Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گمرک، لطیفی، سخنگوی گمرک ایران گفت: در ملاقات مرزی حضوری اضطرای ظهر امروز مدیر کل گمرک بازرگان با مدیر کل گمرک گوربلاغ در خصوص نحوه پذیرش ۱۶۰ کامیون ترکیه‌ای که عازم ایران بودند و از سوم اسفند با بسته شدن مرز از طرف ترکیه همچنان در کشور ترکیه بلاتکلیف ماندند و نحوه تعاملات مرزی گفتگو شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این ملاقات مرزی، طرف ایرانی پیشنهاد داد که روزانه نزدیک به ۱۰۰ کامیون در نقطه صفر مرزی با رعایت پروتکل بهداشتی بصورت تعویض کشنده ترکیه‌ای با کشنده ایرانی انجام پذیرد که طرف ترک تصمیم گیری در خصوص اجرایی شدن این پیشنهاد را به جلب نظر و کسب مجوز از استانداری «آغری» موکول کرد.

دبیر شورای اطلاع رسانی گمرک ایران، در خصوص پیشنهاد مدیرکل گمرک گوربلاغ ترکیه، در این ملاقات مرزی توضیح داد: طرف ترک نیز پیشنهاد کرد که تا دو سه روز آینده عملیات تعویض کشنده روزانه به تعداد ۲۰ کامیون در بازارچه مشترک «ساری سو» بازرگان انجام شود. که دراین خصوص نیز طرف ایرانی آمادگی خود را برای پذیرش تا ۴۰ دستگاه کامیون اعلام داشت و بنا شد تا زمان پاسخ استانداری «آغری» ورود کالا از بازارچه «ساری سو» از شنبه یا یکشنبه ۲۳ و ۲۴ فروردین عملیاتی شود.

لطیفی در پایان گفت: اولویت پذیرش محموله‌های وارداتی از ترکیه برای گمرک ایران، محموله‌هایی است که از سوم اسفند در مرزهای ترکیه برای ورود به ایران متوقف مانده اند.

گفتنی است، یک محموله دارو بعداز ظهر امروز وارد بازارچه مرزی «ساری سو» شده است.

کد خبر 4896511

منبع: مهر

کلیدواژه: صادرات کالا گمرک مرز بازرگان تعرفه واردات گمرک ترکیه ویروس کرونا قیمت نفت بانک مرکزی ایران تولید نفت اوپک ایالات متحده آمریکا وزارت جهاد کشاورزی گمرک ایران قیمت دلار وزارت صنعت معدن و تجارت بورس تهران بورس نفت خام وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۰۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در شرق کشور

۶ مرزبان بازداشت شده در شرق کشور در پی انجام اقدامات لازم از سوی جمهوری اسلامی ایران آزاد شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه خبری پلیس، در پی اقدامات لازم از سوی ایران ۶ نیروی مرزبان که ساعتی قبل در جنوب شرق کشور توسط نیروهای طالبان بازداشت شده بودند، آزاد شدند.

عصر روز گذشته _پنجشنبه، ششم اردیبهشت_ نیروهای طالبان، ۶ مرزبان ایرانی را به بهانه ورود غیرقانونی به خاک افغانستان بازداشت کردند.

بنابر اعلام مرزبانی کشور، بعدازظهر پنجشنبه، ششم اردیبهشت تعداد ۶ نفر از کارکنان گروهان احتیاط مرزی استان خراسان جنوبی که برای رصد و پایش نوار مرز در نقطه صفر مرزی حضور یافتند، با نیروهای طالبان مواجه می‌شوند.

این افراد به دلیل جلوگیری از بروز هرگونه تنش مرزی و انجام درخواست نیروهای طالبان مبنی بر رفع سوءتفاهم پیش آمده، به مذاکره می‌پردازند.

براساس این اطلاعیه، پس از چند ساعت با ورود مرزبان درجه ۲ و انجام ملاقات مرزی با همتای کشور مقابل موضوع خاتمه یافت و کارکنان مرزبانی با کمال احترام و در صحت و سلامت کامل به خاک مقدس کشور عزیزمان بازگردانده شدند.

استان خراسان جنوبی به طول ۳۳۱ کیلومتر در چهار شهرستان سربیشه، نهبندان، درمیان و زیرکوه با کشور افغانستان مرز مشترک دارد.

کد خبر 748024

دیگر خبرها

  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور در سال ۱۴۰۲
  • آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در شرق کشور
  • توقیف محموله تلفن همراه آیفون قاچاق در بانه
  • واردات گوشت از آفریقا به کشور
  • تجارت آزاد با اوراسیا در انتظار مصوبه مجلس/ واردات گوشت از آفریقا
  • رسانه عبری زبان: کشورهای عربی مانع تلاش ترکیه برای ورود به پرونده غزه شدند
  • توقیف محموله گوشی‌های تلفن همراه در مرز بانه
  • آمارهای عجیب از مصرف داروی ایرانیان
  • عددهای عجیب از مصرف داروی ایرانیان
  • عددهای عجیب از واردات و مصرف داروی ایرانی‌ها