Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@22:03:01 GMT

تعطیلی جشن‌های نیمه شعبان؛ غمی که کرونا بر دل نشاند

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۳۰۸۵۵

تعطیلی جشن‌های نیمه شعبان؛ غمی که کرونا بر دل نشاند

هرساله همزمان با شب و روز نیمه شعبان خیابان‌ها و کوچه‌های شهر مملو از ایستگاه‌های صلواتی و جشن و سرور میلاد یگانه منجی عالم بشریت بود اما امسال با وجود کرونا جشن‌های نیمه شعبان هم به تعطیلی کشیده شد.

خبرگزاری شبستان_ماسال، مائده فلاحتکارضیابری؛ هرسال در شب و روز نیمه شعبان اماکن مذهبی اعم از امامزادگان و مساجد مملو از عاشقان دلسوخته‌‌ای بود که برای عرض ارادت به ساحت مقدس امام عصر(عج) به جشن‌های میلاد یگانه منجی عالم بشریت می‌آمدند، اما امسال شیوع ویروس کرونا موجب تعطیلی این جشن ملی شده‌ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امسال با شیوع ویروس کرونا همه چیز تغییر کرد و ‌جشن‌های نیمه شعبان برگزار نخواهد شد و انتظار یک هزار و ۱۸۶ ساله منتظران برای حضور در جشن‌های نیمه‌شعبان برای ابراز ارادت با مولای خویش محقق نشد و همچون غمی سنگین دردل باقی ماند.

 

حفظ سلامت مردم در زمان شیوع ویروس کرونا علت اصلی این تصمیم سخت توسط مسئولان است و توضیح دادند ارادتمندان به ساحت امام زمان(عج) می‌توانند از طریق رسانه ملی و فضای مجازی، برنامه‌های متنوع شب و روز نیمه شعبان را دنبال کنند.

 

اما در این بین کانون‌های فرهنگی و هنری و مراکز خیریه دست از کار نکشیدند و حال که امکان برگزاری جشن نیمه شعبان وجود ندارد، برای سلامتی و ظهور امام زمان(عج) اقدام به پخت و توزیع نان رایگان و قربانی گوسفند و توزیع بین نیازمندان کرده‌اند.

 

 

«حسین سوات‌پور» با تبریک ولادت با سعادت منجی عالم بشریت امام زمان(عج)، اظهار کرد: مسجد سنگ‌بست ماسال هرسال اقدام به برپایی جشن شب نیمه‌شعبان می‌کرد اما امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا از برگزاری این جشن معذوریم.

 

مسئول کانون فرهنگی هنری جوانان پیرو ولایت مسجد سنگ بست ماسال افزود: به همین دلیل روز پنجشنبه( ۲۱ فروردین) مصادف با میلاد امام زمان(عج) نانوایی بربری محله سنگ بست ماسال پخت و توزیع نان رایگان را در دستور کار دارد.

 

وی با بیان اینکه هزینه‌ای که باید در جشن نیمه شعبان می‌شد اکنون برای پخت نان در نظر گرفته شده است گفت: یکی دیگر از برنامه‌های این کانون در شب میلاد امام زمان(عج) پخش دعای فرج از بلندگوی مسجد است.

 

سوات‌پور با بیان اینکه در کنار این فعالیت‌ها، به مناسبت نیمه شعبان طرح سراسری چله عظیم قرن را اجرا خواهیم کرد تصریح کرد: در این طرح با توسل به حضرت ابالفضل العباس، روزانه و ترجیحا بعد از نماز صبح، زیارت عاشورا قرائت می‌شود و بعد از اتمام قرائت زیارت عاشورا باید دعای فرج با حضور قلب خوانده شود.

 

مسئول کانون فرهنگی هنری جوانان پیرو ولایت مسجد سنگ بست ماسال خاطرنشان کرد: طرح چله عظیم از نیمه شعبان آغاز و تا روز شهادت حضرت علی(علیه السلام) که ۲۱ رمضان است، ادامه دارد.

 

وی اظهار کرد: کلیه برنامه‌های ما در راستای احیا و ترویج فرهنگ مهدویت و انتظار است که با هدف سلامتی و تعجیل در ظهور حضرت مهدی(عج) و رفع گرفتاری و نجات مردم جهان از ویروس کرونا اجرا می شوند.

 

 

*اجرای پویش «نذر قربانی» در ماسال

«عقیل گنجه» با تبریک میلاد امام زمان(عج) اظهار کرد: همزمان با نیمه شعبان، طرح نذر قربانی به نیت سلامتی امام زمان(عج) در شهرستان ماسال و به همت مرکز نیکوکاری برگزار می‌شود.  

 

مسئول اجرایی مرکز نیکوکاری امام حسن مجتبی(ع) ماسال با اشاره به اجرای طرح نذر قربانی افزود: طرح نذر قربانی با نیت سلامتی امام زمان (عج) در حال اجراست که پس از خرید گوسفند و قربانی کردن، گوشت آن نیز میان مستمندان توزیع می‌شود.

 

وی گفت: در یک هفته گذشته با دعوت از همشهریان برای شرکت در این طرح و به نیت سلامتی امام زمان(عج) و رفع این بیماری بالغ بر هفت میلیون تومان وجه نقد و یک راس گوسفند زنده جمع‌آوری شده است.

 

گنجه تصریح کرد: شهروندان می‌توانند تا صبح پنج‌شنبه(۲۱فروردین) با پرداخت کمک‌های نقدی خود به شماره کارت مرکز نیکوکاری ماسال  6037691990140635 در این امر خداپسندانه سهیم باشند.

 

مسئول اجرایی مرکز نیکوکاری امام حسن مجتبی(ع) ماسال خاطرنشان کرد: این طرح هر ساله در روز نیمه شعبان برگزار می‌شود اما امسال کمک‌های مردم به دلیل عدم برگزاری جشن نیمه شعبان بیشتر شده است.

 

وی با بیان اینکه کمک‌های خیران و نیکوکاران در راستای توجه به معیشت افراد کم بضاعت حائز اهمیت است اظهار کرد: نیکوکاران و خیران مبالغ نقدی و یا غیر نقدی خود را برای توزیع بین نیازمندان به نیت تعجیل در ظهور امام زمان(عج) به این امر اختصاص دهند.

 

گفتنی است، به مناسبت نیمه شعبان طرح‌های مختلفی توسط عموم مردم در سطح شهرها در حال برگزاری است تا هر یک به نوبه خود گامی هر چند کوچک برای سلامتی و ظهور امام زمان(عج) برداشته باشند.

پایان پیام/526

منبع: شبستان

کلیدواژه: پویش نذر قربانی میلاد امام زمان عج نیمه شعبان جشن های نیمه شعبان شیوع ویروس کرونا روز نیمه شعبان مرکز نیکوکاری سنگ بست ماسال امام زمان عج نذر قربانی اما امسال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۰۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عوامل کشتار نمازگزاران در هرات شناسایی و مجازات شوند

شورای علمای شیعه هرات، شخصیت‌ها و برخی نهادها در بیانیه‌ای از حکومت کابل خواستند تا هرچه زودتر عوامل کشتار نمازگزاران در حمله تروریستی شهرستان «گذره» مجازات شوند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، شورای سراسری علمای شیعه هرات در واکنش به حمله تروریستی شب گذشته در مسجد امام زمان(عج) با صدور بیانیه‌ای از حکومت طالبان خواست هرچه زودتر عوامل این جنایات را شناسایی نموده و آنها را به اشد مجازات برساند.

در این بیانیه آمده است: «بار دیگر عوامل جنایت پیشه و مزدور اجانب با اقدام تروریستی در مسجد امام زمان(عج) واقع در شهرک اندیشه شهرستان گذره ولایت هرات عده‌ای از نمازگزاران مظلوم و بی دفاع کشورمان را شهید و مجروح ساختند».

بیانیه می‌افزاید: «این اقدام وحشیانه که قلوب هموطنان عزیز و تمامی آزادگان جهان را جریحه دار کرده است، نشانگر نهایت ددمنشی و پست فطرتی عاملان و آمران پشت پرده این جنایت است که از سر استیصال و عجز، چشم دیدن افغانستانی باثبات، آرام و در حال پیشرفت را ندارند و دست به این قبیل جنایات می‌زنند».

شب گذشته هنگام نماز مغرب و عشا افراد مسلح ناشناس به نمازگزاران در مسجد امام زمان(عج ) حمله کردند که در نتیجه آن 7 نفر شهید و چندین تن دیگر زخمی شدند.

«نثاراحمد الیاس» سخنگوی والی هرات نیز با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکومیت این حمله گفت: تلاش‌های نیروهای امارت اسلامی جهت دستگیری عاملین این حمله جریان دارد و هرچه زودتر آنها را پیدا و به دست خواهند سپرد.

«حامد کرزی» رئیس‌جمهور سابق افغانستان نیز در بیانیه‌ای ضمن محکومیت حمله تروریستی به نمازگزاران در مسجد امام زمان(عج) در شهرستان «گذره» هرات گفت: این عمل تروریستی خلاف تمام موازین دینی و بشری است.

«عبدالله عبدالله» رئیس شورای عالی مصالحه ملی دولت سابق افغانستان نیز در پیامی ضمن محکومیت این حمله اظهار داشت: «در حالیکه حمله بزدلانه بر هموطنان بی‌دفاع ما را مخالف موازین اسلامی و انسانی می‌دانم، از بارگاه ایزد متعال برای شهدای این حادثه بهشت برین و برای مجروحین شفای عاجل استدعا دارم».

دفتر هیئت معاونت سازمان ملل در افغانستان نیز در شبکه ایکس نوشت: «تحقیقات و پاسخ‌گویی برای عاملان و اقدامات حفاظتی برای جامعه‌ شیعه افغانستان به فوریت مورد نیاز است».

سفارت ایران حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را محکوم کردحمله مسلحانه به نمازگزاران شیعه در هرات

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه تا پایان نیمه نخست سال
  • زمان اعلام رسمی تمدید قرارداد تونی کروس مشخص شد
  • سازمان همکاری اسلامی حمله تروریستی به مسجدی در هرات را محکوم کرد
  • عوامل حمله تروریستی در هرات شناسایی و مجازات شوند
  • تربیع آخر ماه را رصد کنید
  • عوامل کشتار نمازگزاران در هرات شناسایی و مجازات شوند
  • ۷ شهید در حمله به نمازگزاران مسجد امام زمان (عج) در هرات
  • 7 شهید در حمله به نمازگزاران مسجد امام زمان (عج) در هرات
  • قطعی شدن مدال سلطانی و حذف شعبان در بوکس جوانان آسیا
  • نخستین مدال ایران قطعی شد/ شعبان از دور رقابتها کنار رفت