Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- یک نویسنده معاصر کتاب گفت: مطالعه کتاب می‌تواند علاوه بر رشد و آگاهی بخشیدن به نسل امروز، ذخیره‌ای قابل قبول برای نسل آینده کشور نیز باشد، نسلی که می‌تواند خواندن و مطالعه کتاب را به عنوان یک الگو از نسل امروز برداشت کرده و برای زمانه خود به کار ببندد. تاریخ انتشار: 14:30 - 20 فروردين 1399 - کد خبر: ۵۹۸۴۸۰

سمیه اسلامی نویسنده کتاب «برای زین اپ» در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان پیرامون استفاده از اوقات فراغت در روزهای اوقات فراعت گفت: سرانه مطالعه در هر کشور به معنای رشد و تعالی و آگاهی و درایت مردم آن کشور محسوب می‌شود، حال هر چه سرانه مطالعه در کشور افزایش پیدا کند اطلاعات و آگاهی افراد نیز به همان میزان افزایش پیدا خواهد کرد و این مهم سبب می‌شود تا مردم جامعه در برابر بسیاری از آسیب‌ها و ضربه‌ها مصون باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: برای مطالعه معرفی آخرین کتب منتشر شده  اینجا کلیک کنید

وی در همین راستا اضافه کرد: مطالعه کتاب می‌تواند علاوه بر رشد و آگاهی بخشیدن به نسل امروز، ذخیره‌ای قابل قبول برای نسل آینده کشور نیز باشد، نسلی که می‌تواند خواندن و مطالعه کتاب را به عنوان یک الگو از نسل امروز برداشت کرده و برای زمانه خود به کار ببندد.

وی تاثیر آگاهی و اطلاعات را بر تحولات هر جامعه مورد بررسی قرار داد و تاکید کرد: تصمیمات بزرگ برای هر جامعه‌ای وابستگی بسیاری به اطلاعات و آگاهی آن جامعه دارد، به عنوان مثال اگر قرار باشد که در یک جامعه تصمیمات بزرگی اتخاذ شود مردم با آگاهی از این مسئله می‌توانند انتخابی درست انجام دهند، این مهم بدون شک تاثیر مستقیمی بر توسعه و پیشرفت آن کشور خواهد داشت.

اسلامی وجود اوقات فراغت و تعطیلات در کشور را زمانی مناسب برای کسب اطلاعات و افزایش علم دانست و تصریح کرد: کشور ما از جمله کشور‌هایی است تعطیلات فراوانی دارد به ویژه اینکه این روزها در تعطیلات کرونایی هستیم، اگر بتوانیم از این تعطیلات و به عبارت دیگر اوقات فراغت استفاده مناسب‌تری را انجام دهیم قطعاً می‌توانیم آینده‌ای بهتر برای کشور را رقم بزنیم.

وی با اشاره به لزوم آشنایی کودکان و نوجوانان به مطالعه کتاب بیان کرد: عموما کودکان و نوجوانانی که زمان بیشتری را به مطالعه اختصاص می‌دهند تفاوت‌های فاحش و قابل توجهی را نسبت به سایر هم سن و سالان خود دارند، آنها از توانایی درک بهتر مسائل اطراف و زندگی خود برخوردار هستند و موفقیت‌های قابل توجهی را نیز در طول زندگی خود به دست می‌آورند.

نویسنده کتاب «برای زین اب» به زمان هدر رفته افراد در طول سفر‌های کوتاه درون شهری اشاره و ابراز کرد: وقتی ما در تاکسی می‌نشینیم می‌توانیم دو صفحه کتاب بخوانیم، همین دو صفحه‌ها در پایان سال نشان می‌دهد که چقدر توانسته بر اطلاعات خود بیفزاییم. این مهم نشان می‌دهد ما می‌توانیم از موقعیتمان در هر شرایطی برای مطالعه بهتر و بیشتر استفاده کنیم. 

اسلامی در همین رابطه خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم با برنامه ریزی مناسب علاوه بر استفاده از تفریحات سالم به مطالعه بپردازیم می‌توانیم اطمینان داشته باشیم که اتفاق بزرگی در زندگی‌مان رخ داده و توانسته‌ایم زندگی موفق را داشته باشیم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا اخبار ادبیات بازار نشر مطالعه کتاب نسل امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۷۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش طلاق در دو سال اخیر/ تدوین دفترچه برای دستگاه‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور از رصد عملکرد دستگاه‌های مسئول در حوزه آسیب‌های اجتماعی خبر داد.

به گزارش ایسنا، عباسی با اشاره به طرح جامع آسیب‌های اجتماعی و تدوین برنامه جامع در باره آن گفت: وظایف و ظرفیت‌های دستگاه‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی احصا و دفترچه‌ای در این باره تدوین شده است.

وی اضافه کرد که رئیس جمهور سازمان امور اجتماعی را مکلف کرده است عملکرد همه دستگاه‌های مربوط در حوزه آسیب‌های اجتماعی را روزانه به طور مستمر رصد کرده و سازمان‌هایی را که به وظایف خود در این زمینه عمل نمی‌کنند به شورای اجتماعی معرفی نمایند. در حقیقت نوعی شتاب بخشی دستگاه‌ها در اجرای وظایف خود در کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

عباسی درباره آمارهای آسیب های اجتماعی در کشور، گفت: خوشبختانه مساله مربوط به حوزه طلاق در دو سال اخیر دولت سیزدهم کاهش داشته است. همچنین در حوزه اعتیاد در جامعه ایران نیز روند آن متوقف شده است.

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور در خاتمه با اشاره به کاهش سکونتگاه‌های غیررسمی به دلیل توجه دولت به نقاط  حاشیه ای در کشور، در عین حال تاکید کرد که علیرغم همه کاهش‌ها باید به این موضوعات همچنان توجه صورت گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مصالحه ۷۸ درصدی پرونده‌های مرکز مشاوره پلیس ایلام
  • مصالحه ۷۸ درصدی پرونده‌ها در مراکز مشاوره پلیس ایلام
  • آمار طلاق در دو سال اخیر کاهش یافته است
  • کاهش طلاق در دو سال اخیر/ تدوین دفترچه برای دستگاه‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان در شمال سیستان وبلوچستان
  • آذربایجان شرقی استان پیشرو در زمینه کاهش آسیب اجتماعی کودکان کار
  • معلمان در کنترل آسیب‌های اجتماعی جامعه نقش کلیدی دارند
  • تاثیر استفاده کمتر از شبکه‌های اجتماعی بر افزایش اعتماد به نفس
  • دولتی یا خصوصی بودن ناشران ملاک واگذاری غرفه در نمایشگاه کتاب نیست + فیلم
  • مصونیت از آسیب‌های اجتماعی با ویدئو کتاب‌های مهارتی برای کودکان