Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخستین جلسه شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت در سال ۹۹ به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی تشکیل شد.

در این جلسه اکبر رضایی سرپرست معاونت حج و عمره سازمان حج و زیارت از روند ثبت‌نام زائران حج ۹۹ گزارش داد و اعلام کرد: سازمان حج و زیارت طبق برنامه‌ریزی قبلی اقدامات مربوط به عقد قرارداد‌های مسکن، تغذیه، تدارکات و حمل و نقل حجاج را انجام داده و معاینات پزشکی نیز در دستور کار قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به اینکه سناریو‌های مختلفی در ارتباط با حج امسال در جلسات مسئولان سازمان حج بررسی شده است، افزود: با توجه به اینکه در کاروان‌های شیعه و اهل سنت نزدیک به ۲۹ هزار نفر ظرفیت خالی وجود دارد، از اولویت‌های ذخیره جدید دعوت خواهد شد که با مراجعه به سامانه https://reserve.haj.ir نام‌نویسی و کاروان خود را انتخاب کنند.

در ادامه این جلسه علیرضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا موجب توقف اعزام زائران به اماکن مقدسه در عراق و سوریه شده است، اظهار داشت: این سازمان در حوزه زیارت درحال آماده کردن پروتکل‌هایی است که به طرف‌های مقابل ارائه خواهد کرد و درخصوص حج ۹۹ نیز راهکار‌هایی پیش‌بینی کرده است و درصورت تغییریافتن شرایط اعزام زائران، تصمیم مناسب را اتخاذ خواهد کرد.

نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز تاکید کرد: درخصوص حج باید واقع بینانه عمل کرد و نمی‌توان کار را متوقف ساخت، باید برای شرایط مختلف آمادگی داشت.

این جلسه با گزارش حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسین رکن الدینی معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در مورد نحوه آموزش زائران حج ادامه یافت و وی محتوا‌هایی را که در این خصوص آماده شده است، برشمرد.

وی تاکید کرد: در ارائه آموزش به زائران از ظرفیت رسانه ملی، بویژه رادیو استفاده خواهد شد و در صورت نهایی شدن اعزام حجاج برگزاری کلاس‌های آموزش حضوری نیز در دستور کار قرار دارد.

حجت الاسلام و المسلمین نواب نیز تاکید کرد: بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت در خصوص برنامه‌های حج امسال کاملاً هماهنگ هستند و مسئولان و کارگزاران این مجموعه با همفکری هم مقدمات اجرایی، فرهنگی و آموزشی را پیش می‌برند.

نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت در آغاز این جلسه حلول سال نو و میلاد با سعادت حضرت، ولی عصر (عج) را تبریک گفت و لزوم توجه به دستورالعمل‌های ارائه شده توسط مسئولان بهداشتی را یادآور شد و ابراز امیدواری کرد: ویروس کرونا هرچه زودتر از میان مردم کشورمان، ملت‌های اسلامی و جهان ریشه کن شود.

وی با اشاره به اینکه شیوع این ویروس، موجب افزایش توجه به معنویات در جهان شده است، افزود: شب نیمه شعبان، شب خاصی است، همه مردم عزیز ایران اسلامی در این شب با دعا و استغاثه به درگاه الهی از باری‌تعالی بخواهیم که همه انسان‌ها را از این گرفتاری نجات دهد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسی خبر حج سازمان حج و زیارت ویروس کرونا زائران حج حج تمتع سازمان حج و زیارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۳۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام کاروان های عمره مفرده آذربایجان شرقی از ششم اردیبهشت ماه

 روحی ملکی با اشاره به برگزاری عمره مفرده زائران ایرانی پس از ۹ سال وقفه اظهار کرد: دو کاروان با ظرفیت‌های ۸۵ نفر از استان آذربایجان شرقی و یک کاروان ۸۵ نفره از استان‌های آذربایجان غربی و اردبیل روز پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه ساعت ۱۶ به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

وی افزود: اعزام این کاروان آغازی بر عمره مفرده بعد از ۹ سال است که بعد از حج تمتع با کاروان‌های بیشتری اعزام خواهند شد.

وی در ادامه از آغاز اعزام زائران حج تمتع از ۲۴ اردیبهشت ماه خبر داد و افزود: زائران استان آذربایجان شرقی با ۲۸ کاروان ۴۰۹۵ نفره که از این تعداد ۱۲۳نفر از شهرستان ارومیه هستند به حج تمتع اعزام می‌شوند.

روحی ملکی خاطرنشان کرد: پرواز حج تمتع از ۲۴ تا ۲۹ اردیبهشت ادامه دارد که برگشت زائران از یکم تیرماه آغاز می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • میانگین سنی حجاج عازم حج تمتع ۵۷ سال است
  • حاجیان ایرانی با میانگین سنی ۵۷ سال عازم حج تمتع می‌شوند
  • برگزاری همایش آموزشی توجیهی مناسک حج تمتع در مشهد
  • ۱۰۵۵ قزوینی به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • صدور ویزای زائران حج تمتع در حال پیگیری است
  • ارز حج ۱۴۰۳ تأمین شد
  • آغاز اعزام کاروان‌های حج عمره آذربایجان شرقی
  • آغاز اعزام کاروان‌های عمره مفرده آذربایجان شرقی
  • اعزام کاروان های عمره مفرده آذربایجان شرقی از ششم اردیبهشت ماه
  • سفر به خانه خدا بعد از ۹ سال | جزئیات عمره ۱۴۰۳