبلغ ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش از محل اعتبارات تبصره ۱۸ سال گذشته پرداخت شد.

خلیل قاسمی در آیین بهره برداری از این طرح افزود: این کارخانه با تولید ۹۶ درصد الکل شهرستان حاجی‌آباد با حمایت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، تولید خود را آغاز کرد.

 وی بیان داشت: درحال حاضر ۳۶۰ هزار لیتر ظرفیت مخازن تخمیر این کارخانه است.

این مسوول اظهارداشت: ظرفیت تولید روزانه این واحد ۶ هزار لیتر الکل بوده که شامل چهارهزار و ۸۰۰ لیتر الکل طبی ۹۶درصد و هزار و ۲۰۰ لیتر الکل صنعتی است.

قاسمی ادامه داد: این کارخانه در صورت اضافه شدن ۲۰۰ هزار لیتر به ظرفیت مخازن تخمیر، امکان تولید روزانه ۱۰ هزار لیتر الکل شامل ۸ هزار لیتر الکل طبی و ۲ هزار لیتر الکل صنعتی را دارد.

وی ابرازداشت: با راه اندازی مجدد این کارخانه در مرحله نخست برای ۱۵ نفر اشتغالزایی مستقیم ایجاد شد.

خط تولید دستکش یک بار مصرف دربندرعباس راه اندازی شد

در روزهای اوج جولان کرونا و کمبود شدید دستکش و اقلام بهداشتی، خط تولید دستکش یک بار مصرف پلاستیکی در راستای پیشگیری از این بیماری راه اندازی شد.

معاون امور نظارت، بازرسی وحمایت از حقوق مصرف کنندگان صنعت، معدن وتجارت هرمزگان گفت: با شروع  این واحد تولیدی روزانه بیش از ۱۰ هزار و سالانه بیش از ۸۶۴ تن دستکش یکبار مصرف تولید و در اختیار شهروندان قرار می گیرد.

عبدالرضا پیروی منش در این راستا افزود: با راه اندازی این واحد تولیدی، نیاز هرمزگان به دستکش رفع می شود و شهروندان می توانند این محصول را از فروشگاه های بزرگ و واحدهای صنفی مراکز عرضه تهیه کنند.

وی بیان داشت: درپی شیوع بیماری کرونا مجموعه اقتصادی هرمزگان تمام تلاش خود را برای راه اندازی این خط تولید بکاربرده و در کمترین زمان ممکن، تولید دستکش یک بار مصرف در استان را راه اندازی نمود.

خط تولید دستکش یک بار مصرف نایلکس صباکار یلدای سهند در شهرک صنعتی شماره یک بندرعباس مستقر است.

ارایه گزارش ها و اقدام های مقابله با کرونا در هرمزگان به رییس جمهور و رییس مجلس

در کنار همه فعالیت ها واقدام ها، پیگیری عالی ترین مقام های کشور بویژه رییس جمهوری، رییس مجلس شورای اسلامی، معاون اول رییس جمهوری، وزیر کشور، وزیر بهداشت و درمان با گزارش گیری از استاندار هرمزگان در خصوص اقدام های انجام شده برای مقابله با کرونا در این استان جلوه ای دیگر از این همدلی بود که مسوولان استان را واداشت که در این ماراتن سخت با جدیت تمام حرکت کنند.

رییس جمهوری در ۲۶ اسفند۹۸ در اوج کرونا با تماس با استاندار هرمزگان آخرین دستور و پرتکل های لازم را به وی ابلاغ کرد و گفت: آمارها و ارقام نشان از روند امیدوارکننده مبارزه با بیماری کرونا در کشور هست اما توصیه می‌کنم برای شکست این ویروس مردم همچنان در خانه بمانند.

حجت الاسلام والمسلمین دکترحسن روحانی در نشست ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و ارتباط ویدئو کنفرانس با استانداران تاکید کرد: مردم در صورت ضرورت برای خروج از منزل، همه پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

وی خاطرنشان کرد: برای پیروزی بر این ویروس خطرناک، بسیج عمومی و تلاش جمعی و همگانی ارزشمندی شروع شده و ادامه می یابد.

استاندار هرمزگان نیز با اشاره به بررسی آخرین اقدامات مدیریت بیماری کرونا در استان گفت: براساس دستور رییس جمهوری، طرح بسیج عمومی مقابله و شکست ویروس کرونا با به کارگیری تمامی امکانات و تمهیدات مختلف در استان همگام با سراسر کشور درحال اجراست.

 فریدون همتی افزود: تمامی مبادی ورودی و خروجی استان هرمزگان برای پیشگیری از بیماری کرونا تحت کنترل و مراقبت شدید قرار دارند.

اهدای خون به همت بانوان بسیجی هرمزگان

مسوول بسیج جامعه زنان سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان گفت: درپی کمبود خون در روزهای کرونایی، بانوان بسیجی استان خون اهدا کردند.

منیره محمدی افزود: این عمل خیرخواهانه با همت بسیج جامعه زنان سپاه هرمزگان با همکاری بسیج جامعه پزشکی و پایگاه انتقال خون استان انجام شد.

وی بیان داشت: بیماران تالاسمی، هموفیلی و دیالیزی از جمله بیماران نیازمند به خون هستند که در این روزهای حساس کرونایی که همه با آن دست و پنجه نرم می کنند.

این مسوول اظهارداشت: این بیماران به علت کمبود خون ممکن است سلامتی خود را از دست بدهند، بنابراین شهروندان با مراجعه به مراکز انتقال خون می توانند به بیمارانی که شدید به این کار خدا پسندانه نیازمند هستند، کمک کنند.

محمدی ادامه داد: هرخانه می تواند یک پایگاه انتقال خون باشد و با استفاده از این طرح می توان سنت حسنه انتقال خون را در هر خانواده ترویج داد.

وی ادامه داد: اقشار مختلف مردم با شرکت در این سنت حسنه به بیماران نیازمند به خون کمک کنند و ذخیره خونی پایگاه انتقال خون را به شرایط مطلوب برسانند.

مسوول بسیج جامعه زنان سپاه هرمزگان گفت: جهاد همیشه ادامه دارد و این بار در روزهای کرونایی انتقال و اهدای خون به بیماران نیازمند به خون یکی از بزرگترین جهادها محسوب می شود.

آخرین آمار ابتلا به کرونا در هرمزگان

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان آخرین آمار ابتلا به کرونا در استان تا تاریخ نوزدهم فروردین را ۲۶۵ مورد مثبت اعلام کرد و گفت: از این شمار ۱۸ نفر فوت شدند و ۳۲ نفر در بیمارستان بستری هستند.

دکتر فاطمه نوروزیان بیان داشت: از ابتدای شروع خطر اپیدمی بیماری تنفسی تاکنون یک هزار و ۵۶۶ نفر در بیمارستان های استان بستری شدند که از این شمار یک هزار و ۳۰۸ نفر ترخیص و ۱۶۸ نفر همچنان بستری هستند.

«کرونا» خانواده بزرگی از ویروس‌هاست که هفتمین رده جدید آن در شهر «ووهان» چین پیدا شد؛ علایم ابتلا به این ویروس شامل تب، سرفه، کوتاهی تنفس، علایم گوارش و در موراد شدید، عفونت ریه ( پنومونی)، سندرم تنفسی حاد شدید و نارسایی کلیه است.

انتقال این ویروس به صورت فرد به فرد امکان‌پذیر و راه‌های احتمالی انتقال آن از طریق انتشار از راه هوا، تماس نزدیک با انسان مبتلا و دست زدن به وسایل آلوده میسر است.

بر اساس اطلاعات فعلی راه‌های انتقال کوروناویروس جدید همانند سایر کوروناویروس‌ها و ویروس آنفلوانزاست؛ یعنی از تماس دست آلوده به ترشحات تنفسی با چشم، بینی و دهان، از راه قطره‌های تنفسی (عطسه، سرفه و صحبت کردن چهره به چهره به مدت طولانی) است بنابراین شست‌وشوی مکرر دست‌ها بسیار توصیه می‌شود.

برچسب‌ها ویروس کرونا هرمزگان پروندهٔ خبری پویش اجتماعیِ سهم من در کرونا کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا هرمزگان ویروس کرونا هرمزگان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تولید دستکش یک بار مصرف جهادکشاورزی هرمزگان گروه جهادی حیدریون استاندار هرمزگان کرونا در هرمزگان مقابله با کرونا هزار لیتر الکل بهداشت و درمان برای مقابله بیماری کرونا هرمزگان گفت ویروس کرونا رییس جمهوری انتقال خون بسیج جامعه راه اندازی بخش کووید خط تولید انجام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۱۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟

آیا این امکان وجود دارد که نانوذرات از دستگاه گوارش عبور کرده و دارو را مستقیم به بافت مغز برسانند؟ محققان دانشگاه ایالتی میشیگان می‌گویند بله و انتظار می‌رود آخرین یافته‌های آنها برای بیماران مبتلا به اختلالات نورودژنراتیو مانند مولتیپل اسکلروزیس یا ام‌اس، اسکلروز جانبی آمیوتروفیک یا ALS و بیماری پارکینسون یا PD مفید باشد. این کار با همکاری شرکت کلین نانومدیسین انجام شده است.

به گزارش ایسنا، مرتضی محمودی، دانشیار گروه رادیولوژی در کالج‌های پزشکی استئوپاتی و پزشکی انسانی و سلامت دقیق دانشگاه ایالتی میشیگان می‌گوید: ما بر روی شناسایی هویت بیولوژیکی نانوذرات از جمله نوعی از پروتئین‌ها که به سطح می‌آیند، متمرکز هستیم. این موضوع مهم است زیرا نوع پروتئین‌هایی که به سطح می‌آیند، الگوی منحصربه‌فردی را ارائه می‌دهند که می‌تواند ما را برای عبور از سد خونی مغز و کار مستقیم در بافت‌های مغز یاری کند.

محمودی و تیم تحقیقاتی او دو مقاله در مورد هویت بیولوژیکی نانوذرات منتشر کرده‌اند. اولین مورد با عنوان «Measurements of heterogeneity in proteomics analysis of the nanoparticle protein corona across core facilities » در سال ۲۰۲۲ در نشریه Nature Communications منتشر شد.

دومین مقاله این گروه با عنوان « A uniform data processing pipeline enables harmonized nanoparticle protein corona analysis across proteomics core facilities » در ماه ژانویه ۲۰۲۴ در Nature Communications منتشر شد.

محمودی می‌گوید: نانوذرات یکسان با پروتئین کرونا را تهیه و به ۱۷ مرکز ارزیابی مختلف ارسال کردیم. ما تنوع داده‌های قابل‌توجهی را از پروتئین‌های ارسالی دریافت کردیم، بنابراین روشی برای تجزیه و تحلیل برای کمک به آزمایشگاه‌ها در بازتولید دقیق‌تر داده‌ها از هویت بیولوژیکی نانوذرات ایجاد کردیم. این ابزار به جامعه علمی کمک می‌کند تا در تحلیل نتایج هماهنگ‌تر شوند.

محمودی می‌گوید: از آنجایی که ما بیش از ۱۵ سال تجربه تجزیه و تحلیل قوی کرونا پروتئین را داریم، توانستیم با شرکت کلین نانومدیسین (Clene Nanomedicine) برای روشن کردن هویت بیولوژیکی نانوذرات آنها همکاری کنیم.

CNM-Au۸ سوسپانسیونی از نانوبلورهای طلا است که بیماران می‌توانند به صورت خوراکی مصرف کنند. نانوکریستال‌ها از طریق دستگاه گوارش عبور کرده و وارد سیستم گردش خون بدن می‌شوند، جایی که با پروتئین‌های خون و سایر مولکول‌های زیستی برهم‌کنش می‌کنند و توسط آنها پوشانده می‌شوند.

به نقل از ستاد نانو، محمودی توضیح داد که این ترکیب توانایی نانوبلورها را برای عبور از سد خونی مغزی افزایش می‌دهد. تحقیقات ما نشان می‌دهد که این نانوبلورهای طلا که با استفاده از روشی جدید برای تشکیل ساختارهای خاص و بدون سورفکتانت‌ها ساخته شده‌اند، می‌توانند یک کرونا پروتئین متمایز تشکیل دهند که دسترسی به بافت مغز را تسهیل ‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیشرفت در کنترل نرخ بیکاری کشور/ تولید افزایش یافت
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • همدلی مردم ایران با تیم ملی فوتسال
  • فقط نیمی از پسماند پزشکی هرمزگان اصولی دفع می‌شود
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟
  • کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان
  • کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵ هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟