Web Analytics Made Easy - Statcounter

ظاهر پورمجاهد با بیان اینکه برگشت چک های بازاریان از اول اسفندماه سال گذشته تا پایان اردیبهشت ماه امسال عملاً بی اثر است، گفت: همه وام های قرض الحسنه قرار شده است که سه ماه به تعویق بیفتد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ظاهر پور مجاهد، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ در خصوص اقدامات و برنامه های استانداری در زمینه تعطیلی و چک های برگشت خورده  کسبه و بازاریان آسیب دیده از وضعیت پیش آمده اظهار کرد: در خصوص موضوع چک بازاریان که توسط دولت مصوب شده و بانک مرکزی نیز ابلاغ کرده، چک هایی که حتی بانک آن را برگشت و صادر کرده باشد از اول اسفندماه سال گذشته تا پایان اردیبهشت ماه امسال عملاً بی اثر است و این موضوع توسط بانک مرکزی نیز به همه بانک های استان اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در جلسه روز یکشنبه این هفته که در ستاد مقابله با کرونا در استان همدان برگزار شد این موضوع مصوب و به پیشنهاد دادستان استان همدان قرار شد که بانک ها به چک ها تا اطلاع ثانوی برگشت نزنند، افزود: امروز نیز شخصا با دبیر شورای هماهنگی بانک های استان صحبت کردم و این مصوبه به همه بانک های استان ابلاغ شده است.

پورمجاهد ادامه داد: با مشورت دادستان استان نیز قرار بر این شد که با اعلام به شعب دادگاهی روی چک های معوق نیز بحث و روال قضایی طی نشود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان خاطرنشان کرد: اصناف و واحدهای تولیدی سطح استان نیز هر چقدر در بحث مقابله و پیشگیری با کرونا و همکاری با مردم کمک حال باشند، اسناد و مدارک این اصناف که زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی است و به تایید این دانشگاه می رسد به عنوان تخفیف مالیاتی برای آنها محسوب می شود.

وی اضافه کرد: یک پیشنهادی هم برای افرادی که مالک بودند و اجاره بها از مستاجران خود نگرفته اند و یا تخفیف دادند شده که دستگاه های متولی مانند امور مالیاتی و… مساعدت کنند که این افراد مدنظر قرار گیرند که البته باید اسامی و مستندات این افراد به متولیان تشکل های غیر دولتی مانند اتاق اصناف، اتاق بازرگانی و سازمان صنعت، معدن و تجارت اعلام شود.

پورمجاهد در خصوص چگونگی پرداخت اقساط وام های قرض الحسنه که آیا به تعویق می افتد یا نه گفت: همه وام های قرض الحسنه قرار شده است که سه ماه به تعویق بیفتد این وام ها شامل وام ازدواج، وام های ضروری است که به اقشار آسیب پذیر جامعه داده شده است و اقساط این وام ها بدون جریمه تاخیر به پایان دوره وام محول می شود.

این مقام مسئول در ارتباط با پرداخت اقساط وام های واحدهای تولیدی بزرگ نیز تصریح کرد: یک سری مساعدت ها برای آنهایی که با شیوع بیماری کرونا آسیب دیده اند در نظر گرفته شده است و در صورت لزوم پرداخت این وام ها نیز تا سه ماه به تعویق می افتد.

وی ادامه داد: البته برخی هم هستند که به دلیل تاخیر در عدم پرداخت اقساط ۲۰ ماهه قبل از شیوع کرونا مشمول این تاخیر پرداخت نیستند چرا که این عدم پرداخت و تاخیر، منابع استان، سیستم مالیاتی، بانکی و اجتماعی را تضعیف می کند.

وی با تاکید بر اینکه هر گونه عدم همکاری بانک ها و بیمه ها باید به معاونت استانداری همدان اطلاع داده شود، بیان کرد: البته در مواردی بانک های غیردولتی با صحبت و تعامل همکاری لازم را داشته اند اما باید این بانک ها بدانند که چون موجودی آنها از سپرده های مردم است باید در شرایط سخت در کنار مردم و با مردم همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: بانک ها وام ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۷۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد صدرا به دنبال همکاری با شرکت‌ها و صنایع بزرگ همدان

رئیس دانشگاه آزاد واحد همدان گفت: هدف رویداد صدرا، همکاری با شرکت‌ها و صنایع بزرگ همدان است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، غلامرضا خاکساری در افتتاحیه رویداد صدرا که به همت دانشگاه آزاد واحد همدان برگزار شده است، اظهار‌ داشت: رویداد صدرا مسیری برای رشد اشتغال و تحقق تعهد 7500 نفری اشتغال فارغ‌التحصیلان بیکار در استان همدان است.

وی با بیان اینکه در سند تحول و تعالی دانشگاه به موضوع ارتباط صنعت و دانشگاه توجه ویژه شده است، بیان کرد: به همین منظور تعامل و همکاری با شرکت‌ها و صنایع بزرگ همدان با هدف ترویج فرهنگ کار‌آفرینی در بین دانشجویان و دانشگاهیان و همچنین توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در دستور کار این واحد دانشگاهی قرار دارد.

رئیس دانشگاه آزاد واحد همدان با بیان اینکه با ورود دانشگاه به صنعت می‌توان در حل مسئله‌های مختلف مثمر ثمر عمل کرد، گفت: با ورود دانشجو به عنوان کارورز، و کسب مهارت برای ورود به بازار کار می‌توان توسعه اقتصاد و اشتغال پویا را در این زمینه با همکاری صنعت و دانشگاه به خوبی شاهد بود.

خاکسار همچنین با اعلام اینکه طرح پویش نیز در راستای تقویت توانمندی دانشجویان در ارتباط با صنعت و بازار کار راه‌اندازی شده است، بیان کرد: در اجرای این طرح دانشجویان تحصیلات آکادمی را توامان با تجربه مهارت‌آموزی دنبال خواهند کرد و همچنین دانشگاه امکان اشتغال همزمان با تحصیل را برای دانشجویان فراهم خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در طرح پویش دانشجو هیچ هزینه‌ای را بابت این واحد نمی‌پردازد تا بی‌دغدغه زمینه مهارت‌آموزی محقق شود، بیان کرد: مهارت‌آموزی مانع از هدررفت منابع می‌شود و به دنبال آن اشتغالزایی ایجاد خواهد شد بنا‌بر‌این اگر بخواهیم دانشگاه به سمت دانشگاه‌های نسل سه و چهار حرکت کند و مشکلی از مشکلات جامعه را حل کند، باید مهارت‌آموزی را تقویت کنیم.

رویداد صدرا در دانشگاه راهکاری برای ایجاد پیوند صنعت و دانشگاه

در ادامه حجت‌الاسلام رضا محمدی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان، اظهار داشت: با از بین برداشتن حلقه مفقوده صنعت و دانشگاه ‌و با تقویت این رویکرد، هم تحصیل انجام می‌شود و هم بازار کار دقیقی پیش روی دانشجویان است.

وی با بیان اینکه رویداد صدرا در دانشگاه راهکاری برای ایجاد پیوند صنعت و دانشگاه است، بیان کرد: اگر به این رویداد توجه ویژه شود می‌تواند منجر به اثرگذاری بودن نقش دانشگاهیان در بازار کار و توسعه استغال استان همدان شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جزئیات پرداخت ارز به زائران حج
  • قدردانی استاندار همدان از عملکرد بانک مسکن در تامین مالی ساخت پروژه های نهضت ملی مسکن
  • گلایه مردم از اقساط سنگین وام خرید خانه
  • متقاضیان وام دست به عصا رانندگی کنند!
  • هشدار به یارانه‌بگیران متقاضی وام
  • جرایم رانندگی به اعتبارسنجی بانکی اضافه می‌شود
  • رویداد صدرا به دنبال همکاری با شرکت‌ها و صنایع بزرگ همدان
  • جرایم رانندگی به اعتبارسنجی بانکی اضافه می‌شود/ هشدار به یارانه‌بگیران متقاضی وام
  • تسهیلات ودیعه مسکن به ۴۴۵ هزار متقاضی پرداخت شد
  • بانک ها هیچ دلیل و علاقه ای برای پرداخت وام به مردم ندارند!