Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@21:45:09 GMT

قطعه سازان از آغاز به کار روز شنبه نگران هستند

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۳۹۹۵۲

قطعه سازان از آغاز به کار روز شنبه نگران هستند

در حالی که طی تصمیم نهایی مسئولان ذی ربط در امر مقابله با کرونا، رییس جمهور آغاز فعالیت های اقتصادی را ۳۰ فرورین ماه اعلام کرد اما گویا قطعه سازان و صنایع از جمله این مشاغل به حساب نمی آیند و باید کار خود را طبق نامه نظر دفتر صنایع و نیرومحرکه وزارت صمت، از روز شنبه ۲۳ فروردین ماه آغاز کنند. این موضوع سبب نگرانی فعالان این صنف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، در حالی که رییس‌جمهور کشور در جلسه خود با ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا، آغاز فعالیت های اقتصادی در استان تهران را از ۳۰ فروردین ماه و  آغاز کسب و کارهای کم‌خطر در استان‌ها بجز تهران را از ۲۳ فروردین اعلام کرده بود اما گویا صنعت قطعه سازی نه جزو مشاغل به حساب می آید و نه از جمله مشاغل پر خطر است که چند روز گذشته، معاون دفتر صنایع و نیروی محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت در نامه ای خطاب به دبیران دو انجمن قطعه سازی با موضوع " درخواست شروع تولید از اول اردیبهشت ماه" از آن ها خواسته اند باتوجه به اینکه  زمانبدی فعالیت های تولیدی و خدماتی از اختیارات ستاد ملی مقابله با کروناست و این ستاد تاریخ ۹۹/۱/۲۲ را با ملاحظه تعطیلات پایان هفته با رعایت پروتکل های مصوب ستاد برای این منظور  تعیین نمونده است، از این رو شایسته است تا دو انجمن سازندگان قطعه و مجموعه های خودرو و انجمن همگن نیروی محرکه و قطعه سازی، برنامه های خود را برای آماده سازی خطوط تولید و آغار تولید از روز شنبه ۲۳ فروردین تدوین و اقدامات لازم را عملیاتی کنند؛ چراکه سال، سال جهش تولید است و باید همه موظف هستیم سازوکار تولید را در کشور به گونه ای برنامه ریزی کنیم که هدف جهش تولید مححق شود.

اما سوال اینجاست؛ به چه قیمتی؟ با وجود اینکه تعداد شاغلین صنعت خودروی کشور بیش از ۱۲۰ هزار نفر است که با احتساب شاغلین در صنعت قطعه‌سازی به بیش از ۷۰۰ هزار نفر می‌رسد؛ بنابراین چنانچه درصد کوچکی در دوره نهان این بیماری و ناقل باشند، با بازگشت به کار، خطر بسیار بزرگی را ایجاد می‌کنند و ممکن است با شروع تولید و افزایش تجمعات و رفت و آمدها، پیک های جدیدی از ابتدا به وجود آید. کوچکترین نقض مسائل بهداشتی می تواند نتیجه معکوس داشته و منجر به یک فاجعه شود و غمِ نان، قاتل جان شود. چنانچه اصول بهداشتی به درستی، رعایت نشوند،   تعطیلی مدت دار کارخانه ها و صنایع ایجاد خواهد شد.

بر این اساس این دو انجمن خواستار تطعیلی تا پایان فروردین ماه شدند تا در این ایام فرصت مناسبی باشد برای آنکه نهادها و دولت به تدوین و ابلاغ پروتکل های بهداشتی که به تایید وزارت بهداشت نیز رسیده باشد، بپردازند. فعالیت های اقتصادی و تولید در شرایطی قرار است آغاز شوند که پروتکل های بهداشتی کاملا رعایت شوند اما نکته اصلی اینجاست که به گفته فعالان صنعت قطعه سازی هنوز چنین پروتکل هایی بطور کامل و شفاف برای محیط های تولیدی تعریف نشده است.

نامه اخیر امیر جعفر پور- معاون دفتر صنایع و نیروی محرکه مبنی بر آغاز تولید از روز شنبه دو روز دیگر(۲۳ فروردین)،   فعالان صنعت قطعه سازی را به شدت نگران کرده است.


 

این درحالی است که انجمن همگن قطعه سازی نیز  اعلام کرده است که این امکان و توانایی در قطعه سازان ما وجود دارد که با یکی دو هفته دیرتر آغاز کردن فعالیت ها در ابتدای کار، بتوانند تیراژهای احتمالی از دست رفته در مدت تعطیلی را جبران کنند. ظرفیت تولید در قطعه سازی بیش از برنامه اعلام شده خودروسازان است و امکان تحقق جهش تولید با یک محیط ایمن از نظر سلامتی و به دور از کرونا کاملا فراهم است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قطعه سازی فعالیت های اقتصادی صنعت قطعه سازی ۲۳ فروردین فعالیت ها روز شنبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۹۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبریز؛ فقیرترین کلانشهر کشور در حوزه هوشندسازی/ افزایش تلفات تصادفات درون شهری نگران کننده است

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، سرهنگ فریدون قنبرزاده در نشست خبری اعلام کرد: در زمان حاضر تعداد دوربین های کنترل سرعت این شهر کمتر از ۲۰ دستگاه است که از این تعداد نیز دو سه دستگاه از کار افتاده است.

وی خاطرنشان کرد: کنترل های سنتی در دنیا منسوخ شده است و در بیشتر کشورها و حتی کلانشهرهای ایران، پلیس از طریق دوربین ها و چراغ راهنماهای هوشمند معابر را کنترل می کند.

افزایش تلفات تصادفات درون شهری نگران کننده است

رئیس پلیس راهور استان با بیان اینکه افزایش تصادفات درون شهری منجر به فوت در داخل شهرهای استان نگران کننده است، گفت: سرعت بالا و غیرمجاز، عامل بسیاری از تصادفات منجر به فوت و جرح در استان است.

وی اظهار کرد: سال گذشته ۲۵۴ نفر در استان در اثر تصادفات درون شهری جان خود را از دست دادند که نسبت به سال ۱۴۰۱ که ۲۱۶ نفر بود ۳۸ نفر معادل ۱۷.۶ درصد بیشتر شد.

وی ادامه داد: بیشترین تصادفات درون شهری منجر به فوت در سال گذشته در تبریز با ۱۳۲ رخ داد و شهرهای مراغه با ۲۴ نفر و اسکو با ۱۷ نفر فوتی در رده های بعدی قرار گرفتند.

قنبرزاده با بیان اینکه ۵۲ درصد تصادفات منجر به فوت استان در سال گذشته در تبریز روی داده است، گفت: علت بیشتر این تصادفات سرعت بالا و برخورد با جسم ثابت بود در حالیکه در گذشته، عامل عدم توجه به جلو، علت بیشتر تصادفات بود.

ساعات ۱۸ تا ۲۴، بیشترین زمان وقوع تصادفات فوتی در استان

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان شرقی به زمان وقوع تصادفات فوتی در استان نیز اشاره کرد و گفت: ۶۰درصد تصادفات فروردین ماه ۱۴۰۳ بین ساعات ۱۸ تا ۲۴ و زمانیکه معابر خلوت و کنترل های فیزیکی کاهش می یابد اتفاق افتاده است.

قنبرزاده ادامه داد: ۴۰ درصد فوت شدگان در این تصادفات نیز در رده سنی ۲۰ تا ۲۵ سال قرار دارند و این نشانگر علاقه جوانان به رانندگی در سرعت بالا در ساعات خلوت شب است.

وی با بیان اینکه در بیشتر تصادفات منجر به فوت در فروردین ۱۴۰۳، راننده فاقد گواهینامه بوده است، افزود: انتظارمان از والدین این است که از دادن خودرو به فرزندانشان که گواهینامه ندارند خودداری کنند.

همکاری دستگاه ها، علت کاهش آمار تلفات در طرح نوروزی بود

رئیس پلیس راهور استان از کاهش آمار تلفات تصادفات درون شهری در طرح نوروزی (۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین) خبرداد و گفت: این کاهش نتیجه همکاری تمامی دستگاه های مرتبط بود به طوری که نسبت به مدت مشابه سال قبل سه نفر کمتر شد.

قنبرزاده افزود: متاسفانه پس از اتمام این طرح، آمار تلفات به طور قابل ملاحظه ای در شهرستان های استان بالا رفت که از نبود کنترل هوشمند بر معابر نشات می گیرد.

سرهنگ فریدون قنبرزاده

اعمال قانون به تخلف تجاوز از سرعت مجاز ۲۲۳ درصد بیشتر شده است

قنبرزاده به آمار مقایسه ای برخورد با تخلفات حادثه ساز رانندگی در فروردین ماه ۱۴۰۳ اشاره کرد و گفت: در ماه گذشته ۷۱۱ مورد اعمال قانون برای تجاوز از سرعت صورت گرفته که در مقایسه با فروردین سال ۱۴۰۲، ۲۲۳ درصد بیشتر شده است.

وی افزود: در این مدت اعمال قانون برای استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی ۵۷۵ درصد، نقص فنی ۴۳۳ درصد، حرکت با دنده عقب در آزادراه ها ۲۲۷ درصد و عدم استفاده از عینک و سمعک در حین رانندگی ۴۳۲ درصد افزایش یافته است.

انجام تست الکل در محل تصادفات

قنبرزاده گفت: در بیشتر تصادفاتی که منجر به فوت و جرح می شود، تست الکل در محل از راننده گرفته می شود و در صورتیکه راننده هوشیار نباشد تاکیده شده است تا در بیمارستان ها این تست انجام شود.

وی ادامه داد: در همین ارتباط و در فروردین ماه گذشته ۴۹ فقره گواهینامه به دلیل استفاده از مواد روان گردان توقیف و ۱۲۵ نمره منفی در گواهینامه ها اعمال شد.

قنبرزاده گفت: همچنین در نتیجه کنترل های پلیس راهور، ۳۳۴ راننده بدون گواهینامه شناسایی و خودرو توقیف شده است و در مجموع ۶۵۸ مورد ضبط و توقیف گواهینامه و خودرو در فروردین ماه انجام شده است.

معرفی ۱۹۰ راننده پرخطر به طرح غربالگری

رئیس پلیس راهور استان به اجرای طرح غربالگری رانندگان پرخطر در بازه زمانی اول آبان سال گذشته تا دهم فروردین امسال، اشاره کرد و گفت: تاکنون ۱۹۰ نفر از رانندگان پرخطر برای غربالگری معرفی شده اند.

قنبرزاده ادامه داد: ۲۰ نفر از این افراد به کلینیک های تخصصی، سه نفر به بهداری ناجا و تقلیل گواهینامه و سه نفر به کمپ ترک اعتیاد و الکل ارجاع داده شدند و ۱۴۴ نفر نیز به اخذ تعهد و تحویل گواهینامه منجر شد.

وی افزود: برای این افراد در بار اول ۳۰ نمره منفی و سه ماه محرومیت از رانندگی، بار دوم ۲۵ نمره منفی و ۶ ماه محرومیت و بار سوم ۲۰ نمره منفی و ابطال گواهینامه در نظر گرفته شده است.

استانداردی برای تعداد نیروهای راهور تعریف نشده است

قنبرزاده با بیان اینکه استانداردی برای تعداد نیروهای پلیس راهور در شهرها تعریف نشده است، گفت: با هوشمندسازی معابر، تعداد بالای نیروی پلیس راهور معنایی ندارد.

وی ابراز امیدواری کرد تا با هوشمندسازی معابر، تعداد تصادفات و آمار تلفات در داخل شهرها و جاده ها کاهش یابد و ارگان های مرتبط نیز با اصلاح نقاط حادثه خیز و خطرناک در معابر شهری و جاده ای، به وظایف خود در این راستا عمل کنند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899098

دیگر خبرها

  • افزایش 6500 میلیارد ریالی قراردادهاي فافق
  • ثبت رکورد ۱۷ میلیون قطعه جوجه ریزی در مازندران برای اولین بار در کشور
  • صادرات مرغ با هدف تعادل بازار و ایجاد درآمد ارزی
  • فعالیت هنرستان انرژی اتمی هرمزگان از مهر ماه سال جاری آغاز می‌شود
  • تبریز؛ فقیرترین کلانشهر کشور در حوزه هوشندسازی/ افزایش تلفات تصادفات درون شهری نگران کننده است
  • ماهانه ۴۰ هزار تن مرغ مازاد باید از سطح بازار جمع آوری شود
  • ساخت و بازسازی ۲۵۶ قطعه توسط متخصصان نیروگاه رامین در فروردین
  • خراسان شمالی خود کفا در تولید گوشت سفید/افزایش ۲۶ درصدی جوجه ریزی در استان
  • بهینه‌سازی مصرف انرژی، از مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳
  • بهینه‌سازی مصرف انرژی، مهم‌ترین راهبرد صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳