Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-04@04:34:02 GMT

اتباع مبتلا به کرونا در ورامین رایگاه مداوا می‌شوند

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۴۰۵۷۹

اتباع مبتلا به کرونا در ورامین رایگاه مداوا می‌شوند

بهرام چوبان روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی بر اساس آموزه‌های دینی، تمامی خدماتی را که به شهروندان ایرانی ارائه کرده، در خدمت برادران و خواهران اتباع نیز قرار می‌دهد و در حوزه سلامت و بهداشت نیز این خدمات بدون محدودیت انجام می‌شود.

وی افزود: بر اساس دستور ستاد ملی مقابله با کرونا، درمان تمامی اتباع مبتلا به بیماری کرونا که در بیمارستان شهید مفتح بستری شده و نیازمند دریافت خدمات درمانی هستند به صورت رایگان ارائه شده و هیچ وجهی از آنان دریافت نمی‌‎شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس بیمارستان شهید مفتح شههرستان ورامین تصریح کرد: حدود ۳۰ نفر از اتباع که اغلب افغانستانی هستند به دلیل ابتلا به بیماری کرونا در بیمارستان شهید مفتح بستری شده اند و بیش از ۳۳ نفر از این افراد نیز با مراجعه به اورژانس، از خدمات درمانی و دارو برخوردار شده و به منظور تکمیل مراحل درمانی در قرنطینه خانگی به سر می‌برند.

چوبان به تعداد احتمالی اتباعی که به دلیل ابتلای به بیماری کرونا جان خود را از دست داده‌اند، اشاره‌ای نکرد.

بر اساس اعلام رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت تاکنون ۶۶ هزار و ۲۲۰ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، چهار هزار و ۱۱۰ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده و ۳۲ هزار و ۳۰۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا آموزه های دینی ابتلا به بیماری بیمارستان درمان نظام مقدس جمهوری اسلامی بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۰۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز ۱۹۴ بیمار هموفیلی استان همدان به داروی مستمر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ متخصص بیماری‌های داخلی و مدیر نظارت و اعتبار بخشی امور درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در استان همدان ۲۶۹ بیمار مبتلا به هموفیلی داریم که ۱۹۴ نفر از آنها نیازمند دریافت دارو به صورت مستمر هستند.

طوس کیانی افزود: این بیماری نوعی اختلال در خونریزی به طور وراثتی است و بیشتر با علائم کاهش انعقاد خون و کبودی‌های بدن پس از ضربه مشخص می‌شود.

به گفته این متخصص داخلی، هموفیلی با خونریزی مفصلی و تغییر شکل مفاصل و گاهی گوارشی و مغزی همراه می‌شود.

دکتر کیانی افزود: راه درمان این بیماری دریافت فاکتور‌های خونی به ویژه فاکتور‌های ۸ و ۹ است که از فراوده‌های خونی در کشور ما هم تهیه می‌شود و با تزریق به بیمار منتقل می‌شود، تا آنزیم‌های خون مبتلا به هموفیلی مشابه افراد سالم شود.

دیگر خبرها

  • ۷ میلیون مبتلا به دیابت در کشور/ آمار زخم‌های مزمن در دیابتی‌ها
  • آمار باورنکردنی بیماران مبتلا به دیابت در کشور
  • تامین ۲.۵ تا ۳ درصد برق کشور در نیرو‌گاه شهید مفتح
  • سالانه بین هزار تا دو هزار نفر به سالک مبتلا می‌شوند
  • بیماریی که سالانه بین هزار تا دو هزار نفر به آن مبتلا می‌شوند
  • افتتاح بیمارستان درمان تالاسمی در ننگرهار
  • واکنش زهره حمیدی به ویدئوی منتشر شده از او روی تخت بیمارستان | برای ۳ ماه قبل است، به سرطان مبتلا شده‌ام اما ...
  • نیاز ۱۹۴ بیمار هموفیلی استان همدان به داروی مستمر
  • اگر می خواهید راحت تر نفس بکشید این مواد غذایی را مصرف کنید
  • آمادگی کامل نیروگاه شهید مفتح برای تولید انرژی در پیک تابستان