Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-06@22:50:15 GMT

نرخ بیکاری در اردبیل به ۱۱.۵ درصد کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۴۰۷۴۷

نرخ بیکاری در اردبیل به ۱۱.۵ درصد کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، حسین وطن دوست در محل استانداری اردبیل در واکنش به اخبار منتشر شده در رسانه‌ها در خصوص وضعیت بیکاری استان گفت: بر اساس نتایج طرح آمارگیری نیروی کار استان توسط سازمان ملی آمار کشور، نرخ بیکاری در استان نسبت به دوره مشابه سال قبل کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: بر اساس آمار استنادی، نرخ بیکاری استان در دوره قبلی، ۱۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴ بوده که در زمستان ۹۸ به ۱۱.۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری اردبیل تصریح کرد: با توجه به پوشش نیم درصدی نمونه آماری نسبت به کل جمعیت استان، احتمال وجود درصدی از انحراف در این گزارش دور از انتظار نیست.

وی تاکید کرد: انتخاب بلوک های تصادفی و جامعه آماری پراکنده یکی از مواردی است که برای حصول نتیجه نزدیک به واقعیت در آمارگیری ها باید مدنظر قرار گیرد.

وطن دوست با اشاره به مشکلات اقتصادی کنونی کشور گفت: همه مسئولان استان تلاش خود را به کار گرفته اند تا با تثبیت وضعیت موجود اشتغال، حمایت از تولید و جذب سرمایه گذار فرصت های جدید شغلی فراهم شود.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری اردبیل تصریح کرد: جذب کامل و به موقع تسهیلات اشتغالی و حمایت از تولیدکنندگان یکی از رویکردهای اصلی استان در راستای اشتغال زایی است.

وطن دوست با اشاره به تحریم همه جانبه کشور گفت: تلاش برای تامین مواد اولیه واحدهای تولیدی و تخصیص ارز از دیگر اقدامات انجام شده در جهت صیانت از نیروی کار موجود است.

وی با اشاره به انفجار جمعیتی اتفاق افتاده در دهه های پیش گفت: ورود گسترده نیروی کار جدید از سیستم دانشگاهی به بازار کار نیز یکی دیگر از موارد دخیل در نرخ بیکاری است.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری اردبیل افزود: از اولین روزهای سال جهش تولید جلسات منظمی در کارگروه های تخصصی آغاز شده تا بتوانیم این شعار را به مفهوم واقعی تحقق بخشیم.

46

کد خبر 1374925

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان اردبیل استانداری اردبیل نرخ بیکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۰۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه برای تشکیل کارگروه اشتغالزایی

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کرمانشاه، محمدطیب صحرایی در نشست مشترک اعضای هیأت دولت و استانداران با حضور رئیس جمهور، عنوان کرد: مشکلات استان هایی که دچار بیکاری مزمن هستند و تورم بالاتری نسبت به میانگین کشور دارند، با روال عادی و برنامه های فعلی حل نمی شود و این استانها نیازمند توجه و حمایت های ویژه هستند.

وی پیشنهاد داد که برای اشتغالزایی و کاهش نرخ بیکاری پنج استانِ با نرخ بیکاری بالاتر، یک کارگروه چابک و اثرگذار در سطح ملی تشکیل شود.

به گفته صحرایی، یکی از مهمترین راهکارهای کاهش نرخ بیکاری در این استان ها، تکمیل طرح ها و اقدامات نیمه تمام است. به عنوان نمونه دولت گذشته در یک اقدام نادرست، جشن پایان باسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه را برگزار کرد، در حالی که بسیاری از ساختمان و زیرساخت های زلزله زده این استان همچنان نیازمند بازسازی هستند.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: اکنون ترمیم تخریب های زلزله و تکمیل عملیات بازسازی در کرمانشاه، حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. همچنین جبران افتتاح زودهنگام راه آهن کرمانشاه، حدود هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

استاندار کرمانشاه یکی دیگر از طرح های زیربنایی و اشتغالزای استان را «راه آهن کرمانشاه - خسروی» نام برد و اضافه کرد: حمایت های بانکی و اعتباری ویژه از پنج استان دچار نرخ بیکاری بالاتر، می تواند منجر به رونق طرح ها و کسب و کار و در نتیجه اشتغالزایی بیشتر در این استان ها شود.

موافقت رئیس جمهور و دستور تشکیل کارگروهی به ریاست معاون اول

در ادامه این جلسه، رئیس جمهور با اشاره به کاهش آمار بیکاری در بسیاری از استان‌ها و استقبال از پیشنهاد مطرح شده، دستور داد کارگروهی با مدیریت معاون اول رئیس جمهور و استانداران، به فوریت برای کاهش نرخ بیکاری در استان‌های مذکور تلاش کنند.

انتهای خبر/

کد خبر: 1229635 برچسب‌ها کرمانشاه هیات دولت سید ابراهیم رئیسی اشتغال

دیگر خبرها

  • ۶۰ هزار شغل در استان بوشهر ایجاد شد/ رونق کسب‌وکارها در سال جاری
  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه برای تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • استفاده از ظرفیت بنیاد علوی در توانمندسازی اقتصادی مناطق کمتر توسعه‌یافته
  • لزوم هوشیارسازی اجتماعی نسبت به آسیب‌های پیری جمعیت
  • موافقت رئیس‌جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه
  • ‏افزایش ۲۰۰ میلیون دلاری دارایی‌های ارزی در فروردین
  • کارگروه چابک و اثرگذار برای کاهش نرخ بیکاری
  • چشم‌انداز صندوق بین‌المللی پول از اقتصاد ایران و جهان
  • افزایش ظرفیت تولید فولاد منجر به کاهش نرخ بیکاری خواهد شد
  • اجرای طرح آمارگیری نیروی کار در اردبیل آغاز شد