Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، غلامرضا شریعتی شامگاه جمعه ۲۲ فروردین ماه، در گفتگو تلویزیونی با مردم خوزستان، اظهار کرد: الان که با شما سخن می‌گویم نزدیک به چهل و شش روز از شیوع ویروس کرونا در خوزستان می گذرد. در این ایام پرفراز و نشیب در چندین نوبت با شما از طریق صداوسیما سخن گفتم. از همان ابتدا برنامه‌های مختلف محدود کننده شیوع ویروس و کنترل بیماری و تمرکز بر قطع زنجیره انتقال آن در سراسر استان با اولویت حفظ سلامت مردم به اجرا در آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: امروز و با توجه به اینکه در کنار اولویت اصلی خود که حفظ سلامت مردم است باید به معیشت و اقتصاد مردم شریف خوزستان هم توجه ویژه‌ ای داشته باشیم، این تصمیم تا زمانی که با رعایت اصول بهداشتی و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا آسیبی به سلامتی مردم وارد نشود، ادامه دارد.

شریعتی ادامه داد: امروز که تصمیم ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا بر اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند است، ما مصمم هستیم تا با مشارکت و همراهی و همبستگی شما عزیزان در این مرحله مهم و حساس حس مسئولیت پذیری همگانی و رعایت فاصله‌گذاری های قبلی، شاهد برگشت رونق اقتصادی توام با سلامتی مردم باشیم.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: این نکته را اعلام می‌کنم که در صورت مشاهده هرگونه عدم رعایت اصول بهداشتی و افزایش در آمار مبتلایان، بدون هیچ درنگی به تدابیر سختگیرانه قبلی در آن منطقه بر خواهیم گشت و حتی سخت‌تر از گذشته قوانین محدود کننده را اجرایی خواهیم کرد. پس از شما می خواهم که با درک متقابل و احترام به حقوق سایرین در فعالیت های اقتصادی و معیشتی خود با دقت و وسواس بیشتری عمل کنید که خدای ناکرده موجب خسران هم استانی های خود نشوید.

استاندار خوزستان بیان کرد: با توجه به ماهیت گسترش و قابلیت بیماری کووید-۱۹ (کرونا) فاصله‌گذاری اجتماعی مهم‌ترین راهکار کنترل همه‌گیری این بیماری است و رعایت این فاصله تا زمانی که بیماری در جامعه در چرخش باشد ضروری و با عنایت به اینکه می‌تواند تا ۹۵ درصد مانع از شیوع گردد، باید ادامه یابد.

وی با اشاره به اینکه طرح فاصله‌گذاری هوشمند نیز ادامه طرح فاصله‎گذاری اجتماعی است که از اسفندماه همزمان با شیوع بیماری کرونا، اجرا شده است، بیان کرد: در این مرحله، صرفا مشاغل «کم خطر» همراه با التزام به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مصوب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تاریخ ۲۳ فروردین در استان‌ خوزستان مجوز فعالیت پیدا می‌کنند و فعالیت مشاغل پرخطر همچنان ممنوع است.

شریعتی افزود: اما نباید فراموش کنیم که هیچ فعالیت اقتصادی بی خطر نیست و فعالیت‌های صنفی و اقتصادی اعلام شده «کم خطر» هستند و نباید دچار فراموشی در مورد خطر افزایش آمار ابتلا به این ویروس مهلک شویم.

استاندار خوزستان مهمترین و اساسی‌ترین راهبرد عملی را همان «در خانه ماندن» عنوان کرد و گفت: از شما می خواهم خروج از منزل تنها در صورت اضطرار - بصورت بسیار محدود با رعایت دقیق و کامل دستورالعمل‌های بهداشتی- برای مقابله با کرونا صورت گیرد.

وی ادامه داد: با تلاش مستمر و هماهنگی بین وزارت صنعت، معدن و تجارت، اتاق بازرگانی، اصناف و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دستورالعمل‌های بهداشت صنوف و کسب و کار‌ها تدوین و در اختیار عموم قرار خواهد گرفت و هرگونه فعالیت صنفی منوط به اجرای این دستورالعمل‌ها خواهد بود.

شریعتی تاکید کرد: براساس برنامه‌ریزی انجام شده کلیه صنوف موظف به ثبت‎نام و اخذ تعهد از صاحبان کارگاه‎ها و صنوف در سایت وزارت بهداشت (مبنی بر رعایت دستورالعمل‎های بهداشتی) خواهند بود و پس از دریافت کد مربوطه، مجوز فعالیت صادر خواهد شد.

استاندار خوزستان تصریح کرد: بر این اساس، فعالیت فروشگاهای بزرگ و زنجیره‌ای، پاساژها و مجتمع‌های تجاری بازارهای بزرگ و مسقف، آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی، آموزشگاه‌های رانندگی، رستوران‌ها، اغذیه فروشی، طباخی و فست فود، گرمابه، استخر و سونا و سالن های ماساژ، روزبازارها و نمایشگاه‌ها، مراکز بازی، تفریحی و گیم‌نت، باشگاه‌های ورزشی و بدنسازی، تالار پذیرایی و مراسم، قهوه‌خانه‌ها و سفره‌خانه‌ها، چایخانه‌ها و تریا همچنان ممنوع است.

وی خاطرنشان کرد: ضمنا بقیه مشاغل کم خطر اعلام شده و فعالیت آنها با رعایت اصول بهداشتی ابلاغی توسط بهداشت و نظارت صنوف مربوطه بلامانع است.

 شریعتی تاکید کرد: با اجرای این طرح، تعطیلی‎های پایه (شامل تعطیلی مدارس، دانشگاه‎ها، ورزشگاه‌ها، مراکز فرهنگی، هنری، مشاغل پرریسک و ...) و همچنین ممنوعیت تردد‌های بین استانی، تا اطلاع ثانوی ادامه خواهد یافت.

استاندار خوزستان گفت: مراکز اداری نیز از تاریخ ۲۳ فروردین با رعایت اصول بهداشتی، به جای یک سوم، با دو سوم کارمندان خود فعال خواهند شد و ساعت کاری از ۷ صبح تا ۱۴ خواهد بود.

وی تاکید کرد: افراد دارای بیماری های قلبی و عروقی، دیابت، فشارخون و تنفسی با ارائه مدارک لازم، زنان باردار و مادران شیرده به صورت مرخصی استحقاقی بدون احتساب در پرونده، از حضور در محل کار معاف هستند.

استاندار خوزستان عنوان کرد: از عنایت و توجه مقام معظم رهبری و اشارات ایشان در سخنرانی نیمه شعبان درباره مردم خوزستان کمال تشکر و قدردانی را دارم. یکی از اثرات مهم کرونا افزایش سرمایه اجتماعی و خودباوری اقشار مختلف مردم و مسئولان بود، تولید نزدیک به بیست میلیون لیتر الکل طبی در شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی و خرمشهر، تولید انواع مواد ضدعفونی در شرکت‌های پتروشیمی، تولید انواع مواد ژل دست و ضدعفونی‌کننده سطوح، تولید ماسک و گان پزشکی در سراسر نقاط استان توسط اقشار مختلف و تشکیل گروه‌های خیرین سلامت، همه و همه قابل توجه هستند و باید برای آینده پاس داشته شوند.

وی در پایان گفت: امیدوارم که با همراهی و همبستگی و حمایت شما مردم عزیز استان خوزستان در روزهای آینده و هفته های پیش رو، با رعایت اصول خود مراقبتی و دیگر مراقبتی شاهد ریشه‌کنی این ویروس مهلک باشیم.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استانداری استان خوزستان دستورالعمل های بهداشتی دستورالعمل های بهداشت رعایت اصول بهداشتی استاندار خوزستان دستورالعمل ها رعایت اصول فاصله گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۵۰۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه فعالیت سامانه بارشی در قم

بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی قم،براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و پیش‌یابی مدل‌های عددی،  فعالیت سامانه بارشی تا ظهر امروز چهارشنبه ادامه می‌یابد و از عصر این روز به تدریج با ورود هوای پایدار، از میزان ابر‌ها کاسته خواهد شد.

روز‌های پنج‌شنبه و جمعه آسمان صاف و وزش باد ملایم خواهد بود.

 دمای هوا از روز پنج‌شنبه به بعد روند افزایشی خواهد داشت.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • هفته سلامت، نقش فعالیت‌های تشخیصی آزمایشگاهی دامپزشکی در بهداشت دام
  • نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه
  • ‌بیماری مالاریا در صورت ‌تشخیص دیرهنگام، خطرآفرین است
  • ادامه فعالیت سامانه بارشی در قم
  • کارمندان دولت حتما بخوانند/ ساعت کاری ادارات از این تاریخ تغییر می‌کند؟
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • اظهارات عجیب معاون رئیسی درباره تعطیلات آخر هفته/ تعطیلی پنجشنبه‌ها بهتر از ‌شنبه‌هاست؟
  • (ویدیو) نوری قزلجه: تعطیلی شنبه به نفع اقتصاد مردم و کشور است
  • شوک بزرگ درباره حقوق ۱۴۰۳/ دریافتی کارمندان و کارگران کاهش می‌ یابد؟
  • رعایت توصیه‌های بهداشتی، ضامن تولید واحدهای مرغداری است