Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-04@17:13:14 GMT

عبدالمهدی محتوای نامه درخواست مذاکره آمریکا را فاش کرد

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۳۵۸۷۱

عبدالمهدی محتوای نامه درخواست مذاکره آمریکا را فاش کرد

نخست‌وزیر مستعفی عراق محتوای نامه درخواست مذاکره دولت آمریکا با بغداد را فاش کرد. ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶ بین الملل آمریکا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از بغداد الیوم، "عادل عبدالمهدی" نخست‌وزیر مستعفی عراق، عصر چهارشنبه در نشست شورای امنیت ملی، اعلام کرد که وزارت خارجه آمریکا خواستار ایجاد فرمولی برای تفاهم در مورد آینده حضور نیروهای این کشور در عراق شده است، و واشنگتن همچنین در نامه خود عنوان کرده که در تلاش است نیروهایش را از عراق خارج کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدالمهدی افزود، "دیوید هیل" معاون وزیر خارجه آمریکا سرپرستی هیئت مذاکره‌کننده کشورش را بر عهده خواهد داشت و این هیئت شامل نمایندگان وزارتخانه‌های دفاع و خزانه‌داری است.

نخست‌وزیر مستعفی عراق تأکید کرد، محتوای نامه جدید آمریکایی‌ها حاکی از تمایل این کشور به گفت‌و‌گو با بغداد طی روزهای 10 و 11 ژوئن (21 و 22 خرداد 99) است.

وی در ادامه اضافه کرد، دولت بغداد با طرف‌های عراقی گفت‌و‌گو کرده و خواستار آرامش و آماده کردن فضای مذاکره با طرف آمریکایی است.

عادل عبدالمهدی گفت: "واشنگتن خواستار گفت‌و‌گو با عراق شده است و ما خواستار عقب‌نشینی نیروهای این کشور به روشی دوستانه و نه خصمانه هستیم. ما نمی‌خواهیم که اختلاف دیدگاه‌ها با واشنگتن منجر به مشکلات شود. ما در حال بررسی پرونده خروج نیروهای خارجی، به شکلی که به عراق و منطقه خدمت کند، هستیم و در مورد خروج نیروهای آمریکایی به یک دیدگاه یکپارچه در میان فراکسیون‌های سیاسی نزدیک می‌شویم."

وی تأکید کرد، دولت بغداد می‌خواهد از درخواست واشنگتن برای گفت‌و‌گو به منظور انعقاد توافقنامه‌هایی که به عراق خدمت می‌کند، بهره برد و از درون نیز خواستار آرامش است.

نخست‌وزیر مستعفی عراق همچنین فاش کرد که نیروهای خارجی پس از عقب‌نشینی‌های اخیر، در حال حاضر فقط در 3 پایگاه حضور دارند.

پامپئو: در حال برنامه‌ریزی برای مذاکره استراتژیک با عراق هستیم

 

عبدالمهدی یکشنبه گذشته از گفت‌وگوی استراتژیک میان دولت عراق و آمریکا استقبال کرد.

"محمد علی الحکیم" وزیر خارجه عراق، روز یکشنبه هدف مذاکرات میان بغداد و واشنگتن، که در دیدار اخیر نخست‌وزیر مستعفی عراق و "متیو تولر" سفیر آمریکا مطرح شد، فاش کرده بود. تولر در این دیدار پیشنهاد واشنگتن را برای تعیین هیئت مذاکره‌کننده و تاریخ آغاز مذاکرات راهبردی با عراق را که پیشتر در چندین پیام و نشست مطرح شده بود، به نخست‌وزیر مستعفی ابلاغ کرد.

"مایک پامپئو" وزیر خارجه آمریکا نیز دو روز پیش در نشست مطبوعاتی گفت که واشنگتن قصد دارد گفت‌وگوی استراتژیک با بغداد را از اواسط ماه ژوئن آغاز کند و در آن همه موضوع‌های مهم در دستور کار و تبادل نظر دو طرف قرار خواهد گرفت.

به گفته پمپئو، واشنگتن اواسط ژوئن را برای گفت‌وگوی استراتژیک به دولت عراق پیشنهاد داده است و همه موضوع‌های مهم بین دو کشور از جمله حضور نیروهای آمریکایی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

R1016196/P/S8,90,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "عراق"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار عراق اخبار عراق نخست وزیر مستعفی عراق گفت و گو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۵۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس

آمریکایی ها با پشتیبانی گسترده تر از هسته های مخفی و مزدور داعش در تلاش هستند دولت سوریه را زیر فشار قرار دهند تا حملات نیروهای مقاومت علیه مواضع تحت اشغال آنان متوقف شود.

سرویس جهان مشرق - در هفته های اخیر درگیری های پراکنده میان نیروهای ارتش سوریه و عناصر گروهک تروریستی که به صورت مستقیم از سوی ائتلاف غربی، عبری، عربی حمایت می شوند، افزایش یافته و بیشترین تنش ها از استان های حلب، الرقه و دیرالزور گزارش شده است.

براساس اطلاعات به دست آمده، حومه جنوبی شهر الرقه (در جنوب استان الرقه) یکی از مناطقی به شمار می آید که هسته ها و عناصر مخفی داعش تحرکات دارند و حملات غافلگیرانه ای را علیه مواضع نیروهای ارتش و دفاع ملی سوریه در منطقه الرصافه و المنصوره ترتیب دادند.

به گفته منابع میدانی، نیروهای سوری مستقر در منطقه پس از چند ساعت درگیری موفق شدند حملات تروریست ها را در این محور دفع کنند؛ شماری از عناصر تروریستی داعش در جریان درگیری ها کشته و زخمی شدند و تعدادی دیگر هم پس از متحمل شدن خسارت از منطقه متواری شدند.

جنگنده های روسی همزمان با درگیری ها، مواضع تروریست ها را در این محور هدف قرار دادند؛ در جریان دفع حملات عناصر تروریستی داعش در منطقه الرصافه در حومه جنوبی شهر الرقه، ۷ تن از نیروهای ارتش و دفاع ملی سوریه شهید و زخمی شدند.

برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید

منطقه راهبردی الرصافه در ۴۰ کیلومتری مرکز استان الرقه واقع شده و یکی از دروازه های جنوبی شهر الرقه محسوب می شود و شهر حماه را به شهر الرقه متصل می‌کند و از شمال غرب هم به فرودگاه الطبقه و از محور جنوبی و جنوب شرقی هم به استان های دیرالزور و حمص متصل می شود و حومه این منطقه سرشار از منابع نفتی است.

یک منبع میدانی که تحولات را در سوریه از نزدیک دنبال می کند به چرایی افزایش حملات عناصر مخفی داعش اشاره کرد و گفت: حملات تروریست ها واکنشی به عملیات های نیروهای مقاومت علیه مواضع و پایگاه ارتش ارتش رژیم تروریستی آمریکا در شرق سوریه (مناطق اشغالی در استان دیرالزور) و هم مرز با عراق (منطقه اشغالی التنف) است.

این منبع میدانی افزود: در هفت ماه گذشته نیروهای مقاومت در عراق و سوریه خسارت های سنگینی را به آمریکایی ها در مناطق اشغالی شرق سوریه و نقاط مرزی مشترک با عراق وارد آورده اند و حالا واشنگتن با حمایت بیشتر از تروریست ها در تلاش است میزان آسیب پذیری نیروهای خود را کاهش دهد.

به گفته این منبع میدانی، آمریکایی ها با پشتیبانی گسترده از نیروهای نیابتی خود (تروریست های داعش) قصد دارند به نیروهای مقاومت و دولت سوریه فشار وارد کنند تا عملیات علیه نیروهای آنان در مناطق اشغالی متوقف شود اما تاکنون ناکام مانده و به نتیجه ای نرسیدند.

به گزارش مشرق، عناصر تروریستی که از ابتدای جنگ علیه دولت سوریه از سوی ائتلاف غربی، عبری، عربی حمایت می شدند حالا در قالب هسته های مخفی مزدور در قبال دریافت پول و تجهیزات نظامی بیشتر از آمریکایی ها، حملاتی را علیه مواضع نیروهای سوری و مقاومت انجام می دهند.

دیگر خبرها

  • واکنش فدراسیون فوتبال به درخواست وزیر ورزش
  • واکنش فدراسیون فوتبال به درخواست وزیر ورزش؛ برگزاری نخستین نشست کارگروه آسیب‌شناسی فرهنگی ورزشگاه‌ها
  • مذاکره با بازیگران «عشق» ادامه دارد / نگارش فیلمنامه بر اساس واقعیت‌های اجتماعی
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس
  • روزنامه‌آمریکایی: ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • واشنگتن پیشنهاد اخراج دفتر حماس از قطر را مطرح کرد
  • واکنش وزیر دفاع آمریکا به ورود نیروهای روسی به پایگاه نظامی نیامی
  • نامه ۵۰ قانونگذار آمریکایی به بایدن و درخواست برای جلوگیری از حمله به رفح
  • نامه ۵۰ قانونگذار آمریکایی به بایدن و درخواست برای توقف حمله به رفح
  • درخواست فدراسیون تیراندازی عراق از ایران