Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش شبکه راشا تودی، مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا بامداد روز پنج‌شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی در کاخ سفید درباره تحریم‌های ایران، گفت: شنیده‌ام که مردم درباره تحریم‌ها حرف می‌زنند. جهان باید بداند هیچ تحریمی درکار نیست که مانع کمک‌های بشردوستانه و ارسال تجهیزات پزشکی و دارویی به ایران شود.

پمپئو همچنین گفت که آمریکا پیشنهاد کرده است به ایران کمک بفرستد اما ایران قبول نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا در پی این مطرح می‌‎شود که دولت این کشور، از اجرای درخواست بین‌المللی برای به تعلیق درآوردن یا کاهش این تحریم‌ها خودداری کرده است.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اخیرا در باره ضرورت اعمال معافیت‌های بشردوستانه برای کشورهایی که تمایل به کمک‌رسانی به کشورهای تحت تحریم در پی شیوع ویروس کرونا، گفت: من فکر می‌کنم کاملا ضرورت دارد که این موضوع روشن شود، چراکه برخی عاملان اقتصادی به خاطر این که ترس از مورد تحریم واقع شدن دارند، نسبت به مشارکت در جریان یافتن کمک‌های بشردوستانه بی‌میل هستند.

علاوه بر این، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز در این باره گفت: ایران از نظر منابع انسانی و طبیعی غنی است. ما احتیاجی به صدقه دادن از سوی دونالد ترامپ که مجبور است دستگاه های تنفس مصنوعی را از منابعی که خود تحریمشان کرده، تهیه کند نداریم. آنچه ما از او می خواهیم این است که دست از ممانعت از فروش نفت و دیگر محصولات ایران، خرید مایحتاج، دریافت‌ها و پرداخت‌های آن بردارد.

312 310

کد خبر 1374645

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: تحریم اقتصادی ویروس کرونا مایک پمپئو ایالات متحده آمریکا ایران و آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۴۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای یک روزنامه درباره درخواست تـازه آمریکا و پاسخ ایـران

یک روزنامه کویتی مدعی شد:«آمریکا در یک جلسه غیرمستقیم از ایران خواسته است از فرمول مصر برای آتش بس در غزه و طرح آرام کردن اوضاع بین اسرائیل و حزب الله در جنوب لبنان حمایت کند.»

روزنامه الجریده کویت در ادامه آورده است: «طرف آمریکایی همچنین از ایران خواسته است به توافق سابق هسته ای بازگردد به گونه ای که براساس آن، تهران غنی سازی اورانیوم را در محدوده ۳.۶۷ درصد نگه دارد و آمریکا نیز تحریم های ایران را لغو کند.»

براساس ادعای این روزنامه، «طرف آمریکایی از تهران خواسته است بر متحدانش در منطقه به منظور توقف حملات در دریای سرخ فشار بیاورد، از فرمول مصر برای آتش بس در غزه و طرح آرام کردن اوضاع ین اسرائیل و حزب الله در جنوب لبنان حمایت کند.»

به نقل از شفقنا در ادامه مطلب این روزنامه آمده است: «طرف آمریکایی به صورت غیرمستقیم از ایران خواسته است قبل از هرگونه توافقی بین طرفین، به آژانس بین المللی انرژی اتمی برای بازرسی از تاسیسات هسته ای اش اجازه دهد.»

بنابر نوشته الجریده، «ایران نیز به طرف آمریکایی رسانده است که کاهش هرگونه تنش در منطقه مستلزم توقف حمایت های نامحدود آمریکا از اسرائیل و اتخاذ اقداماتی برای مهار تل آویو است.»

الجریده همچنین نوشت: «ایرانی ها از توافق برای توقف جنگ در غزه و هرگونه توافقی که مورد موافقت فلسطینی ها باشد، حمایت می کند و در مورد جنوب لبنان هم به همین شکل است. ایران به آمریکا هشدار داده است که اگر اسرائیل بخواهد به جنوب لبنان حمله کند، ایران بیکار نخواهد نشست و برای شکست حمله اسرائیل هرکاری خواهد کرد. در مورد بازرسی از تاسیسات هسته ای نیز ایران به طرف آمریکایی رسانده است که گزارش های دقیقی به آژانس در خصوص تاسیسات هسته ای ارائه کرده است.»

دیگر خبرها

  • گفت‌وگوی تلفنی وزرای امور خارجه ایران و عمان
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و عمان
  • ادعای مهندسی معکوس سلاح کلیدی آمریکا در ایران
  • برگزاری ششمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران و تاجیکستان
  • ادعای یک روزنامه درباره درخواست تـازه آمریکا و پاسخ ایـران
  • چین، اتهامات دخالت در امور انتخاباتی کانادا را بی‌اساس خواند
  • وزیر امور خارجه: ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است
  • ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است
  • دیدار وزرای خارجه ایران و سودان در گامبیا
  • وزرای خارجه ایران و بنگلادش دیدار کردند