Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@16:08:27 GMT

ساخت دستگاه پیشرفته اوزن ساز توسط جهاددانشگاهی قزوین

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۳۲۳۸۴

ساخت دستگاه پیشرفته اوزن ساز توسط جهاددانشگاهی قزوین

فرشاد پیله چی روز چهارشنبه در نوزدهمین جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا افزود: دستگاه اوزن ساز که به صورت گاز و مایع قابلیت تولید دارد، مبتنی بر دانش و فن آوری روز دنیا است.

وی افزود: این دستگاه می تواند در بحث ضد عفونی کردن بیمارستانی و صنعتی تحول ایجاد کند و کشورهای پیشرفته با ساخت این دستگاه توانسته اند از آن برای ضد عفونی کردن اقلام بهداشتی و تجهیزات بیمارستانی و موارد صنعتی و جلو گیری از یک بار مصرف بودن برخی وسایل استفاده نموده و هزینه ها را به مراتب کاهش دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پیله چی یادآورشد: این دستگاه قابلیت دارد تا در هر ساعت به صورت گاز 200 متر مکعب را گندزدایی کرده و به صورت مایع در هر روز چهار هزار لیتر تولید نماید که هر دوی این خصوصیات قابلیت ارتقا را نیز دارد. 

به گفته وی این دستگاه با اتصال به دستگاه های مکانیکی این ویژگی را دارد تا در فضاهای با تردد بالا آب ازون دار را به صورت مه پاش انتشار داده تا مانع انتقال ویروس به داخل محیط شود.

پیله چی گفت: در حال حاضر این دستگاه توسط جهاددانشگاهی استان قزوین با همکاری یک شرکت دانش بنیان در حال ساخت است و مقرر شد با طی مراحل کارشناسی از این دستگاه در استان بهره کافی برده شود.

برچسب‌ها ویروس کرونا استان قزوین جهاد دانشگاهی پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا استان قزوین جهاد دانشگاهی ویروس کرونا استان قزوین جهاد دانشگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۲۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون ۱۰ هزار و ۷۴۴ قلاده سگ در قزوین

جلوخانی مدیر کل دامپزشکی قزوین گفت: هاری یک بیماری ویروسی کشنده و مشترک بین انسان و دام است که سیستم اعصاب مرکزی را درگیر می‌کند و میزان کشندگی آن بسیار بوده و در گوشتخواران اهلی، وحشی و انسان و غالبا از طریق گزش با بزاق آلوده ایجاد می‌شود وحیوان هار علایمی از قبیل ترشح شدید بزاق، عدم توانایی در بلع، حمله و گاز گرفتن اجسام و ناله کشیدن را نشان داده و در نهایت فلجی و مرگ به دنبال دارد.

جلوخانی، واکسیناسیون سگ‌های صاحب‌دار در روستا‌ها را موثرترین اقدام در راستای کنترل و پیشگیری این بیماری برشمرد و افزود: این اداره کل ضمن ایمن نمودن این دسته از دام‌ها، در صورت رخداد کانون‌های احتمال هاری، به بازدید و اقدامات میدانی مثل نمونه‌برداری از دام مشکوک به هاری و ارسال به آزمایشگاه مرجع ملی، واکسیناسیون اورژانسی متعاقب گزش، مراقبت فعال در کانون و واحد‌های موجود در شعاع کانون بیماری، نظارت بر دفن بهداشتی و ضدعفونی جایگاه دام مشکوک به هاری و آموزش و ترویج را به مرحله اجرا درمی‌آورد.

مدیرکل دامپزشکی قزوین از دامداران خواست در راستای کنترل بیماری ضمن همکاری با تیم‌های دامپزشکی، از تماس سگ‌های نگهبان با سگ‌های بلاصاحب از طریق حصارکشی مناسب خانه و دامداری جلوگیری به عمل آورده و در صورت برخورد با موارد مشکوک مراتب را سریعا به ادارات دامپزشکی شهرستان مربوطه اطلاع دهند و یا با شماره گویای ۱۵۱۲ و سامانه پیامکی ۵۰۰۰۱۵۱۲ تماس حاصل کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • قابلیت جدید اندروید ۱۵ برای استفاده از گوشی در رخت‌خواب
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • جهاددانشگاهی؛ حلقه میانی پیوند صنعت و دانشگاه
  • سقوط تیر برق برروی ۲ دستگاه خودرو در قزوین
  • فلومتر التراسونیک کانال باز چیست؟
  • خریداری سونوگرافی پیشرفته بیمارستان شهدای هندیجان 
  • تولید ۲۹ درصد از پیله ابریشم کشور در گیلان
  • رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخ شهر
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • واکسیناسیون ۱۰ هزار و ۷۴۴ قلاده سگ در قزوین