Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از تشکیل کمیته ویژه جهش تولید با رویکرد حمایت از سرمایه گذاران و واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی برای تحقق شعار سال خبر داد.

احد فتوحی چهارشنبه ۲۰ فروردین در جمع خبرنگاران با اشاره به نام‌گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال جهش تولید، اظهار کرد: با توجه به اینکه شهرک‌های صنعتی مهمترین بستر و زیرساخت جذب سرمایه گذار در بخش صنعت و تولید محسوب می‌شوند، فعالیت این کمیته در راستای تقویت و حمایت از واحدهای صنعتی  و سرمایه گذاران انجام می‌شود تا با تعامل و همکاری بین بخش دولتی و خصوصی، منویات رهبر معظم انقلاب در زمینه جهش تولید محقق شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اضافه کرد: از مهم‌ترین الزامات جهش تولید، فراهم شدن زیرساخت‌های لازم برای استقرار و فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی و جذب سرمایه گذار است که این مهم با ایجاد شهرک‌های صنعتی محقق شده و بستر لازم برای ارتقای تولید و افزایش اشتغال پایدار در قالب شهرک‌های صنعتی فارس فراهم ‌شده است.

فتوحی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در زمینه توجه به  مسئله اقتصاد و معیشت مردم و حمایت از تولید داخل گفت: جهش تولید بسترساز جهش اشتغال صنعتی و رفع بیکاری جوانان به شمار می‌رود.

او گفت: مهمترین موضوع در شهرک‌های صنعتی فارس حمایت از واحدهای صنعتی درحال ساخت و ساز است که درصورتیکه حداقل  30 درصد از این واحدها امسال به بهره برداری برسند بیش از 1000واحد صنعتی جدید تولیدات خود را آغاز خواهند کرد که این امر سبب جهش تولید خواهد شد.

فتوحی خاطرنشان کرد: تسهیل در حذب سرمایه گذار و استقرار واحدهای صنعتی، تولیدی و صنفی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی با اعطای مشوق‌های سرمایه گذاری، ایجاد تنوع در صنایع و تکمیل زنجیره‌های ارزش و تولید با تشکیل کنسرسیوم‌ها و خوشه‌های جدید کسب و کار و حمایت از خوشه‌های صنعتی موجود، گسترش فعالیت‌های مرکز مبادلات پیمانکاری نظام فرعی و فن بازار منطقه‌ای فارس، حمایت از بیش از3 هزار واحد تولیدی و صنعتی درحال ساخت وساز با هدف تسریع در بهره برداری آنها از رویکردهای اصلی تحقق جهش تولید است که در شهرک‌های صنعتی محقق می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: در استان فارس با ایجاد 61 شهرک صنعتی فعال، ظرفیت مناسبی برای جذب سرمایه‌گذاری، استقرار واحدهای تولیدی و صنعتی و در نتیجه جهش تولید، فراهم‌شده است.

او همچنین با یادآوری برنامه‌های دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در زمینه لزوم حمایت حداکثری و توجه بیش‌ ار پیش به صنایع و بنگاه‌های اقتصادی و ایجاد ارتباط صحیح و رقابت سالم و سازنده‌ای بین بنگاه‌های بزرگ با ‏بنگاه‌های متوسط و کوچک، گفت: با توجه به سهم بیش از 95 درصدی صنایع کوچک و متوسط از کل صنایع مستقر در شهرک‌های صنعتی فارس، تداوم برنامه‌های حمایتی و نیز در نظر گرفتن سایر خدمات متنوع حمایتی از این صنایع ضرورتی انکارناپذیر است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: اکنون در همه شهرستان‌های فارس حداقل یک شهرک صنعتی فعال وجود دارد و زیرساخت‌های لازم برای جذب سرمایه‌گذار و توسعه صنعتی در تمام مناطق این استان وجود دارد.

فتوحی، از مهم‌ترین اولویت‌های امسال کمیته ویژه تحقق جهش تولید در شهرک‌های صنعتی این استان را تقویت و حمایت از صنایع مستقر و رفع موانع و مشکلات آن‌ها با هدف حفظ اشتغال و تولید واحدهای صنعتی و نیز توسعه کیفی شهرک‌ها با اجرای پروژه‌های عمرانی اعلام و اضافه کرد: برای فعال کردن واحدهای راکد و نیز فعال کردن ظرفیت‌های خالی برخی واحدها درسه سال گذشته در قالب طرح‌های رونق تولید، تسهیلات مناسبی به واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی فارس اعطا شد که امید است امسال نیز با اختصاص مشوق‌ها وحمایت‌ها، شاهد جهش تولید  و شکوفایی واحدهای صنعتی باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی سال جهش تولید شهرک های صنعتی فارس وزارت صنعت معدن و تجارت شرکت شهرک های صنعتی فارس شهرک های صنعتی جذب سرمایه گذار تولیدی و صنعتی واحدهای صنعتی شهرک ها جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۳۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدم وجود سایت مدیریت پسماند ویژه در شهرک‌های صنعتی

علیرضا قره حسنلو در گفت وگو با خبرنگار مهر ضمن درخواست استفاده از تسهیلات صندوق ملی محیط زیست برای ایجاد تصفیه خانه‌های لوکال در سطح شهرها و روستاها اضافه کرد: از این طریق می‌توانیم بسیاری از معضلات محیط زیستی را برطرف کنیم.

وی افزود: با توجه به محدودیت‌های ایجاد شده توسط شورای عالی امنیت ملی، برخی روستاها به تصفیه خانه‌های لوکال نیاز دارند که آبریز آنها در سطح رودخانه‌های کرج و شهر شاهرود سرازیر نشود که تصفیه خانه‌های لوکال می‌توانند این آلودگی‌ها را کاهش دهند.

رئیس شورای اسلامی استان البرز عنوان کرد: با توجه به اینکه گاهاً بیش از ۷۰ درصد آلودگی هوا به دلیل استفاده از وسایل نقلیه فرسوده است، نیاز داریم نگاه ویژه ای به موضوع محیط زیست شود و برای بهسازی این ناوگان از تسهیلات صندوق ملی محیط زیست استفاده کنیم.

قره حسنلو با بیان اینکه جرایم صنایع آلاینده یا مالیات سبز طی چند سال اخیر کمتر به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز شده است، گفت: یکی از مشکلات موجود در سطح شهرک‌های صنعتی عدم وجود سایت مدیریت پسماند ویژه است.

وی ادامه داد: غالباً پیمانکار وجود دارد اما زمین اختصاص پیدا نمی‌کند که بتوانیم از این ظرفیت برای سایت مدیریت پسماند و بازیافت استفاده کنیم. این موضوع یکی از دغدغه‌های ماست که امیدواریم با کمک و همراهی مسؤولان مربوطه اقدامات مناسب و لازم انجام شود.

رئیس شورای اسلامی استان البرز عنوان کرد: با توجه به اینکه البرز استانی پرتراکم است، نیاز به محلی برای دپوی نخاله‌های ساختمانی هستیم اما زمین مناسب نداریم که درخواست می‌کنیم، در ضوابط و مقررات این حوزه یک بازنگری انجام شود.

قره حسنلو با اشاره به اهمیت ایجاد خانه‌های محیط زیست به صورت عملیاتی مطرح کرد: قبلاً ما درخواست و تفاهم نامه همکاری را با اداره کل محیط زیست البرز امضا کردیم و اکنون آماده‌ایم که ایجاد خانه‌های محیط زیست را در سطح شهرها و روستاها با حضور افراد متخصص پیگیری کنیم.

وی بیان کرد: پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم تا در قالب طرحی از سوی شورای عالی استان‌ها، نسبت به در نظر گرفتن ساختاری برای ادارات محیط زیست شهرداری‌ها اقدام شود تا بتوانیم گام‌های مؤثری با همکاری اداره کل حفاظت محیط استان در این حوزه برداریم.

رئیس شورای اسلامی استان البرز با توجه به حفاظت شده بودن زمین‌ها در جاده چالوس گفت: درخواست ما این است که زمینی به دهیاران واگذار شود تا بتوانند در آن نسبت به تفکیک زباله و هدایت زباله‌های تر به سمت حلقه دره اقدام کنند.

قره حسنلو با اشاره به اینکه با استقرار دستگاه زباله سوز نیز می‌توانیم بوی نامطبوع زباله‌ها را از بین ببریم، اظهار کرد: نه فقط شهرداری‌ها و شورای اسلامی و اداره کل حفاظت محیط زیست استان، بلکه تمام مسؤولان باید در راستای کاهش آلودگی هوا پای کار بیایند.

کد خبر 6095488

دیگر خبرها

  • برنامه‌ریزی برای تبدیل شهرک صنعتی سروستان به قطب جدید صنعتی فارس/راه‌اندازی ناحیه صنعتی کوار
  • کشتارگاه طیور فسا با ۱۰۰ کارگر به چرخه تولید بازگشت
  • شورای تامین مالی برای تحقق جهش تولید تشکیل شد
  • حمایت از تولید راه تحقق شعار سال جهش تولید
  • دریافت مجوز شهرک صنعتی زرند بعد از ۱۷ سال
  • شهرک صنعتی زرند بازگشایی شد
  • شهرک انرژی در تهران احداث می‌شود
  • شکوفایی صنعت همدان با ایجاد بندر خشک
  • عدم وجود سایت مدیریت پسماند ویژه در شهرک‌های صنعتی
  • احیای واحدهای راکد دشتستان در دستور کار است