Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سیستان و بلوچستان رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: در حال حاضر 99 درصد جمعیت تحت پوشش دانشگاه با تماس تلفنی مراقبان سلامت که از طریق تلفن 4030  با سرپرستاران خانوار برقرار شده است از لحاظ کرونا مورد غربالگری قرار گرفته اند.

دکتر هاشمی شهری با اشاره به اینکه 3 هزار و 300 تخت بستری هم اکنون در بیمارستان های دانشگاهی در استان وجود دارد تصریح کرد: 180 تخت ویژه ICU و 750 تخت نقاهتگاه نیز آماده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین با توجه به انتشار برخی شایعات در خصوص عدم وجود لوازم حفاظت شخصی در بیمارستان ها تاکید کرد: وسایل حفاظتی در حد استانداردهای موجود در بیمارستان ها و مراکز بهداشتی و درمانی وجود دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اظهارداشت: تکنسینهای پرتوان اورژانس تا بخشهای تخصصی و فوق تخصصی، با تمام توان برای حفاظت از حریم سلامت مردم سراپا همچنان در تلاشند و اینگونه شایعه سازی ها نمی تواند در اراده همکاران ما تاثیری داشته باشد.

دکتر هاشمی شهری اضافه کرد: با توجه به فعالیت 16 ساعته مراکز غربالگری در همه شهرستان های تابعه، مردم می توانند به جای مراجعه به بیمارستان ها در صورت داشتن علائمی مانند سرفه خشک، گلودرد، تب و به خصوص تنگی نفس به این مراکز غربالگری که همه روزه از  ساعت 8 صبح تا ۲۴ فعال هستند مراجعه کنند.

وی افزود: پراکندگی واحدهای ارائه دهنده خدمات درمانی در بخش های دانشگاهی، دولتی، خصوصی و خیریه، استقرار نظام مراقبت آماری و دسترسی آسان و لحظه ای به اطلاعات را دشوار کرده است، امّا با شروع همه گیری و همزمان با تشکیل ستاد بحران کرونا، نظام جمع آوری اطلاعات و ثبت آمار مرتبط با کرونا فعال شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اظهارداشت: نظام فعلی ثبت آمار و اطلاعات تجارب ارزشمندی را در بدنه نظام سلامت ایجاد کرده است و لازم است تا این ساختار و تجارب در دوران‌ پسا کرونا نیز برای ثبت و مراقبت بیماری ها حفظ شود و توسعه یابد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان سيستان و بلوچستان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیمارستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۹۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشایش کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ صیادی رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز در این آیین گفت: عملیات ساخت این کلینیک با مشارکت بنیادخیریه پورکاشانی از سال ۹۷ با زیر بنای سه هزار متر مربع در چهار طبقه آغاز شد.

وی ادامه داد: بنیاد مذکور ۲ هزارو۷۰۰ میلیارد ریال و دانشگاه علوم پزشکی البرز یک هزارو۵۰۰ میلیارد ریال برای ساخت وتجهیز این مجموعه هزینه کرده اند.

صیادی افزود: این کلینیک درمانی دارای بخش های اطفال، داخلی، عفونی، قلب، دندانپزشکی، ارتوپدی، زنان و تغذیه است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز خاطر نشان کرد: مرکز درمان اعتیاد بیمارستان امام حسین (ع) امروز نیز افتتاح و به بهره برداری رسید.

صیادی حضور و نقش خیرین در بخش سلامت و اعتلا بهداشت و درمان استان را پررنگ و اثرگذار دانست و بر مردمی سازی سلامت در تمام بخش ها تاکید کرد 

دیگر خبرها

  • بیشترین موارد ابتلا به مالاریا در سیستان‌و بلوچستان بوده‌است
  • ️پوشش ۱۰۰ درصدی طرح تکمیلی فلج اطفال در نیشابور
  • اورژانس بانوان پایگاهی جدید برای خدمت رسانی مضاعف به بانوان
  • زاهدان میزبان گردهمایی کشوری مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی
  • گشایش کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • هشدار درباره انتقال بیمار از مراکز دولتی به بیمارستان‌های خصوصی!/ باید چرخه پرگلایه «بیمه» اصلاح شود/ متاسفانه از اولویت نخست یعنی بهداشت غفلت شده است
  • غربالگری رانندگان پرخطر در آذربایجان‌شرقی طرحی مهم و موثر است
  • تداوم اجرای طرح غربالگری رانندگان پرخطر در آذربایجان‌شرقی
  • رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد