Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-26@12:27:20 GMT

کرونا با شروع فصل گرما ازبین می‌رود؟

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۲۲۹۰۴

براساس مطالعاتی که صورت گرفته است، دانشمندان امید دارند با شروع فصل گرما به پایان کرونا نزدیک شویم. ناطقان:  از همان ابتدای شیوع ویروس کرونا، این پرسش مطرح شد که آیا با گرم شدن هوا و تغییر فصل این ویروس از بین خواهد رفت؟ دانشمندان اکنون به این موضوع پرداخته و سعی می‌کنند رفتار ویروس را در آینده نزدیک پیش بینی کرده تا کنترل شیوع آن را به دست بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این آزمایش‌ها می‌تواند اطلاعات جدیدی درباره این ویروس ناشناخته به دانشمندان بدهد.

براساس مشاهدات و تجربه‌های به دست آمده از ویروس‌های کرونا در سال‌های قبل و هم چنین آنفلوانزا که شباهت بسیاری به ویروس کرونا دارد، این ویروس‌ها با شروع فصل گرما یا از بین می‌روند و یا به میزان بسیار اندکی شایع می‌شوند؛ بنابراین دانشمندان امید دارند با فرارسیدن فصل گرما ویروس کرونا نیز ضعیف شده و از بین برود.

طبق مطالعاتی که بر روی تمام کرونا ویروس‌ها انجام گرفته است، این ویروس‌ها در ماه فوریه شیوع پیدا کرده و در فصل تابستان رو به نابودی می‌روند. مطالعات دیگری نیز نشان می‌دهد که کرونا ویروس‌ها الگویی فصلی دارند.


اما با توجه به جدید بودن بیماری کووید-۱۹ و سرعت بالای شیوع و همه گیری آن، نباید به این تجربیات اکتفا کرده و با قطعیت از نابودی ویروس در فصل تابستان سخن گفت. این تنها یک فرضیه بر اساس تجربیات گذشته است، در حالی که ممکن است کووید-۱۹ بر خلاف ویروس‌های هم خانواده خود رفتار کرده و با گرم‌تر شدن هوا نیز از بین نرود؛ بنابراین اکتفا به این مطالعات و رعایت نکردن نکات مهم برای پیشگیری از شیوع وسیع ویروس، می‌تواند فاجعه انسانی ایجاد کرده و ما را از کنترل و مهار این ویروس ناتوان سازد.

تنها کاری که در حال حاضر و با توجه به نبود درمان قطعی و واکسن برای کرونا می‌توان انجام داد، پیشگیری از ابتلا به آن و انتقال ویروس به افراد دیگر با نادیده گرفتن اصول بهداشتی است. تا زمانی که درمانی برای این ویروس پیدا نشده است، نباید با خیال راحت و با استناد به تجارب قبلی رفتار کرد؛ چرا که ممکن است کرونا رفتاری متفاوت از خود نشان دهد.
منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: کرونا ، گرما ، ناطقان ، مطالعات

منبع: ناطقان

کلیدواژه: کرونا گرما ناطقان مطالعات ویروس ها فصل گرما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۲۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بیش از یک هزار لیتر سم رایگان در نیشابور

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس دامپزشکی نیشابور گفت: واحد مبارزه با بیماری‌ های این شبکه، برای مبارزه با انگل‌ های خارجی دام‌ های سبک و سنگین بیش از هزار لیتر سم رایگان در بین دامداران توزیع کرد.

 

علی سلیمانی افزود: با توجه به شروع فصل گرما و فعالیت حشرات بویژه کنه‌ ها که عامل بیماری مشترک و خطرناک تب کریمه کنگو هستند، از ابتدای امسال سال توزیعِ سم‌ بین دامداران با همکاری دهیاران روستاها در دستور کار قرار گرفت.


وی از دامداران خواست: برای حفظ سرمایه و دسترنج خود در فصل گرما هر ۲ هفته دام‌ ها و محوطه دامداری خود را با سموم مختلف سم پاشی کنند.

دیگر خبرها

  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • گرما موجب افزایش افسردگی و خشونت
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • توزیع بیش از یک هزار لیتر سم رایگان در نیشابور
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • نامه جالب یک پدر برای خانواده اش درباره استفاده از کولر!
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا
  • هشدار دانشمندان؛ همه‌گیری آنفلوانزا در جهان (فیلم)