Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان با بیان اینکه چشمانداز بعد از کرونا پیشرفت است گفت: بحران کرونا فرصتی است تا به جای تبدیل بانک ها به بنگاه دلال بازی سرمایه به سمت حمایت از شرکت های دانش بنیان سوق داده شود.

محمدحسین قربانی، نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با بیان اینکه به دنبال هر بحرانی فرصت ها و تهدیدهایی ظاهر می شود گفت: بحران کرونا در کشور بسیاری از نقط قوت ما را به خصوص در حوزه بهداشت و درمان نمایان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه امروز کرونا بالغ بر 200 کشور دنیا را درگیر کرده و ما افزون بر کرونا باید با تحریم و فشارهای بین المللی نیز مقابله کنیم افزود: شیوع ویروس کرونا در ایران این فرصت را فراهم کرد تا مردم و مسئولان به توانمندی بخش بهداشت و درمان کشور اعتماد کرده و آن را بیازمایند، آزمونی که امروز بسیاری از کشورهای مدعی غربی عملکرد قابل دفاعی نسبت به آن از خود نشان نداند.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به اینکه تحول در نظام سلامت یکی از مهمترین گام های زیربنایی در حوزه بهداشت و درمان بود که می توان بعد از پشت سر گذاشتن بحران کرونا به آن نمره قبولی داد تصریح کرد: وزارت بهداشت با تکیه بر توان داخلی و اقداماتی همچون تربیت نیروهای متخصص، توزیع عادلانه منابع، توزیع عادلانه نیروهای متخصص، افزایش تخت های بیمارستانی و تجهیزات امکانات درمانی می تواند به سطح قابل قبول جهانی دست پیدا کند.

نماینده مردم آستانه اشرفیه با بیان اینکه بسیاری از کشورهای مدعی دنیا با وجود امکانات چشم گیر بهداشتی و درمانی، بیمارستانهای مجهز، نیروهای متخصص از مقابله با کووید 19 ناتوان شدند عنوان کرد: این ناتوانی دنیای غرب در مواجه با بحران کرونا در حالی است که به اذعان سازمان بهداشت جهانی ایران به خوبی توانسته با ویروس کرونا مقابله کند.

قربانی گفت: در روزهای ابتدایی شیوع کرونا بیش از 85 درصد از تخت های بیمارستانی در حوزه خصوصی و دولتی درگیر بیماران کرونایی بود اما امروز با وجود زیرساخت های مناسب و مدیریت همه جانبه 80 درصد از تخت های بیمارستانی خالی از بیمار شده است.

وی با بیان اینکه امروز توان شرکت های دانش بنیان حاکی از تولید کیت های تشخیص کرونا در کوتاه‌ترین مدت زمان ممکن است تصریح کرد: وقتی تحت فشار تحریم ها توانستیم به این میزان از خودباوری رسیده و به تولید داخل تکیه کنیم می توانیم در سایه «جهش تولید» در دستیابی به تجهیزات هایتک خودکفا شویم.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان با بیان اینکه باید از بحران ها برای قوی تر و قدرتمندتر شدن استفاده کنیم خاطرنشان کرد: حمایت از دانشمندان داخلی و اعتماد به شرکت های دانش بنیان می تواند ما را در دنیا پیشرو و سرآمد کند.

قربانی با بیان اینکه زندگی پس از کرونا چشم انداز به سمت پیشرفت است یادآور شد: بحران کرونا به تمام بخش های داخلی تلنگر جدی زد باید از این فرصت استفاده کرد و باید منابع بانکی را به سمت تولید و حمایت از شرکت های دانش بنیان سوق داده تا به جای تبدیل بانک ها به بنگاه دلال بازی کشور در مسیر پیشرفت قرا گیرد.

انتهای پیام/ک 

 

 

منبع: دانا

کلیدواژه: نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان شرکت های دانش بنیان بحران کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۲۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۱۶۸ هزار و ۶۷۳ طرح تحقیقاتی در حوزه سلامت/ راه اندازی ۱۱۴ مرکز رشد فناوری سلامت

یونس پناهی٬ معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر ۲۷۴ هزار و ۱۰۳ پژوهشگر فعال و ۱۶۸ هزار و ۶۷۳ طرح تحقیقاتی در حوزه سلامت به ثبت رسیده اند.

وی بیان کرد: اکنون ۱۰۱ واحد توسعه تحقیقات بالینی، ۴ مرکز ملی تحقیقاتی۵۷ مطالعه کوهورت فعال و ۲۶ شبکه تحقیقاتی در سراسر کشور داریم. در حال حاضر ۳۳۰ طرح برای ارزشیابی مراکز تحقیقاتی بررسی شده اند.  

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت اضافه کرد: با مجوز شورای گسترش ۱۱ مرکز نوآوری تاسیس و ۱۱۴مرکز رشد فناوری سلامت راه اندازی شده اند.

پناهی ادامه داد: اکنون ۴۱۳۰ پتنت ملی در حوزه سلامت  و در مجامع علمی  بین المللی به ثبت رسیده است که این موضوع سبب ارتقای رشد علمی و تولید علم در کشور خواهد شد.  

معاون تحقیقات وزارت بهداشت تاکید کرد: در راستای توسعه مرز‌های نوین تحقیقات سلامت محور از ظرفیت‌های علمی کشور استفاده بهینه شده است.  

وی اضافه کرد: بهبود فرایند تولید علم و حرکت در مرز‌های دانش در جهت مسئله محوری و ماموریت گرایی توسعه پیدا کرده است.

پناهی گفت: در حال حاضر رتبه تولید علمی ایران در دنیا ۱۵ و جایگاه کشورمان از منظر فناوری ۶۲ است که بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده این جایگاه ارتقا پیدا خواهد کرد.

معاون تحقیقات وزارت بهداشت افزود: با توجه به حذف ردیف بودجه مراکز تحقیقاتی دارای ردیف مستقل بودجه از کتاب قانون بودجه سال ۱۴۰۱، مراکز تحقیقاتی بر اساس زمینه و سابقه فعالیت در گروه ­های مربوطه امتیازدهی و رتبه بندی خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • درمان رایگان کودک مشروط بر داشتن بیمه پایه
  • درمان رایگان کودک با داشتن بیمه پایه
  • خدمات درمانی رایگان برای کودکان؛ نمایش یا واقعی؟
  • ایران در سایه تهدید بحران سالخوردگی
  • این مورد جزو خدمات درمان رایگان کودکان نیست | ۲ سامانه برای ثبت شکایت از بیمارستان‌ ها 
  • تحلیل کارشناسی بحران مسافربری جاده‌ای؛«واردکننده راننده اتوبوس می‌شویم!» | ثبت ساعت یک روش بی‌فایده و پرهزینه است
  • کمبود ۹۰۰۰ ماما در کشور
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • ثبت ۱۶۸ هزار و ۶۷۳ طرح تحقیقاتی در حوزه سلامت/ راه اندازی ۱۱۴ مرکز رشد فناوری سلامت