Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزرای دارایی اتحادیه اروپا با طرح نجات نیم تریلیون یورویی به منظور حمایت از اقتصادهای تاثیر گرفته از کروناویروس در کشورهایشان موافقت کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این طرح در حالی از سوی وزرای دارایی این اتحادیه مورد موافقت قرار گرفت که سوال درباره چگونگی احیای اقتصادی در این بلوک که با یک رکود شدید روبروست، همچنان پابرجاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این توافق پس از آن به دست آمد که آلمان به همراه فرانسه برای پایان دادن به مخالفت‌های دولت هلند درباره انضمام شرایط اقتصادی به اعتبار اضطراری برای دولت‌هایی که اقتصادشان با این ویروس صدمه دیده، از اختیارتشان استفاده کردند و به ایتالیا نیز اطمینان دادند که این بلوک همبستگی خود را با این کشور نشان می‌دهد.

اما در این توافق به استفاده از یک بدهی مشترک برای احیای امور مالی کشورهای عضو اتحادیه اروپا اشاره‌ای نشده؛ مساله‌ای که ایتالیا، فرانسه و اسپانیا به شدت به دنبال آن بودند اما از سوی آلمان، هلند، فنلاند و اتریش با مخالفت همراه بود.

برونو لو مر، وزیر دارایی فرانسه با استقبال از این طرح گفت: اروپا نشان داد که می‌تواند در چنین بحرانی سربلند بیرون بیاید.

روز پنجشنبه، جوزپه کونته، نخست وزیر ایتالیا هشدار داد که موجودیت اتحادیه اروپا در معرض تهدید است اگرکه این اتحادیه نتواند در کنار یکدیگر به مقابله با پاندمی کووید-۱۹ بپردازد.

طی چندین هفته کشورهای عضو اتحادیه اروپا با تشکیل یک جبهه متحد برای مقابله با این پاندمی دچار مشکل بوده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس کرونا در جهان اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۴۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز جمعه در اظهاراتی عنوان کرد هیچ همبستگی میان کشورهای اتحادیه اروپا در مواجه با سیاست بلوک در قبال روسیه وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، بورل در سخنرانی در دانشگاه آکسفورد گفت: تمامی کشورهای اتحادیه اروپا این ارزیابی (که روسیه تهدیدی برای موجودیت است) را ندارند. برخی کشورهای اتحادیه اروپا می‌گویند که روسیه تهدیدی علیه موجودیت ما نیست و دوست خوبی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: اکثریت کشورهای اتحادیه اروپا چنین نظری ندارد اما چندین کشور با چنین دیدگاه پیدا می‌شوند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: دوگانگی سیاسی حال حاضر در آمریکا باعث تاخیر نیم ساله در ارائه کمک‌های نظامی به اوکراین در زمان جنگ شده است.

بورل افزود: نیمی از سال زمان زیادی است و می‌تواند به معنای تفاوت در پیروزی یا شکست باشد.

وی در ادامه گفت: موجودیت اوکراین به ما وابسته است. من می‌توانم با قطع کمک‌ها، ۲ هفته‌ای به جنگ پایان دهم. اگر تامین تسلیحات برای اوکراین را قطع کنم، اوکراین نمی‌تواند مقاومت کند، تسلیم خواهد شد و جنگ به پایان می‌رسد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است
  • ریاض و جاکارتا از اتحادیه اروپا می‌خواهند دارایی‌های روسیه را مصادره نکند
  • اختصاص کمک یک میلیارد یورویی اتحادیه اروپا به لبنان برای مهار موج مهاجران
  • چالش های اتحادیه اروپا در خاورمیانه چیست؟/ نگاه بروکسل به پرونده هسته ای ایران با اسرائیل متفاوت است/ اتحادیه اروپا می تواند با ایران در مقابله با تهدیدهای مشترک همکاری کند
  • کمک ۲۰ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به افغانستان
  • آتش اعتراضات به المپیک در فرانسه
  • بسته یک میلیارد یورویی اتحادیه اروپا برای حمایت از لبنان
  • بوی شورش از درون جشنواره کن ۲۰۲۴ می‌آید/کارکنان در طلب حقوق بیشتر
  • اقدام عجیب فوتبال فرانسه برای مقابله با نمادهای اسلامی
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا