Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-05-02@22:08:28 GMT

اعتراض تند و تیز سفیر چین به انگلیس و آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۲۷۵۴۴

خرداد: «لئو شیائومینگ» سفیر چین در بریتانیا امروز (چهارشنبه) هشدار داد که برخی سیاستمداران آمریکایی و انگلیسی در بحبوحه شیوع کروناویروس در جهان در حال دروغ‌پراکنی هستند و تلاش می‌کنند تا چین را بی‌آبرو و بی‌اعتبار کنند.

به گزارش خرداد، بنا به گزارش خبرگزاری «شینهوا»، سفیر چین تصریح کرد که تلاش‌ برای بی‌آبرو کردن چین در بحبوحه شیوع کرونا در واقع «یک ویروس سیاسی» است که همکاری‌های بین‌المللی در مقابله با بیماری همه‌گیر کرونا را تضعیف می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



لئو در خصوص تلاش فعال چین برای کمک به کشورهای جهان به منظور مقابله با کروناویروس گفت که پکن به صورت فعال در مقابله جامعه جهانی با کووید-19 مشارکت دارد و به مسئولیت خود در قبال جهان متعهد است زیرا این بیماری همه‌گیر کرونا، یک چالش مشترک برای تمامی مردم جهان محسوب می‌شود.

وی در این خصوص توضیح داد: «چین ۲۰ میلیون دلار آمریکا به سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعطاء کرده است و با بالاترین توانمندی به بیش از ۱۲۰ کشور از جمله انگلیس و چهار سازمان بین‌المللی امدادرسانی کرده است.

سفیر پکن در بریتانیا همچنین در ادامه افزود که چین از هیچ‌گونه تلاشی در به اشتراک‌گذاری تجارب خود با دیگر کشورها و مناطق مضایقه نمی‌کند.

این دیپلمات چینی سپس در خصوص اتهام‌زنی‌های بریتانیا و ایالات متحده به چین در ارتباط با عدم شفافیت در زمینه شیوع کرونا گفت که پکن در مقابله با کووید-19 شفاف و صریح عمل کرده است و اقدامات مؤثر و کارآمدی را انجام داده است و بنابراین «بی‌آبرو کردن چین اقدامی منفور است».

وی ادامه داد: «با اینحال، تعداد اندکی از سیاستمداران غربی، سهم بی‌شمار چین در بهداشت و درمان عمومی جهان و توصیه‌های متخصصانه سازمان جهانی بهداشت را نادیده می‌گیرند که تأکید کرد این ویروس نباید به هیچ کشور یا منطقه خاص نسبت داده شود. اینگونه تلاش‌ها برای بی‌آبرو کردن چین، یک "ویروس سیاسی" است که برای تمامی بشریت مضر است و همکاری‌های بین‌المللی در مقابله با این بیماری همه‌گیر را تضعیف می‌کند».

سفیر چین تصریح کرد: «اینگونه اقدامات، ریاکاری آنها در استفاده از معیارهای دوگانه را فاش می‌کند. این به نفع هیچ‌کس نیست و طبیعتاً محکومیت و مخالفت‌ جامعه بین‌المللی را به همراه خواهد داشت».

لئو ضمن تأکید بر همکاری جامعه بین‌الملل برای مقابله با کووید-19 گفت: «در مواجهه با این چالش، بسیار مهم است که چین و انگلیس با مسئولیت‌پذیری به یکدیگر کمک کنند و از هرگونه اخلال بپرهیزند تا انرژی مثبتی برای همکاری میان دو کشور ایجاد شود و در بهداشت و درمان عمومی جهان، سهم جدیدی داشته باشند».

اظهارات سفیر چین در بریتانیا در حالی مطرح شده است که نمایندگان پارلمان انگلیس، چین، ایران و روسیه را به ارائه اطلاعات نادرست درباره کرونا متهم کرده‌اند.

روز دوشنبه هفته جاری، نمایندگان پارلمان انگلیس مدعی شدند که اطلاعات اشتباه در خصوص منشأ کرونا موجب شده است که سازمان جهانی بهداشت و دانشمندان جهان گمراه شده و تجزیه و تحلیل درباره کروناویروس را برای آنها دشوار کند.

طبق جدیدترین آمار و ارقام منتشر شده، ویروس کرونا هم‌اکنون دستکم یک میلیون و ۴۳۴ هزار و ۸۲۵ نفر را در سراسر جهان درگیر کرده و به مرگ ۸۲ هزار و ۱۵۶ نفر منجر شده است.

علیرغم آنکه شیوع این ویروس ناشناخته برای اولین بار اواخر سال گذشته میلادی (2019) در شهر «ووهان» استان «هوبی» چین آغاز شد اما پکن با اقدامات شدید شدید، موفق به کنترل این ویروس شد و هم‌اکنون آمریکا بیشترین تعداد مبتلایان به کووید-19 را در جهان دارد.منبع: فارس
برچسب ها: کرونا ، چین ، آمریکا ، انگلیس

منبع: خرداد

کلیدواژه: کرونا چین آمریکا انگلیس بین المللی سفیر چین کووید 19 بی آبرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۷۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پردیس‌های آمریکا علیه جنگ غزه

روزنامه «ال پائیس» اسپانیا: فشار دانشجویان آمریکایی، «جو بایدن» را در دوراهی حمایت از اسرائیل یا جلب رضایت بخشی از رای‌دهندگانش قرار داده است.

به گزارش مشرق از روزنامه ال پائیس اسپانیا، در بسیاری از دموکراسی‌های غربی، تلافی نظامی وحشیانه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی علیه مردم غیرنظامی غزه در پی حمله حماس در ۷ اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲)، از سیاست خارجی فراتر رفته و به یک موضوع داخلی در این کشورها تبدیل شده است.

در این یادداشت آمده است: چند روزی است که پردیس‌های برخی از معتبرترین دانشگاه‌های آمریکا به تظاهرات‌هایی پیوسته‌اند که در روزهای پایانی هفته در شهرهایی مانند لندن، پاریس و نیویورک برگزار می‌شود؛ دانشجویانی که پایان فوری جنگ غزه را خواستار هستند.

ال پائیس در تشریح اهمیت گسترش اعتراض‌های ضد اسرائیلی در آمریکا به ویژه در بین دانشجویان می‌نویسد: معترضان درگیری با مقام‌های دانشگاهی و پلیس را که در آستانه رسیدن به ابعاد تاریخی است، در کشوری ادامه می‌دهند که صرف نظر از دموکرات بودن یا جمهوری‌خواه بودن دولت، بدون قید و شرط از اسرائیل حمایت می‌کند. نام‌هایی مانند کلمبیا، هاروارد، ییل، اموری یا امرسون در میان بیش از ۲۰ دانشگاهی هستند که با سازمان‌دهی این بسیج‌ها، در حال برانگیختن جامعه آمریکا هستند.

به نوشته این رسانه اروپایی، برخلاف دیگر اعتراض‌های گسترده‌ای که اخیراً در ایالات متحده تجربه شده است، مانند زندگی سیاه پوستان مهم است (Black Lives Matter/ پس از قتل جورج فلوید به دست پلیس در سال ۲۰۲۰) یا جنبش اشغال وال استریت (Occupy Wall Street/ که در سال ۲۰۱۱ در اعتراض به وضعیت ایجاد شده در این کشور به موجب بحران اقتصادی)، اعتراض‌های فعلی جامعه دانشگاهی، نه بر اساس یک موضوع داخلی بلکه بر اساس یک وضعیت غیرقابل قبول در خاورمیانه است که معترضان تا حدی دولت خود (آمریکا) را مسئول آن می‌دانند.

برای یافتن بسیجی مشابه آنچه اکنون در آمریکا شاهد هستیم، باید به حدود ۴۰ سال قبل برگردیم، زمانی که خشم جهانی علیه رژیم آپارتاید آفریقای جنوبی دانشجویان آمریکایی را از کلاس‌های درس بیرون راند.

به نوشته ال پائیس، تفاوت اعتراض‌های کنونی این است که اکنون آمریکا در یک جنگ فرهنگی و در یک قطبی‌سازی سیاسی بی‌سابقه غوطه‌ور است که پوپولیسم فوق محافظه‌کار که بزرگترین نماینده آن دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری سابق است، از آن سوء استفاده کرده است و این مساله، تهدید ایجاد شکاف و گسست در صفوف دموکرات‌ها به فاصله چند ماه از انتخابات ریاست جمهوری نوامبر را در پی دارد.

در ادامه این گزارش آمده است: تصمیم ریاست دانشگاه کلمبیا برای تعلیق دانشجویانی که اعتصاب‌ها را رها نمی‌کنند و دستور پلیس نیویورک برای ورود به محوطه دانشگاه و اخراج معترضان (اقدامی که در ساعات اولیه دیروز تکرار شد) از دو هفته پیش درگیری‌هایی را تشدید کرده که یادآور اعتراض‌ها علیه جنگ ویتنام است؛ روندی که می‌تواند به مانعی جدی برای جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا تبدیل شود که سودای انتخاب مجدد را در سر می‌پروراند.

چنان که ال پائیس تصریح می‌کند: هیچ دولتی نباید تعجب کند که تصاویر از فاجعه‌ای که در غزه رخ می‌دهد، وجدان‌ها در هزاران کیلومتر دورتر را برانگیزد؛ و البته کسانی که می‌توانند برای جلوگیری از این فاجعه مداخله کنند باید وارد عمل شوند. جو بایدن، سیاستمداری است که نتانیاهو بیشتر به او وابسته است و می‌تواند او را مجبور به آتش‌بس کند و وضعیت ناامیدکننده غیرنظامیان فلسطینی را پایان دهد و این دقیقا مساله‌ای است که دانشجویان آمریکایی آن را درک می‌کنند و نسبت به آن آگاه هستند.

دیگر خبرها

  • پردیس‌های آمریکا علیه جنگ غزه
  • اعتراض دانشجویان جهان به جنایات صهیونیست‌ها
  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود
  • خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • تیک‌تاک؛ صدای اعتراض
  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • تیک‌تاک؛ صدایی برای اعتراض
  • مرور اتفاقات آخرین تقابل پرسپولیس و سپاهان| از اعتراض گل محمدی و مورایس به داور تا شعار سپاهانی‌ها علیه بیرانوند+تصاویر و فیلم