Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@15:26:24 GMT

لزوم حفظ ظرفیت ۴۰ درصدی تخت‌های خالی بیمارستانی

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۲۷۵۲۹

ایسنا/فارس رئیس بیمارستان علی‌اصغر (ع) شیراز سیاست نظام سلامت را رسیدگی سریع به بیماران و ناقلان ویروس کرونا با هدف خالی نگه داشتن ۳۰ تا ۴۰ درصد از ظرفیت‌های بیمارستانی دانست و بر لزوم اتخاذ و اجرای سیاست‌ها منطبق با این هدف تاکید کرد.

ابوالفضل درانی‌نژاد چهارشنبه ۲۰ فروردین در دیدار تعدادی از مدیران و قهرمانان ورزشی استان فارس با برخی از اعضای کادر درمان بیمارستان علی‌اصغر (ع)شیراز، گفت: در فارس تاکنون این سیاست با حمایت ستاد استانی مقابله با کرونا خوب پیش رفته اما انحراف از این سیاست و افزوده شدن تعداد بیماران باعث می‌شود تا از نتایج کنونی به سرعت فاصله بگیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با تاکید براینکه در شرایطی که نزدیک شدن به بیمارستان برای بسیاری از شهروندان خطرناک است، حضور مدیران و قهرمانان ورزشی استان در این مکان باعث قوت قلب کادرپزشکی آن می‌شود، با تشریح شرایط سخت موجود برای کادر درمان، افزود: از همان ابتدای انتخاب بیمارستان علی اصغر(ع) به عنوان بیمارستان مرجع درمان کرونا در استان فارس تمام تلاش ما بر این بوده تا کادر درمان را با شرایط کامل حفاظتی آماده خدمت کنیم.

رئیس بیمارستان علی اصغر (ع) به عنوان مرکز اصلی درمانی بیماران مبتلا به کووید۱۹ در شیراز، ادامه داد: همت والای کادر درمان، فرهنگ مردم فارس و تلاش مدیران استان باعث شده تا این لحظه آمار استان در نرخ مرگ و میر با درنظر گرفتن شاخص‌های جمعیتی آمار قابل قبولی باشد اما این بدان معنا نیست که همه چیز خوب و عالی پیش می‌رود.

درانی‌نژاد عنوان کرد: این یک حقیقت است که پزشک و پرستار خسته و ناتوان، توان و قوت درمان بیماران را نخواهند داشت.

او به نقش ورزش در پیشگیری از ابتلا به کرونا هم اشاره و اضافه کرد: اگرچه مصرف ویتامین‌ها و مکمل‌های غذایی برای پیشگیری از این بیماری هیچ پایه و اساس علمی ندارد، اما آنچه اثبات شده ورزش یکی از مهمترین مقوله‌هایی است که می‌توان بواسطه آن سطح مقاومت بدن را در مواجهه با این بیماری بالا برد.

رئیس بیمارستان علی اصغر (ع) شیراز خاطرنشان کرد: حجم ریه که بواسطه ورزش وسعت می‌یابد عامل مهمی در پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا است.

درانی‌نژاد همچنین حضور در بیمارستان و همراهی ورزشکاران با کادر پزشکی را نشانه فتوت و جوانمردی نزد این قشر از جامعه دانست و گفت: همه اقشار جامعه در طول مدت اخیر کادر پزشکی را مورد لطف خود قرار داده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی استان فارس ویروس کرونا بیمارستان علی اصغر کادر درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۷۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشریح ظرفیت‌های فرهنگ ولایی خراسان شمالی در دهه کرامت ضروری است

ایسنا/خراسان شمالی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان‌ شمالی بر لزوم ترویج فرهنگ رضوی با مشارکت و هم‌افزایی نهادها و ضرورت بصیرت‌افزایی و تشریح ظرفیت‌های نهفته خراسان شمالی در فرهنگ ولایی تاکید کرد.

حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده امروز (۱۰ اردیبهشت ماه) در دومین نشست هماهنگی برنامه‌های دهه کرامت، با تاکید بر لزوم پاسداشت ارزش‌های این دهه و لزوم اجرای هرچه بهتر این امر در استان، اظهار کرد: دهه کرامت، دهه‌ای بسیار بزرگ است و راه همه اولیا، اوصیا و شهدا، کرامت بوده است. 

وی افزود: باید در دهه کرامت از ایده‌های نو برای گرامیداشت این امر بهره بگیریم، نه اینکه فقط برخی امور را صرفاً گزارش دهیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان‌ شمالی نیز در این جلسه با تاکید بر لزوم هم‌افزایی دستگاه‌ها برای گرامیداشت دهه کرامت، اظهار کرد: ایجاد نشاط عمومی در تمام سطوح جامعه با انگیزه و عواطف مذهبی و فرهنگ‌سازی و ایجاد عزم همگانی برای تعظیم شعائر الهی در بزرگداشت سالروز ولادت حضرت معصومه (س) و بزرگداشت حضرت احمد بن موسی (ع) و نکوداشت میلاد حضرت علی بن موسی الرضا (ع) از اهداف مهم و اصلی این ستاد است.

حجت‌الاسلام جلیل محمدی افزود: توزیع بسته‌های معیشتی برای خانواده‌های نیازمند، برپایی سفره‌های کریمانه و پذیرایی از ایتام، میزبانی از خدام رضوی، جشن روز ملی دختران و برگزاری کارگاه عفاف حجاب از برنامه‌های دهه کرامت است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اجتماع کادر درمان در حمایت از جنبش دانشجویان آمریکایی
  • لزوم شناسایی، جذب و رشد نخبگان در استان قم
  • گرد و غبار بیش از ۱۰۰۰ خوزستانی را به بیمارستان‌ها کشاند
  • شتاب یک پروژه بیمارستانی در دولت سیزدهم
  • تشریح ظرفیت‌های فرهنگ ولایی خراسان شمالی در دهه کرامت ضروری است
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ خوزستانی به بیمارستان‌ ها در پی گرد و غبار امروز
  • بنی گانتز مجروح شد/عمل جراحی در بیمارستانی در تل آویو
  • لزوم استفاده از ظرفیت بنیاد مسکن در اجرای طرح‌های مسکن روستایی
  • لزوم بهره‌گیری از ظرفیت روستاها در راستای اشتغالزایی
  • چند طرح درمانی در خراسان شمالی افتتاح شد