Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-08@03:10:23 GMT

انتقاد از ارجاع بیماران مبتلا به کرونا به بازار سیاه دارو

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۲۹۸۳۱

انتقاد از ارجاع بیماران مبتلا به کرونا به بازار سیاه دارو

خبرگزاری فارس: کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت در نشست خبری مجازی با خبرنگاران با اشاره به اذعان کارشناسان سازمان بهداشت جهانی مبنی بر وضعیت مدیریت شده بیماری کرونا در کشور، اظهار داشت: روند بهبودی با شیب صعودی همراه است.

وی ادامه داد: سازمان بهداشت جهانی سازمانی غیرسیاسی است و همکاری ما نیز به صورت تنگاتنگ ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی وزارت بهداشت اضافه کرد: همچنان معتقدیم ویروس کرونا از ویروس ترامپ خطرناک تر نیست.

جهانپور یادآور شد:درباره تدفین پروتکل های ما وجود دارد و باقی است و آموزش های لازم داده شده است و شهرداری نیز اقلام مورد نیاز را داده است و نحوه تغسیل، انتقال و تدفین پروتکل مشخصی دارد.

وی درباره داروی فاویپیراویر در درمان بیماران کرونا بیان داشت: مواردی که نتایج بالینی این دارو تأیید نکند و به تصویب کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا نرسد تجویز آن منطقی محسوب نمی شود.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: اینکه در چین مطالعه‌ای انجام شده ، در کشور ما نیز چنین مطالعه ای شده اما نتایج ثمربخشی آن اعلام نشده است و از نظر ما این دارو در چین و ژاپن برای درمان آنفلوآنزا اعلام شده و صرفا اکنون استفاده آن برای درمان کرونا یک پروژه تحقیقاتی است.

جهانپور بیان داشت: امروز متاسفانه افرادی که این دارو را تجویز می‌کنند بیمار را به بازار سیاه ارجاع می دهند که در آنجا نیز داروی تقلبی وجود دارد و عوارض ناگواری در آن به همراه دارد.

وی با اشاره به زمان اعلام اولین موارد ابتلا به کرونا در ایران گفت:‌ از زمانی که اولین مورد آزمایش تست کرونا به صورت قطعی در کشور اعلام شد تا زمانی که بنده آن را اعلام کردم حتی یک ساعت نیز طول نکشید.

جهانپور اضافه کرد: در تهران روز گذشته 800 نفر بهبود یافته و ترخیص شدند و روند مدیریت شده ای در تهران است اما این فاز شکننده است. هشدار زالی برای این است که مردم مشارکت و همکاری را ادامه دهند. البته این موضوع حتی برای کشورهای دیگر و همه دنیا قابل تعمیم است و وضعیت ترکیه نیز حتی به مراتب از تهران نیز وخیم تر است.

وی با اشاره به خدمات بهورزان و مراقبین سلامت، متذکر شد: بیش از 90 هزار بهورز و مراقب سلامت شکل دهنده 34 هزار تیم سلامت بوده اند و در فرآیند غربالگری حضور داشتند.

سخنگوی وزارت بهداشت درباره تعداد نمایندگان مبتلا به کرونا، گفت:چنین شاخصی در گزارش دهی سلامت در دنیا نداریم و این موارد نیز در تعداد کل جامعه اعلام می شود.

ادامه دارد...

منبع: فردا

کلیدواژه: سخنگوی وزارت بهداشت کرونا دارو سخنگوی وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۹۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه‌هایی برای بیماران مبتلا به فشار خون (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: مبارزه با چربی های کبد با این روش ساده (فیلم) فواید فوق العاده انجیر در دوران بارداری (فیلم) کدام نمک ضرر کمتری برای انسان دارد؟ (فیلم)

دیگر خبرها

  • توصیه‌هایی برای بیماران مبتلا به فشار خون (فیلم)
  • چگونگی نشان‌دار شدن بیماران صعب‌العلاج
  • کاهش چشمگیر میزان تولد نوزاد مبتلا به تالاسمی/ تهران حدود ۲ هزار بیمار تالاسمی دارد
  • کمک ۱۲۴۰ میلیارد تومان به بیماران خاص و صعب العلاج در استان تهران
  • بسته خدمتی دندانپزشکی برای بیماران خاص و صعب العلاج
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • داروی ایرانی بیماران SMA وارد بازار می‌شود / برنامه وزارت بهداشت برای پویش ملی سرطان
  • ۱۵ هزار تخت بیمارستانی جدید تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ
  • هر کدملی یک مراقب سلامت دارد/پوشش ۵۵ میلیون نفری پزشک خانواده