Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@11:10:22 GMT

برپایی ایستگاه‌های صلواتی در قزوین ممنوع است

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۲۷۸۲۸

برپایی ایستگاه‌های صلواتی در قزوین ممنوع است

منوچهر حبیبی روز چهارشنبه در نوزدهمین جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای استان قزوین اظهار داشت: طرح فاصله گذاری اجتماعی که از هشتم فروردین ماه جاری در سراسر استان به مورد اجرا گذاشته شده، تا ۳۰ فروردین ماه نیز ادامه خواهد داشت و از مردم نیز درخواست داریم تا همانند گذشته ما را در انجام این ماموریت یاری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: هر چند با تلاش های صورت گرفته از سوی کادر درمانی و دستگاه‌های ذیربط استان توانسته‌ایم تا حدود زیادی در کنترل این ویروس موفق عمل کنیم اما تا رسیدن به نقطه پایدار و نابودی این بیماری، رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی شهروندان جدی گرفته شود.

حبیبی با اشاره به اینکه خوشبختانه در حوزه اطلاع رسانی ویروس کرونا اقدامات خوبی در سطح استان به انجام رسیده، خاطرنشان کرد: تهیه و ارسال بیش از هفت هزار خبر و گزارش در رسانه‌ها، مطبوعات و خبرگزاری‌ها منجر به آگاه سازی بیشتر مردم در خصوص پیشگیری و نحوه مقابله با ویروس کرونا شده است.

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان قزوین یادآور شد: برای حفظ روحیه، امنیت و آرامش روانی شهروندان، اخبار رسانه‌ها باید از این پس با برجسته ساختن نقاط قوت مبارزه با این بیماری بازگو و برجسته‌سازی شود.

به گفته وی، از این پس بیمارستان‌های خصوصی ضمن ادامه دادن به فعالیت عادی خود، با حفظ رعایت مسایل بهداشتی نسبت به تامین اقلام مورد نیاز جهت پیشگیری از ویروس کرونا اقدام و سازمان تامین اجتماعی نیز در انجام پرداخت مطالبات خود به مراکز درمانی اقدام‌های لازم را به عمل آورد.

حبیبی با بیان اینکه اتاق بازرگانی و سازمان صمت نسبت به افزایش نظارت بر قیمت کالاها در روزهای آینده باید اقدام به عمل بیاورند، افزود: با توجه به افزایش تولید ماسک و دستکش توسط ۳۰ کارگاه و ۱۳ واحدی تولیدی استان، متاسفانه هیچ نظارتی در توزیع این کالاها صورت نمی‌گیرد که در این زمینه هم باید سازمان صمت و شرکت شهرک‌های صنعتی ورود جدی داشته باشند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین به تخصیص سهم ۲۰ درصدی استان در خصوص تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده واحدهای تولیدی مستقر در سطح منطقه اشاره و تصریح کرد: با توجه به فعالیت مجدد واحدهای تولیدی و آغاز به کار برخی صنوف بی خطر از ۲۳ فروردین ماه جاری، نظارت بر اصناف یاد شده در خصوص رعایت موارد بهداشتی از الزامات کار دستگاه‌های ذیربط خواهد بود.

برچسب‌ها ویروس کرونا ستاد پیشگیری استان قزوین پروندهٔ خبری پرونده | پیشنهادهایی برای پیشگیری از کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا ستاد پیشگیری استان قزوین ویروس کرونا ستاد پیشگیری استان قزوین ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۷۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، بشیر حاجی بیگی، با اشاره به دستاوردهای نوین سازمان انتقال خون که در سال گذشته آغاز شد، گفت: اقدامات نوین سازمان انتقال خون باعث شد رتبه اعتباری ما در میان کشورهای پیشرفته تثبیت شود و در منطقه نیز کماکان با فاصله بسیار زیاد به عنوان مرجع آموزش سازمان بهداشت جهانی در زمینه طب انتقال خون باشیم.

وی افزود: از جمله اقدامات ارزشمند، انجام آزمایشات غربالگری مولکولی (NAT) است که نقش اساسی در حذف انتقال ویروس‌های خطرناکی نظیر ایدز و هپاتیت از طریق خون و داروهای مشتق از پلاسمای خون دارد. همچنین، انجام آزمایش غربالگری آنتی بادی جهت انطباق صد در صدی گیرنده و اهداکننده و پیشگیری از بروز عوارض ناشی از تزریق خون و نیز آزمایش توالی یابی ژنتیکی (HLA) به روش (NGS) جهت بررسی سازگاری بافتی و تسهیل انجام پیوند سلول‌های بنیادی خونساز برای بیماران نیازمند به آن در داخل کشور از فعالیت‌هایی بود که از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته و گسترش خدمات نوین و توسعه کمّیت و کیفیت این خدمات وابسته به این حمایت و تخصیص اعتبارات مناسب برای تأمین ملزومات مرتبط است.

حاجی بیگی با اشاره به جایگاه ممتاز سازمان انتقال خون در تأمین خون سالم و صد درصد داوطلبانه در میان کشورهای منطقه و جهان و تأمین صد درصدی نیازهای بیمارستانی در مورد خون و فراورده، گفت: تمامی این افتخارات مرهون همراهی مردم نوع دوست و حمایت‌های مسئولان اجرایی کشور و نمایندگان مجلس است و انتظار داریم در آینده نیز از این حمایت‌ها برخوردار شویم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • دستگاه قضایی آخرین ملجأ و پناهگاه مردم است
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • لزوم توجه به موضوع پیشگیری از جرم در سطح استان
  • مشکلات امروز قزوین به دلیل بی توجهی به پیشگیری از جرم است
  • برپایی نمایشگاه توانمندی‌های تولیدی مدارس قزوین 
  • برپایی ایستگاه سلامت در سیب و سوران
  • سمن‌ها و گروه‌های مردمی بر حوزه دانش آموزان تمرکز کنند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد