Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا ناصحی بازیگر و کارگردان تئاتر درباره فعالیت هایش در سال جدید و بعد از سپری شدن شرایط بحرانی شیوع کرونا و باز شدن تماشاخانه ها به خبرنگار مهر گفت: قرار بود خرداد ماه نمایشی را در تماشاخانه مهرگان به کارگردانی رضا احمدزاده روی صحنه داشته باشم که اقتباسی از یکی از متون عباس نعلبندیان بود اما با شرایط پیش آمده مطمئنا اجرا عقب می افتد و مشخص نیست کی بتوانیم روی صحنه برویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: همچنین نمایش «خانم حوا» را برای شرکت در جشنواره نمایش عروسکی تهران مبارک پیشنهاد داده بودم که البته بازهم باید دید که زمان برگزاری جشنواره کی خواهد بود. این نمایش یک اثر عروسکی بونراکو و برای مخاطب بزرگسال است و با وجودی که زمان انتخاب این متن هنوز مساله بیماری کرونا و قرنطینه مطرح نشده بود اما داستان بی ارتباط به قرنطینه نیست و داستان عشقی است که در مترو شکل می گیرد.

ناصحی عنوان کرد: این نمایشنامه اقتباسی از داستان آنری تروایا نویسنده فرانسوی است و داستان بسیار جذابی درباره مدیرعامل یک شرکت لباس شویی دارد که عاشق دختر بلیت فروش مترو می شود و برای اینکه بتواند عشقش را ببیند شرایط را به شکلی رقم می زند که مترو قرنطینه شود اما در نهایت ...

این بازیگر با اشاره به اینکه به زودی سی دی نمایش «آب و دیگران» به کارگردانی وی از طرف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر خواهد شد، درباره اجراهای تئاتری که این روزها به صورت آن لاین در فضای مجازی برگزار می شود، گفت: من موافق این نوع از اجراها نیستم چون علاقه مندان اجراهای بسیار باکیفیت تر را می توانند به عنوان فیلم-تئاتر در منازلشان ببینند اما موافق برگزاری کلاس های آموزشی در حوزه های مختلف تئاتر در فضای مجازی هستم.

وی در پایان متذکر شد: به جای اجرای آنلاین تئاتر در فضای مجازی و همچنین ضبط نمایش ها در پردیس تئاتر تهران و نمایش آن لاین آنها می توان کلاس های آموزشی در حوزه نمایشنامه نویسی، آهنگسازی، طراحی صحنه و دیگر مشاغل تئاتری برگزار کرد تا از این طریق مخاطبان به جای دیدن نمایش های بی کیفیت حداقل مطالبی را یاد بگیرند و با این حرفه ها بیشتر آشنا شوند.

کد خبر 4894727 آروین موذن زاده

منبع: مهر

کلیدواژه: علیرضا ناصحی تئاتر ایران ویروس کرونا فضای مجازی ویروس کرونا تئاتر ایران درگذشت چهره ها رادیو نمایش موسیقی ایرانی رادیو سازمان صداوسیما فیلم کوتاه سریال پایتخت فیلم سینمایی فیلم تئاتر برنامه رادیویی هنرمندان تئاتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۴۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین همکاری افشاریان و خاکزاد

سجاد میر و ناهید عساکره به‌عنوان بازیگران اصلی نمایش «بیرون‌پشتِ‌در» به کارگردانی پرهام خاکزاد و تهیه‌کنندگی سجاد افشاریان معرفی شدند.

به گزارش ایسنا، نمایش «بیرون‌پشتِ‌در» به نویسندگی محمد ‌رحمانیان‌ثابت و کارگردانی پرهام خاکزاد با تهیه‌کنندگی سجاد افشاریان، از ۲۴ اردیبهشت‌ ۱۴۰۳ ساعت ۱۸ در سالن قشقایی تئاتر شهر روی صحنه می‌رود.

سجاد میر، بازیگر نمایش «آنتیگونه» و ناهید عساکره، بازیگر نمایش «صد در صد مرده» که هر دو اجرا از نمایش‌های موفق سال ۱۴۰۲ بودند، در این پروژه به‌عنوان دو بازیگر نقش اصلی به ایفای نقش می‌پردازند.

همچنین سعید ‌گیلاسی، فربد ‌صدیقی، علیرضا ‌دماوندی و مهدی ‌حبیبی بازیگران مکمل این اثر نمایشی هستند.
 
سجاد افشاریان تهیه‌کننده این نمایش نزدیک به یک دهه با ایجاد کمپانی تئاتر جوانان، نسل جوان تئاتر ایران را حمایت می‌کند.

 این پروژه پنجمین همکاری‌ پرهام خاکزاد با افشاریان در حوزه تئاتر است.

علی ‌مشکین ‌مقدم، عرفان ‌بیگی (گروه کارگردانی)، فرشاد ‌نصیری (طراح نور)، آروین ‌فلاح (آهنگساز)، کارگاه هیولاسازی (صحنه و لباس)، نسترن حسنی (دستیار صحنه و لباس)، رضا حسینی (مربی حرکات شعبده)، سهیل ‌فلاح، علیرضا ‌قاسمی (تیزر و موشن‌گرافی)، سهیل ‌فلاح (طراح گرافیک و پوستر)، سجاد ‌تیموری (لوگوتایپ)، امیر ‌قالیچی-تئاتربازها (روابط عمومی)، امیرحسین ‌میرزائی (مدیر تبلیغات)، علیرضا ‌قاسمی (تصویربردار)، امیرحسین ‌میرزائی (عکاس) و علی ‌کیهانی (مشاور رسانه‌ای) عواملی هستند که خاکزاد را در «بیرون‌پشتِ‌در» همراهی می‌کنند.

علاقه‌مندان برای تهیه بلیت این اثر نمایشی هم‌اکنون می‌توانند از سایت تیوال و گیشه تئاتر اقدام کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آموزش حلقه مفقوده حریم خصوصی در اینترنت/ کشورها برای محفاظت از کودکان چه کردند؟
  • جدیدترین همکاری افشاریان و خاکزاد
  • آیا سلبریتی‌ها جای کسی را در تئاتر تنگ کرده‌اند؟
  • جای خالی معلمان ماهر مجازی
  • نمایش فیلم تئاتر «عروسی خون» در سینماتک خانه هنرمندان ایران
  • اجرای عمومی تئاتر‌های جشنواره رضوی گامی موثر است/ ماجرای عشقی عجیب
  • اجرای عمومی تئاترهای جشنواره رضوی گامی موثر است/ ماجرای عشقی عجیب
  • تئاترحوزه هنری استان به جشنواره سراسری بچه های مسجد راه یافت
  • بازگویی مشکلات و دغدغه‌های روز جامعه اولویتم در اجرای نمایش است
  • «فسیل» در نمایش برخط هم رکورد زد