Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-26@04:03:48 GMT

خبر 20 چهارشنبه 20 فروردین

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۳۲۵۵۱

‍‍‍‍‍‍

طنین گلبانگ "یا مهدی ادرکنی" در فضای میهن اسلامی، سخنرانی رهبر معظم انقلاب همزمان با نیمه شعبان؛ بارش های بهاری به همراه رعد و برق و وزش باد شدید در بیشتر مناطق کشور و یکه تازی کرونا در جهان از عناوین این بخش خبری بود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  تا ساعتی دیگه با طنین گلبانگ "یا مهدی ادرکنی" فضای میهن اسلامی عطراگین می‌شه .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. امشب، در جشن همگانی نیمه شعبان، رأس ساعت ۹ شب از فراز بام‌های منازل، پنجره‌ها و بالکن‌های مجتمع‌های مسکونی ندای تکبیر و بانگ «یا مهدی ادرکنی» سر می‌دهیم ... زیارت آل یاسین و دعای فرج در مسجد مقدس جمکران و حرم مطهر رضوی امشب از ساعت هشت و پنج دقیقه مستقیم از شبکه‌های سیما پخش می‌شه.

سخنرانی تلویزیونی رهبر انقلاب اسلامی همزمان با روز نیمه شعبان ... حضرت آیت‌ا.. خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی، فردا بیست و یکم فروردین ۱۳۹۹، مصادف با نیمه‌ی شعبان، سالروز ولادت باسعادت قائم آل محمد، عجل ا.. تعالی فرجه الشریف، با ملت شریف ایران مستقیم سخن خواهند گفت.

بارش‌های بهاری به همراه رعد و برق و وزش باد شدید در بیشتر مناطق کشور ... از ۳۱ استان کشور، آسمان ۲۸ استان برفی و بارونیه ... با توجه به کاهش محسوس دما در ارتفاعات و مناطق کوهستانی نیمه شمالی و استان‌های زاگرس نشین برف می‌باره ... سفیدی برف در بیستمین روز سبزی بهار جلوه خاصی به طبیعت بخش‌هایی از کشور بخشیده و چهره این مناطق رو زمستانی کرده (گزارش)

رئیس جمهور گفت: از شنبه برای مقابله با بیماری کرونا وارد مرحله سخت تری می‌شویم ... آقای روحانی در جلسه هیئت دولت این مرحله رو سخت‌تر از دوره قبل که تا پایان هفته ادامه داره دونست و اضافه کرد: در مرحله جدید ضمن مبارزه با کرونا فعالیت اقتصادی رو هم در حد امکان آغاز می‌کنیم ... البته شرط فعالیت در کسب و کار‌ها رعایت همه اصول بهداشتیه. رئیس‌جمهور گفت: با وجود سختی‌های دوران کرونا، در این مدت در زمینه علم، شرکت‌های دانش بنیان و نیازمندی‌های بخش درمان گام‌های بسیار خوبی برداشته شده ... هم در تجهیزات پزشکی و هم تجهیزات ضدعفونی و نیازمندی‌های پرستاران و پزشکان گام‌های بسیار خوبی برداشته‌ایم ... اقای روحانی ذخایر کالا‌های اساسی رو بسیار مناسب ارزیابی و اضافه کرد: مردم در زمینه مواد غذایی و بهداشتی فراوانی کالا‌ها رو مشاهده می‌کنند؛ امیدواریم در زمینه ماسک هم بتونیم به خودکفایی برسیم.

بهبودی حدود سی هزار نفر از مبتلایان به کرونا ... سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه روند بهبودی بیماران کرونایی روند صعودی به خود گرفته و تاکنون تا کنون ۲۹ هزار و ۸۱۲ نفر از مراکز درمانی مرخص شدن ... آقای جهان پور اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته هزار و ۹۹۷ مورد جدید ابتلا شناسایی شده که در مجموع شمار مبتلایان به کرونا در کشور به ۶۴ هزار و ۵۸۶ نفر رسیده ... شمار درگذشتگان هم با احتساب ۱۲۱ نفری که در ۲۴ ساعت گذشته جان باخته اند، به سه هزارو ۹۹۳ نفر رسید.
**
فرمانده انتظامی استان قم از بسته بودن همه ورودی‌ها به مسجد مقدس جمکران خبر داد و گفت: در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، ورودی‌های شهر قم نیز همچنان مسدود است.

خواهش می‌کنیم در خونه بمونید ... این یه درخواست مخلصانه از زبان کادر درمانی بیمارستان هاست که در خط مقدم مبارزه با کرونا هستن. (گزارش)

رئیس قوه قضائیه ارتقای کرامت مردم در دستگاه قضایی، مبارزه بافساد وتلاش برای رفع موانع تولید سه اولویت دستگاه قضا در سال ۹۹ اعلام کرد ... حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در شورای روسای کل دادگستری و دادستان‌های مراکز استان‌ها که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد از دادستان خواست برای احیای حقوق مردم، منتظر رسیدن دادخواست و شکایت نمانند.

رئیس دستگاه قضا گفت: برای رفع فساد، نظارت‌های پیشگیرانه هم درون دستگاه قضایی هم در سطح کشور توسعه یابد ... حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با تاکید بر توسعه دادرسی الکترونیک اضافه کرد: این روند باید تسریع شود و همه در این زمینه مشارکت کنند و دنبال شکل‌گیری یک دستگاه قضایی هوشمند باشند ... رئیس قوه قضائیه قاچاق، واردات بی‌رویه، بروکراسی اداری پیچیده، فساد اقتصادی و رشوه موانع جدی تولید دانست و گفت: این موارد چوبی لای چرخ تولید است که باید برداشته شود تا تولید رونق و جهش یابد.
**
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: به سرپرستان خانوار یارانه‌بگیر با ضمانت حساب یارانه، یک میلیون تومان تسهیلات با نرخ ۱۲ درصد پرداخت می‌شه.
**
معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: سهم بنگاه‌های تولیدی آسیب دیده از کرونا از بسته حمایتی دولت، بر اساس کارگران هر بنگاه و ادامه اشتغال اون‌ها خواهد بود.

**
وزیر راه و شهرسازی هم از اختصاص ۸ هزار میلیارد تومن تسهیلات برای جبران خسارت ناشی از کرونا در بخش حمل و نقل خبر داد و گفت: درباره تنفس در حوزه مالیات، بیمه و پرداخت وام نیز تصمیم‌هایی گرفته شده.

**
وزیر امور خارجه گفت: ایران از ایده روسیه برای ایجاد گذرگاه سبز به‌جای جنگ اقتصادی و تحریم استقبال می‌کنه ... آقای ظریف اضافه کرد: کشور‌های مختلف برای کنترل کرونا، مرز‌های جغرافیایی خود را بستند، اما باید آن‌ها را برای ارائه کمک باز کرد ... ترامپ مقابل درخواست‌های بین‌المللی درباره لغو تحریم‌های ایران برای مقابله با کرونا مقاومت می‌کنه، کرونا ممکنه به کشور‌های همسایه هم سرایت بکنه.
وزیر امور خارجه در گفتگو‌های تلفنی جداگانه با وزیران خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در خصوص مبارزه با شیوع ویروس کرونا تبادل نظر و برای انتقال تجربیات ایران در این حوزه اعلام آمادگی کرد.
**
از شنبه طرح ترافیک در پایتخت با شرایط ویژه تا پایان طرح فاصله گذاری اجتماعی اجرایی می‌شه ... سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: طرح ترافیک در محدوده اصلی و کاهش الودگی هوا از ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه صبح تا ساعت ۱۹ خواهد بود ... آقای حجت اضافه کرد: ذخیره زمان ورود به محدوده‌ها نیز تا پایان شرایط کرونایی اعمال نمی‌شه.

جهادگران این بار برای اهدای خون و کمک به جامعه پزشکی در مراکز انتقال خون کشور حاضر شدن. (گزارش)

یکه تازی ویروس کرونا در جهان ... امروز آمار مبتلایان به یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر و تعداد جان باختگان از مرز هشتاد هزار نفر در جهان گذشت ... البته بیش از ۳۰۰ هزار نفر هم از شر این بیماری خلاص شدن و بهبود یافتن ... براساس اعلام سازمان جهانی بهداشت شیوع کرونا به حدی رسیده که جهان ۶ میلیون پرستار کم داره. (گزارش)

«کاظم خاوازی» با رأی موافق نمایندگان مجلس وزیر جهاد کشاورزی شد.
کاظم خاوازی حفظ امنیت غذایی و پایداری تولید در شرایط تحریم رو از جمله برنامه‌های خود اعلام کرد و گفت براساس سه راهبرد این برنامه‌ها رو پیش خواهد برد.
۱/۳۳ اول تا شکوفایی بخش
**
بر اساس تصمیم هیئت دولت، حقوق شاغلین دستگاه‌های اجرایی امسال ۱۵ درصد نسبت به پارسال افزایش یافت ... با این افزایش حکم حقوقی شاغلین دستگاه‌های اجرایی از ۲۸ میلیون ریال کمتر نخواهد بود.
**
رئیس کل بانک مرکزی گفت: با پیگیری‌های قضایی در لوکزامبورگ، قرار توقیف یک میلیارد و ششصد میلیون دلارِ متعلق به بانک مرکزی رفع شد ... این مبلغ از دی ۱۳۹۴ توقیف شده بود. آقای همتی اضافه کرد: همچنین با صدور دستور دیگری از انتقال این وجوه به آمریکا و توزیع میان مدعیان دروغین انتساب حادثه یازده سپتامبر به ایران پیشگیری شد.
**
یارانه نقدی فروردین ساعت ۲۴ امشب به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شه ... خانوار‌های مددجویان تحت حمایت کمیته امداد و سازمان بهزیستی امشب به همراه یارانه، افزایش حداقل مستمری شون رو هم دریافت خواهند کرد.
**
بیرانوند بر بام فوتبال آسیا در تاریخ جام جهانی‌ها ... با نظرسنجی یک هفته‌ای سایت کنفدراسیون آسیا برای معرفی بهترین فوتبالیست تاریخ آسیا در ادوار مختلف جام جهانی جهانی، بیرانوند با ۶۶ درصد آراء در صدر ایستاد و کیسوکه هوندا، هافبک سابق تیم ملی ژاپن و در رده دوم قرار گرفت.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: خبر 20 خبر مشروح هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۲۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی مدارس شهرستان زرند به علت باران

  به گزارش خبرگزاری صداوسیمای کرمان ،به دلیل ناپایداری های جوی کلیه مدارس شهرستان زرند برای روز چهارشنبه تعطیل اعلام شد.

رئیس ستاد بحران شهرستان زرند گفت: به دلیل شرایط نامناسب جوی و احتمال بارندگی شدید امروزچهارشنبه، کلیه مدارس این شهرستان تعطیل می‌باشد.

فرماندار زرند از شهروندان خواست در روز چهارشنبه و پنجشنبه از مسافرت به مناطق کوهستانی و قرار گرفتن در مسیر رودخانه‌ها خودداری نمایند.

رئیس ستاد بحران شهرستان از اعلام آمادگی کلیه دستگاه‌های اجرایی و نهادهای خدمات رسان در شهرستان خبر داد.

دیگر خبرها

  • واکنش رئیس فدراسیون والیبال به غیبت موسوی و غفور در تیم ملی
  • اُفت ۴۰ سانتی متری آب از سفره‌های زیرزمینی خراسان شمالی/ ابلاغ دستورالعمل مهار اضافه برداشت آب از چاه‌های کشاورزی
  • ۲۷ رشته تخصصی جدید به دانشگاه علوم پزشکی قم اضافه می‌شود
  • تعطیلی مدارس شهرستان زرند به علت باران
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • وصول ۹۳۵ میلیارد تومان از معوقات حق آلایندگی خوزستان
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • تورم سالانه قم پس از ۱۹ ماه به زیر ۴۰ درصد رسید
  • ۸ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از معوقات حق آلایندگی خوزستان وصول شد