Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-27@02:40:34 GMT

بارزانی حاضر به دیدار با «عدنان الزرفی» نشد

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۳۰۶۴۲

بارزانی حاضر به دیدار با «عدنان الزرفی» نشد

یک مقام سیاسی در کردستان عراق گفت که مسعود بارزانی حاضر به دیدار با عدنان الزرفی نشده و منتظر مشخص شدن موضع احزاب شیعه در خصوص گزینه نخست‌وزیری است.

به گزارش مشرق، یک منبع سیاسی کردستان عراق خبر داد که مسعود بارزانی از پذیرش «عدنان الزرفی» برای دیدار در اربیل امتناع و به گفت‌وگوی تلفنی اکتفا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: احتمال عقب‌نشینی «الزرفی» از تشکیل کابینه

او به وبگاه المعلومه گفت که بارزانی علاوه بر این به اعضای حزب دموکرات کردستان گفته است که تا مشخص شدن موضع واحد احزاب شیعه، از هرگونه موضع‌گیری پرهیز کنند.

این منبع کرد همچنین گفت که بارزانی موضوع کرونا و بحران سیاسی را بهانه کرده و حاضر به دیدار با الزرفی نشده است تا موضع سیاسی در بغداد روشن شود.

پیش از این منابع کردی خبر داده بودند که احزاب کردستان عراق با هر گزینه‌ای که گروههای سیاسی شیعه بر روی آن توافق کنند، موافق هستند.

امروز نیز فراکسیون «تحالف القوی العراقیه» که شامل چندین گروه سیاسی اهل تسنن است، به طور رسمی از احتمال نامزدی «مصطفی الکاظمی» به عنوان نخست‌وزیر این کشور حمایت کرد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا مدافعان سلامت سال جهش تولید مشرق کردستان عراق اربیل مسعود بارزانی شیعه بغداد عدنان الزرفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۰۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات توافق مهم امنیتی ایران و عراق

به گزارش تابناک، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و مشاور امنیت ملی عراق در دیدارشان در روسیه بر سر روند اجرای توافقنامه امنیتی دو کشور توافق کردند.
 
علی‌اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی که برای شرکت در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ در این شهر روسیه حضور دارد، عصر دیروز (سه‌شنبه) چهارم اردیبهشت ماه با قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.
 
در این دیدار احمدیان و الاعرجی ضمن مرور روند اجرای توافق امنیتی ایران و عراق توافق کردند کمیته‌های فرعی و عالی‌ هر چه‌ زودتر تشکیل جلسه دهد.
 
الاعرجی با راهبردی خواندن روابط عراق با جمهوری اسلامی ایران، بر اجرای مصوبه‌ پارلمان عراق درباره اخراج نیروهای نظامی ائتلاف تأکید کرد.
 
مشاور امنیت ملی عراق، در این ملاقات از نقش جمهوری اسلامی ایران در تامین امنیت منطقه و ایجاد صلح و ثبات در منطقه قدردانی کرد.
 
احمدیان در رأس هیأتی برای شرکت در دوازدهمین نشست بین‌المللی مقامات عالیرتبه مسئول در امور امنیتی و نشست دبیران شورای امنیت ملی کشورهای عضو بریکس در سن‌پترزبورگ حضور دارد و در حاشیه این نشست‌ها نیز با تعدادی از همتایان خود دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات جاری در منطقه به رایزنی خواهد پرداخت.

دیگر خبرها

  • حمله پهپادی به میدان گازی کورمور در شمال عراق
  • همایش روز «آزادسازی سنندج» برگزار می‌شود
  • بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف مطالبه جدی ایران از عراق است
  • سهراب و فروغ برای هم شعر می‌خواندند/ فرح پنج بار برای افتتاحیه نمایشگاه سهراب آمد ولی او در نمایشگاه حاضر نمی‌شد؛ هیچ دلیل سیاسی هم نداشت
  • برنامه‌های هفته عقیدتی سیاسی سپاه در کردستان تشریح شد
  • حمله افراد نقاب‌پوش به یک نشست سیاسی در سوئد
  • مردم با شرکت در انتخابات دور دوم مجلس به تکلیف دینی و سیاسی خود عمل کنند/ احزاب لیست مشترک بدهند
  • ابتکار جالب یکی از کارگران حاضر در دیدار با رهبر انقلاب
  • ازسرگیری صادرات نفت کردستان
  • جزئیات توافق مهم امنیتی ایران و عراق