Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@01:12:58 GMT

تعداد خطوط اتوبوسرانی کلانشهر اصفهان افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۳۴۵۴۰

تعداد خطوط اتوبوسرانی کلانشهر اصفهان افزایش یافت

اتوبوسرانی کلانشهر اصفهان از شانزدهم فروردین امسال با حدود یک سوم ظرفیت خود یعنی ۲۷ خط به شهروندان خدمات‌رسانی می‌کرد.

حمید رضا دافعیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به مصوبه ستاد ملی پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا مبنی بر فعالیت برخی مشاغل و اداره‌ها از بیست و سوم فروردین، ۱۱ خط به تعداد خطوط اتوبوسرانی فعال کلانشهر اصفهان اضافه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این کار با توجه به دستور ویژه شهردار اصفهان و همچنین افزایش احتمالی تعداد مسافران به‌دلیل حضور تعدادی از شهروندان در محل کار یا مراکز درمانی انجام شد.

دافعیان به دستور شهردار اصفهان مبنی بر افزایش خطوط اتوبوسرانی در صورت اعلام نیاز اشاره و تصریح کرد: در این هفته که مسئولان توصیه می کردند شهروندان به خاطر حفظ سلامتی خود و به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در خانه بمانند در ساعت‌های پیک مسافر تقریبا نزدیک ظهر شاهد تجمیع مسافر در برخی خطوط بودیم که با دستور مدیر عامل شرکت این موضوع بررسی و تصمیم به افزایش تعداد اتوبوس در هفته آینده گرفته شد.
قدرت‌الله نوروزی شهردار اصفهان پیش از این در یادداشتی اظهار داشت: "بر اساس دستور ویژه مقرر شد در اسرع وقت، وضعیت ازدحام در اتوبوس‌های اصفهان بررسی و در صورت اعلام نیاز، افزایش ظرفیت در خطوط مشخص صورت گیرد. در حال حاضر، تعداد خطوط در حد ضرورت محدود شده و ۳۰ درصد ناوگان فعال است اما بخشی از شهروندان ملزم به حضور در محل کار و یا مراکز درمانی هستند".

 مدیر روابط عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان خاطرنشان کرد: با فعال سازی خطوط جدید تقریبا بیشتر مناطق شهر اصفهان از جمله محله حصه، بیمارستان غرضی، ملک شهر، رباط، شهرک شهید منتظری، امام خمینی، راه آهن، صفه، جوی آباد، هشت بهشت، خوراسگان، شهرک آزادگان، محتشم کاشانی، برازنده و پروین پوشش داده می‌شود.

وی با بیان اینکه در این هفته بیشتر مسافران خطوط اتوبوسرانی اصفهان از شاغلان اداره‌ها بودند، تاکید کرد: ️در روزهای تعطیل تا پایان فروردین هیچ سرویس دهی در خطوط اتوبوسرانی این کلانشهر انجام نمی‌شود.

دافعیان به دستور استفاده از ناوگان اتوبوسرانی ویژه مسافران و رانندگان برای مبارزه با بیماری کرونا اشاره و اضافه کرد: این دستور عمل در حال آماده سازی و نصب و توزیع در اتوبوس‌ها و پایانه های مسافربری است تا اطلاع رسانی لازم درباره آن شود و لازمه تحقق آن همکاری مردم و همه دستگاه‌های اجرایی است.

از جمله مفاد این دستور عمل می‌توان به اجتناب از دریافت و پرداخت وجه نقد، قرارگیری مسافران در هر ردیف به گونه‌ای که حداقل یک متر از هم فاصله داشته باشند و استفاده از دستکش و ماسک اشاره کرد.

ناوگان اتوبوسرانی کلانشهر اصفهان حدود یکهزار دستگاه اتوبوس با میانگین سنی ۱۰ سال دارد و روزانه (در شرایط عادی) به طور متوسط ۶۰۰ هزار مسافر را جابه‌جا می کند.

درحالیکه سرویس های اتوبوسرانی اصفهان در روزهایی که طرح فاصله گذاری اجتماعی با هدف پیشگیری از شیوع بیماری کرونا اجرا می شود با ظرفیت محدود فعالیت می کند، قطار شهری اصفهان همچنان تعطیل است.

خط یک قطار شهری اصفهان از روز شنبه بیست و چهارم اسفند سال گذشته با توجه به شیوع ویروس کرونا تعطیل شد.

کلانشهر اصفهان، مرکز استان اصفهان دارای حدود ۲ میلیون نفر جمعیت است.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا اصفهان امام خمینی بیمارستان مدیر روابط عمومی همه دستگاه های اجرایی بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی خطوط اتوبوسرانی کلانشهر اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۴۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) جمیله علم‌الهدی، «بانوی اول ایران» در پاکستان!

فرارو- جمیله علم الهدی که رئیس جمهور را در سفر به پاکستان همراهی کرد در دانشگاه اقتصاد لاهور به سخنرانی پرداخت و و گفت که استقلال زنان به معنای حفظ فرهنگ آنهاست.

به گزارش فرارو، جمیله علم الهدی که در رسانه‌های پاکستان به عنوان "بانوی اول ایران" معرفی شده در سخنرانی خود در دانشگاه لاهور گفت: پاکستان و ایران روابط دوجانبه تاریخی، فرهنگی و مذهبی قوی دارند.

وی با بیان اینکه ایران یک دستور کار بزرگ برای افزایش همکاری در روابط، تجارت، اتصال و انرژی دارد، افزود که ایران دستور کار بزرگی برای افزایش همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف از جمله روابط مردمی دارد.

همسر رئیسی گفت که رهبری دو کشور باید روابط دوجانبه را برای مقابله با تحولات منطقه‌ای و جهانی و تهدید مشترک تروریسم تقویت کنند.

علم الهدی همچنین گفت: این سفر فرصتی مهم برای تقویت بیشتر روابط ایران و پاکستان است. پاکستان و ایران نه تنها همسایه بلکه دوستان خوبی هم هستند.

دیگر خبرها

  • حمایت از دانش‌بنیان‌ها و استفاده از جوانان متدین در دستور کار مسئولان قرار گیرد
  • کیفیت هوای کلانشهر اصفهان ناسالم برای گروههای حساس
  • برخورد ­سازمان تاکسیرانی شهر تهران با تخلفات در افزایش نرخ کرایه ها
  • هوای کلانشهر اصفهان سالم است
  • کیفیت هوای کلانشهر اصفهان سالم است
  • رییس دانشگاه شاهد : باید بورسیه دانشجویان کشورهای جبهه مقاومت را در دستور کار خود قرار دهیم/ سال گذشته ۵۰ دانشجو از کشورهای مقاومت را بورسیه کردیم
  • تقویت خطوط اتوبوس عبوری از محل‌های برگزاری آزمون سراسری در مشهد
  • تبریز؛ فقیرترین کلانشهر کشور در حوزه هوشندسازی/ افزایش تلفات تصادفات درون شهری نگران کننده است
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • (تصاویر) جمیله علم‌الهدی، «بانوی اول ایران» در پاکستان!