Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر نفت گفت: پیشنهاد کاهش حداقل ۱۰ میلیون بشکه‌ای عرضه روزانه نفت اوپک و متحدانش مطرح است و ایران، ونزوئلا و لیبی به طور طبیعی مستثنا هستند.

به گزارش ایسنا، بیژن زنگنه امشب در حاشیه نشست اوپک پلاس که به صورت وبینار در حال برگزاری است، گفت: پیشنهاد کاهش ۱۰ و ۱۲ میلیون بشکه‌ای عرضه روزانه نفت مطرح است و این رقم، غیر از میزان عرضه‌ای است که قرار است از سوی کشورهایی مثل کانادا، نروژ و حتی ایالات متحده کاهش یابد چون آنها نیز برای کاهش عرضه اعلام آمادگی کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر مبنای پیشنهادهای در حال بررسی، این میزان کاهش را قرار است در ماه‌های مه و ژوئن داشته باشیم، سپس از ژوئیه تا پایان سال جاری میلادی عرضه روزانه به میزان هشت میلیون بشکه کاهش خواهد یافت که بر سر این رقم اختلاف نظری وجود ندارد و از ژانویه ۲۰۲۱ تا آوریل ۲۰۲۲ نیز عرضه روزانه به میزان شش میلیون بشکه کاهش خواهد یافت.

وی ادامه داد: آنچه مهم است این است که بر اساس برآوردهایی که دبیرخانه اوپک ارائه داده، اگر در ماه مه ۱۵ میلیون بشکه کاهش عرضه نداشته باشیم، شاهد اضافه عرضه نسبت به تقاضا خواهیم بود و بازار دچار شوک جدی از نظر قیمتی خواهد شد.

طبق اعلام وزارت نفت، زنگنه با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای حصول توافق، ادامه داد: ۸۰ درصد عدم هماهنگی‌ها مرتفع شده است و مذاکرات درباره باقی موارد از جمله پایه کاهش تولید ادامه دارد. 

به گفته وی، در صورت توافق بر سر کاهش ۱۰ میلیون بشکه‌ای عرضه، سهم هر کشور ۲۲ درصد خواهد بود.

بر اساس این گزارش، نشست فوق‌العاده کشورهای عضو و غیرعضو اوپک (اوپک پلاس) از ساعاتی پیش (پنجشنبه، ۲۱ فروردین ماه) از طریق وبینار آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.  

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زنگنه نفت اوپك اوپک پلاس میلیون بشکه ای عرضه عرضه روزانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۲۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجازات ۸۴۰ میلیون ریالی برای عرضه دارو‌های دامی تقلبی در اشنویه

حسین نجف‌زاده مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌غربی گفت: پرونده داروخانه دامپزشکی برای عرضه دارو‌های دامی تقلبی و تاریخ‌گذشته به میزان ۸۴۰ میلیون ریال در شعبه اول بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان اشنویه رسیدگی شد.

وی اضافه کرد: شعبه رسیدگی کننده با بررسی پرونده و ارائه نکردن اسناد و دلایل قانونی، تخلف انتسابی را محرز اعلام و متهم را به پرداخت ۸۴۰ میلیون ریال جریمه نقدی معادل ۱۰ برابر میزان تخلف محکوم کرد.

نجف زاده ادامه داد: بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت و شبکه دامپزشکی شهرستان اشنویه گزارش تخلف در بازرسی از دارو خانه دامپزشکی کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • پیام جنجالی خواننده مطرح برای نتانیاهو |‌ بله آقای نتانیاهو! امیدواریم که شما ...
  • صادرات نفت عراق کاهش یافت
  • مجازات ۸۴۰ میلیون ریالی برای عرضه دارو‌های دامی تقلبی در اشنویه
  • صادرات نفت ونزوئلا کاهش یافت
  • واردات نفت خام آسیا در ماه آوریل کاهش یافت
  • احتمال تداوم کاهش تولید نفت خام اوپک‌پلاس
  • نخستین واکنش یحیی السنوار به پیشنهاد مطرح شده در قاهره برای توافق
  • مقام سابق نفت آمریکا به اقدام به تبانی با اوپک متهم شد
  • همکاری اوپک با عراق و قزاقستان برای جبران مازاد نفت
  • واشنگتن پیشنهاد اخراج دفتر حماس از قطر را مطرح کرد