Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «امتداد نیوز»
2024-04-30@21:29:16 GMT

گمرکات کشور در روزهای کرونایی، نقش مهمی ایفا کردند

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۲۷۷۵۱

گمرکات کشور در روزهای کرونایی، نقش مهمی ایفا کردند

امتداد- معاون اول رییس جمهوری با اشاره به نقش تعیین کننده گمرک در تجارت کشور گفت: در ایام کرونایی، گمرکات کشور نقش بسیار مهمی در تامین نیاز‌های کادر پزشکی و درمانی و مردم داشتند که باید قدردان زحمات آن‌ها باشیم.

به گزارش پایگاه خبری امتداد به نقل از روابط عمومی بانک رفاه کارگران، اسحاق جهانگیری در نشست هم اندیشی درباره اقدامات گمرک ایران در مقابله با کرونا تصریح کرد: در کنار کادر پزشکی و درمانی کشور که با جانفشانی برای سلامت کشور مایه گذاشتند بخش هایی از جامعه نیز نظیر گمرکات در بحران کرونا پای کار بودند تا نیازهای کشور مرتفع شود که باید قدردان همه آنها در مرزها و مبادی ورودی کشور باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اول رییس جمهوری با بیان اینکه در این ایام و برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا، بسیاری از کارمندان دولت در خانه ماندند، اما تولید کنندگانی بودند که نه تنها کنار نرفتند بلکه با انگیزه و علاقمندی ظرفیت خود را برای رفع مشکلات کشور به کار گرفتند که باید قدردان آنها بود.
وی گفت: اینکه گفته می شود تولیدات محصولات مورد نیاز کادر پزشکی و مردم برای مقابله با کرونا چندین برابر افزایش داشته کار مهمی است و همه کسانی که کار اقتصادی کردند می‌دانند که چنین رشد تولیدی تا چه حد پیچیده و دشوار است و به همین دلیل شیب تولید سالانه ۵ یا ۱۰ درصد درنظر گرفته می شود، این تلاش چند برابری محصول عزم و اراده مردم و مسئولان برای رفع نیازها بود.
جهانگیری ادامه داد: همچنین باید از پلیس و نیروی انتظامی که با دستور مقام معظم رهبری برای اجرای دستورالعمل های ستاد ملی مقابله با کرونا با تمام ظرفیت پای کار آمدند قدردانی کرد. پلیس در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی به خوبی نقش خود را ایفا کرده است.
معاون اول رییس جمهوری با تاکید بر اینکه کار مقابله با کرونا تمام نشده است گفت: باید به طور جدی در این زمینه تلاش کرد زیرا سلامت مردم با هیچ چیز قابل معاوضه نیست. امیدوارم با عنایت خداوند و تلاش فداکارانه کادر پزشکی و درمانی و همراهی مردم این مسئله را به سرعت پشت سر بگذارم.
وی  با اشاره به اینکه بحث های بعد از کرونا در حوزه اقتصاد اهمیت بسیاری دارد تلاش گمرکات کشور در حرکت به سمت الکترونیک شدن و استفاده از سامانه های هوشمند کنترل و نظارت را اقدامی درست و به جا توصیف کرد و گفت: ایجاد تحول در گمرک موضوع مهمی است و خوشبختانه میزان گلایه ها از گمرکات کشور کاهش یافته است.
جهانگیری با بیان اینکه مبارزه با قاچاق باید با جدیت دنبال شود اظهار داشت: قاچاق بلایی بر جان تولید و اقتصاد کشور است. البته راه مبارزه با قاچاق در درجه نخست نظامی نیست بلکه اقتصادی است.
وی افزود: سیاست های اقتصادی مناسب می تواند مانع از رواج قاچاق و رفتن افراد به این سمت شود.
معاون اول رییس جمهوری از تعهد گمرک و دستیابی به درآمدهای مشخص شده در بودجه کشور تشکر کرد و از مدیران این مجموعه خواست بعنوان مرزداران تجارت خارجی و ‌صادرات و واردات کشور، موضوع پنجره واحد را دنبال کنند.
وی با اشاره به سخنان مطرح شده از سوی مدیران کل چند گمرک مرزی از طریق ویدئو کنفرانس گفت: پذیرفته نیست که در مرزهای کشور با این حجم از تجارت، مشکل وجود داشته باشد، همه دستگاه های دولتی و حاکمیتی خواهان پیشرفت کشور هستند و باید در هماهنگی با گمرک در این زمینه فعالیت کنند . اگر جایی مشکل وجود دارد و نیازی به مصوبه دولت است در این زمینه اقدام خواهیم کرد.
 

منبع: امتداد نیوز

کلیدواژه: معاون اول رییس جمهوری مقابله با کرونا کادر پزشکی گمرکات کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۷۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه بررسی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، فرماندار ماکو عصر دوشنبه در این دیدار که قائم مقام والی استان دوغوبایزید ترکیه هم حضور داشت با اشاره به ارتباطات دوستانه و دیرینه بین دو کشور بر تداوم این ارتباطات در بخش‌های اقتصادی و فرهنگی تاکید و گفت: گمرک بازرگان در مرزهای دو کشور عامل تداوم این دوستی‌ها بوده و تداوم این دوستی‌ها در سایه ارتباطات گسترده فرهنگی و اقتصادی ساکنان دو سوی مرز است.

نادر کاظمی با اشاره به به وجود آمدن برخی از مشکلات در گمرک بازرگان و کندی تردد کامیون‌ها و مسافر از این گمرک به سمت کشور ترکیه افزود: لازم است مسئولان کشور ترکیه هم برای رفع برخی از مشکلات موجود در گمرک گوربلاغ ترکیه اقدام نموده تا مشکلی در تردد مسافر و کامیون در سوی مرز به وجود نیاید.

فرماندار ماکو همچنین به مشکلات به وجود آمده در قبال احداث دیوار مرزی ترکیه هم گفت: متاسفانه بعد از احداث این دیوار مرزی از سوی کشور ترکیه بعد از هر بارش شدید باران سیل ناشی از سمت ترکیه، به سبب جمع شدن آب در پشت این دیوار خسارت بسیار زیادی به روستاهای مرزی و زیر ساخت‌های کشورمان در منطقه مرزی بورالان وارد می‌کند.

احمد دالکیران رئیس اداره مدیریت مرزی ترکیه هم با اظهار خرسندی از افزایش تداوم مراودات مرزی بین کشورهای ایران و ترکیه گفت: رسیدن به سقف ۳۰ میلیارد دلار در سال توافق مقامات جمهوری اسلامی و ترکیه بوده و مسئولان کشور ترکیه برای رسیدن به این هدف تلاش می‌کنند.

وی با اشاره به کندی تردد در مرز بازرگان اشاره کرد و گفت: از سال گذشته کشور ترکیه به سبب ساخت و سازهای جدید در گمرک گوربلاغ تردد از این مرز و گمرک بازرگان تا حدی کاهش یافته که به محض اتمام این ساخت و سازها و عملیات عمرانی تردد از مرزهای گوربلاغ ترکیه و بازرگان به نحو بسیار چشمگیری افزایش خواهد یافت.

دالکیران افزود: با افزایش گیت‌های ورودی و خروجی در این دو مرز با اتمام ساخت و سازها هم تردد کامیون و هم تردد مسافر افزایش می‌یابد.

رئیس اداره مدیریت مرزی ترکیه به وارد آمدن خسارت ناشی از سیل از سمت دیوارهای مرزی هم اشاره کرد و افزود: کشور ترکیه برای حسن همجواری و احترام متقابل برای همسایه و دوست و برادر خود ایران تلاش دارد با اقدامات موثر خسارت ناشی از قبال این دیوار مرزی را به حد صفر برساند.

کد خبر 6092595

دیگر خبرها

  • دانش آموزان نقش مهمی در رفع مشکلات کشور دارند
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمدگمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمد گمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • صدور بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان
  • صادرات بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان 
  • مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه بررسی شد
  • صادرات بیش از ۱۰۵ هزار تن کالا از گمرکات گیلان
  • کشف ۴۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در گمرک پرویزخان